/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
montering dørhængsel i trækarm
Fra : warrior
Vist : 268 gange
100 point
Dato : 10-07-23 13:47

Hej
Det nederste hængsel er blevet rykket ud af trækarmen. De 4 huller er 8*35 og kan ikke blive dybere, da der er jern bagved. Jeg har ledt efter rawplugs, 8*30 mm, men de mindste er 40 mm.
Hvad er bedst til befæstigelse? Save lidt af de for lange 8*40 eller skal der trædyvler i hullerne?
Tak for svar.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-23 17:07

Jeg ville tage pluggene, der er 35 mm og save eller klippe dem over, så der er 30 mm. Du kan også stoppe dem i og skære det, der stikker uden for, væk med et stemmejern eller skarp kniv. Når du monterer pluggene kom en sjat trælim i hullet før montering og skrue det på mens det er tørt.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-07-23 17:13

Jeg ville tage pluggene, der er 40 mm og save eller klippe dem over, så de er 30 mm. Du kan også stoppe dem i og skære det, der stikker uden for, væk med et stemmejern eller skarp kniv. Når du monterer pluggene kom en sjat trælim i hullet før montering og skrue det på mens limen tørrer.

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 11-07-23 16:57

Tak for svaret Thyregod8.