/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvorfor kan jeg ikke finde Hans Jensen f
Fra : 2601
Vist : 318 gange
500 point
Dato : 14-08-23 15:31

Hvorfor kan jeg ikke finde Hans Jensen født nov 1790 og døbt 21 nov 1790 i Tjæreby Kirke, Tjæreby Sogn, Vester Flakkebjerg Herred, Sorø Amt.

Han er søn af husmand Jens Hansen og hustru Anne Mortensdatter i Tystofte, Tjæreby Sogn, Vester Flakkebjerg Herred, Sorø Amt.

Jeg mener at der er to Hans Jensen i Tystoften, Tjæreborg Sogn.

Jeg kan ikke finde ud af hvor han bliver gift og med hvem.

På forfånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 27-08-23 15:04

Det er muligvis ham, der bliver konfirmeret i 1806:

Sorø amt, Vester Flakkebjerg, Tjæreby, 1804-1816, EM, Fødte, Konfirmerede, Viede, Døde - opslag: 97 af 123 opslag

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=206192&side=97

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 28-08-23 11:21

Tak for svaret vith.

Ja det er ham. Men hvor flytter han hen og hvor bliver han gift.

Mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen 2601

Kommentar
Fra : vith

Dato : 28-08-23 18:19

Jeg har virkelig ledt og ledt, men hvor han flytter hen og om han bliver gift, er det endnu ikke lykkedes mig at finde ud af.

Jeg har også prøvet at se, om han evt. er død, men kirkebøgerne er ikke lette at læse.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-08-23 10:36

Til vith.

Jeg er ikke så god til lægsruller og jeg har forsøgt at finde ham, men det er ikke løggas.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 29-08-23 13:44

Lægdsruller har jeg opgivet, jeg forstår ikke systemet og hvorfor det skal være så kringlet.

Du kunne jo prøve at efterlyse en, der er god til lægdsruller her på kandu. Der må da sidde en, der kan det.