/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Det, Pressen ikke skrev om
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 05-07-23 19:18

Det Pressen/aviser ikke skrev,

Forud for at den 17-årige indvandrer med afrikansk baggrund blev bragt til standsning af fransk politi har følgende hændelsesforløb fundet sted.
Kort inden den 17-årige Nahel Merzouk bliver bragt til standsning, kører han vanvidskørsel gennem byen, hvor både en fodgænger og en cyklist må springe for livet.
Nahel er kørende i en polsk indregistreret Mercedes på falske nummerplader. Nahel har ikke noget kørekort og bilen er ikke forsikret og den er sandsynligvis også stjålet.
Det fremgår at en del af Nahels vanvidskørsel foregår i en busbane. Det beretter to af hans venner der var med på den fatale køretur.
Nahel stopper kortvarigt på politiets opfordring, men umiddelbart efter gasser Nahel op og sætter i gang med at køre. Lige ved siden af bilen står to politibetjente. Den ene af dem har hævet sit tjenestevåben, klar til skud. Det er da Nahel gasser op og forsøger at stikke af at det dræbende skud falder.
Nahel figurerer med 15 optegnelser i fransk politis kriminalregister. 5 af de 15 optegnelser omhandler flugtforsøg i uforsikrede biler på falske nummerplader.
Den politibetjent der nu er blevet ofret på den politiske korrekthed hellige alter, er en højt dekoreret og særdeles værdsat politibetjent med mange års fuldstændigt pletfri karriere inden for politiet.

Ja, man korser sig. Stakkels politibetjent.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-07-23 00:52

Frankrig var ikke gået i brand hvis man ikke havde haft Floyd-sagen i USA hvor en farvet krininel døde fordi at de trådte på hans hals, hvilket jo udløste "Black lives matter" protesterne i mange lande.

Hvem ved hvad der egentlig skete i bilen, ingen kan se om om en forbryder har en pistol i døren eller handskerummet så hvis de foretager en bevægelse mod de steder er det et tegn på fare.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-07-23 12:40

De vokser jo op med kriminalitet og kommer helt uden for pædagogisk rækkevidde, forældrene kan ikke gøre en skid da de også bliver truet til at holde kaje.

Jeg så iøvrigt et klip fra en af de nyeste forstadskvarterer i Paris med runde højhuse og mærkeligt formede vinduer ............. altså fransk arkitektur når det er værst
Så skulle man tro at det var ressourcestærke som købte lejligheder på stedet ............. men nej, det er hurtigt blevet en ghetto.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-07-23 13:36

Citat
Frankrig var ikke gået i brand hvis man ikke havde haft Floyd-sagen i USA hvor en farvet krininel døde fordi at de trådte på hans hals, hvilket jo udløste "Black lives matter" protesterne i mange lande.
En "sjovnalist" (som jeg kalder skriverdrengene) aller fornemste opgave, som skribent er, at skrive fakta og ikke følelser.

Sjovnalister på TV2 DDRTV er rene løgnespredere både mht. hvad der sker i Frankrig, USA og i særdeleshed i og omkring klimaet.

PS. URIAS, du er blacket, jeg ønsker ingen spam fra dig!!!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-07-23 15:16

Journalisterne på DR, TV2 og for dens sags skyld flere officielle kanaler i andre lande er altså ikke løgnespredere når det gælder klimaet, det går den helt gale vej med både klimaet, biodiversiteten og indgreb i andre ressourcer som er evigt tabt når det ikke kan genanvendes og heller ikke bliver genskabt
Officielt har 11.000 forskere fra hele verden advaret, men der er mange flere i baglandet der støtter forskerne.

For at vende tilbage til kriminalitet,
Vi hører ikke meget om Haiti, et land som teknisk er brudt sammen grundet ekstrem høj kriminalitet, en slags borgerkrig mellem de kriminelle og myndighederne samt øvrige borgere.
FN har bedt om hjælp til landet, men for at bekæmpe det største problem skal der jo bruges store politistyrker som i mange tilfælde er nødt til at overtræde menneskerettighederne hvis det skal være effektivt ............ hvilket land ville påtage sig den opgave ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-07-23 16:25

Citat
Officielt har 11.000 forskere fra hele verden advaret, men der er mange flere i baglandet der støtter forskerne.
Leif7, du skulle vælge dine informationer med lidt større omhu.
Adskil nu fakta med viden.

Siden er det kommet frem, at mere tvivlsomme forskere som professor Micky Mouse ved ”Institute for the Blind” i Namibia og Harry Potters læremester professor Albus Dumbledore fra troldmandsskolen Hogwarts har skrevet under.
Samt masser af andre underskrivere aldrig som aldrig nogensinde har beskæftiget sig med klima eller miljø for den sags skyld.
Altså, rent manipulation - ligesom jordens varmeste dag nogen sinde - bragt forleden

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-07-23 17:43

Man behøver ikke at have beskæftigelse indenfor miljø og klima for at se at den er gal.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-07-23 20:41

Nå???
Jeg kan se den er gal med miljøet, idet vi sviner for meget med unødvendigt affald.

Klimaet, tjaeee.....om det er menneskabt? Jeg har min tvivl. Hvis vi læser jordens historie gennem tiderne, plus aflæser kulstofprøver af isen, kan man jo se at koncentrationen af co2 har været meget større end den er i dag. Masser af forskere (Jeg navngiver dem gerne) mener at de ca 0,9 grad det er blevet varmere er naturlig, idet vi er på vej ud af den sidste istid.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-07-23 21:00

Medierne svømmer over i disse dage med, at den “varmeste dag nogensinde” netop er målt her forleden. Den globale temperatur skulle være helt op på 17,01 grader, hvor den tidligere rekord var 16,92 grader, en stigning på 0,09 grader!

Den slags tal giver naturligvis ingen mening rent naturvidenskabeligt. Vi kan slet ikke måle den globale temperatur med så stor en nøjagtighed – hundrededele af en grad. Snarere kan vi vel måle den med ca. ½ grads usikkerhed. Så hvilken dag, der er varmest, er nok svært at svare på. Tilbage i 1930’erne havde vi også nogle meget varme år, men den gang var der naturligvis meget mindre dækning af jordoverfladen med termometre, og til havs var målingerne få og tilfældige.

Begrebet den “globale temperatur” er en svær størrelse at håndtere. Jordens varmebalance foregår primært ved, at der er en kraftig solindstråling omkring Ækvator, den varmer luften, landjorden og ikke mindst havet op. Varmen transporteres nu mod nord og mod syd og gradvist afgiver havet sin varme til luften, der igen ekspederer den tilbage ud mod verdensrummet. Jo længere væk fra Ækvator vi kommer, desto kraftigere er dette tab af varme.

Den trafik forstyrres nu af de store svingninger ude over havet, ikke mindst El Niño / La Niña, også kendt som ENSO. El Niño holder mere på varmen, og det giver så indtryk af, at Jordens temperatur bliver højere.

Men er det farligt? Medierne flyder over med historier om, at vi nu risikerer at ryge over de 1,5 graders opvarmning siden Den Lille Istid for 170 år siden. Det er den grænse, som IPCC har vedtaget som målet for Den Grønne Omstilling. I første omgang er det måske kun få dage, vi vil befinde os over de 1,5 grader, og det er nok ikke så farligt, men i løbet af få år vil dette temperaturniveau blive mere permanent – i følge klimamodellerne.

Men de 1,5 grader er en politisk vedtaget grænse og der er meget lidt videnskabelig grund til at tro, at der skulle være nogen fare på færde overhovedet her. 1,5 grader er jo ikke noget, vi ville bemærke i hverdagen, hvor forskellen mellem nat og dag tit kan være 10-20 grader eller mere.

Der er ingen grund til frygt i den nuværende situation, El Niño har taget over, så længe det varer, og det vil ikke anrette nogen speciel skade overhovedet.

Sakset fra Søren Hansen DTU

Altså ikke fra en husmoder, eller en nylig pensioneret Kaptajn fra Hæren.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 06-07-23 21:50

Grunden til at den globale temperatur måles til 17,01 grader er at det er et gennemsnit fra mange målestationer, når man lægger graderne sammen og deler facit med antal målinger fremkommer der uværgeligt decimaler .................. der kan sagtens være flere decimaler men det kan langt de fleste mennesker ikke bruge til noget praktisk.
Ordinær grundskoleregning som hverken kræver regnemaskine eller computer, var tallet 17,012763 reducerer man jo bare til 17,01
Kigger man på et gammeldags sprit- eller kviksølvtermometer kan man jo også forestille sig decimaler hvor søjlen står selv om der kun er streger ud for hele grader

Klart har der været mærkbare klimaudsving siden der kom liv på jorden, men det finder man jo ud af hver gang man borer et eller andet sted og analyserer prøverne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-07-23 19:49

Leif7, mon ikke du skulle besøge denne side og blive lidt opdateret på hvad der er fakta og hvad der er fup og gamle aviser.

https://klimarealisme.dk/

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 07-07-23 21:45

De arbejdsløse pauseklovne som har forfattet den side har ret i een ting, og det er at temperaturforandringen er politisk bestemt.
Men det er jo ud fra det faktum at det er politikere der skal tage skridt til begrænsninger og nye tiltag.

Men der er også dumme politikere, EL ville have 70 % reduktionen fremskudt til 2025, det er helt urealistisk da der er meget andet end boligopvarmning og biler som bruger fossil energi.
EL glemmer helt at en del af regningen lander hos deres eget vælgersegment.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-07-23 13:34

Citat
De arbejdsløse pauseklovne som har forfattet den side
Hold da op, kalder du Professorer og forskere som Ole Humlum, Johannes Kruger, Søren Hansen DTU, Ingeniør Karl Iver Madsen, professor og forsker, Svensmark for arbejdsløse pauseklovne ?????

Sig mig engang, står du samme med Urias Fatter og drikker bajere i bagbutikken?
Du er nøjagtig på samme niveau.

Jeg ved egentlig ikke, om jeg gider at diskutere på dit lave plan.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 08-07-23 14:19

Jeg har såmænd altid kaldt konspirationsteoretikere for pauseklovne.

Desuden drikker jeg ikke, så det var kun fis jeg lavede med Urias

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-07-23 15:07

Ej, Stop nu! Du kan da ikke kalde forskere - anerkendte endda - for teoretikere og pauseklovne

Det kan da ligeså være Mernild, Thielgaard, samtlige vejrværter + de fleste af folketingsmedlemmerne og endelig ikke at forglemme, dine 11000 forskere der underskrev et dokument, hvor personligheder som Mickey Mouse +++, andre klovne lige smed trumf på der konspirerer.

Kan du ikke selv se det da????

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 08-07-23 16:06

Der kan jo være en vis "reklameværdi" i at støtte en sag.

Forskere kan også tage fejl, men ikke 11.000 om det samme emne, heller ikke de mange mange millioner lægfolk der godt kan se at den er gal med klimaet, for ikke at tale om de mange der rammes direkte på deres levebrød og overlevelse.

Konspirationstosserne og deres diciple sidder blot på deres flade og brokker sig over at klimaramte fødevarer bliver dyrere, og i stedet for at følge med slår de bare TV`et over på kanaler som viser Low IQ reality og masseproducerede dårlige film der bruges som fyld imellem reklamerne.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 08-07-23 18:09

De 17 komma eteller andet er ikke fundet ved hjælp af målestationer men via satellitdata og simuleringer!

Termometre er SÅ uvidenskabelige
Og hvorfor undtager man data fra før 1979!!!!!!!!!!!!

Opgørelsen baseres på satellitdata og computersimulationer. Data går tilbage til 1979.
https://www.sn.dk/udland/for-fjerde-dag-i-traek-slaar-verden-uofficiel-varmerekord/

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 08-07-23 20:41

Citat
Termometre er SÅ uvidenskabelige

Tjaeh, i tresserne lærte vi i skolen at man helst skulle bruge 3 termometre og udtage gennemsnittet af dem for at finde den rigtige temperatur ........... jeg har nu aldrig fået 3 i røven på een gang når jeg var syg

Er data fra før 1979 brugbare i den nuværende situation ...... der mangler vel data fra punkter man ikke målte dengang. Men dengang osede skorstenene i Europa meget mere, jeg kan huske at hvidt vasketøj ikke var helt så hvidt når det hang udenfor og vinden kom fra Østeuropa, og vores vinduer var mere sodede, oveni var syreregnen som ødelagde bygninger og statuer af sandsten.

Det største problem er at der er alt for mange mennesker på jorden som bruger for mange ressourcer /og der kommer flere), men når nogen nævner det får de straks stukket i skoene at de går ind for folkemord.

En dansk politiker udtalte i foråret at det burde være forbudt at bygge familieboliger over 150 kvm da det indebærer et for stort materialeforbrug og efterfølgende for meget energi.
Lyder fornuftigt ............ det er kuk at lave et stort køkken/alrum som er 50 meter langt og hvor folk er nødt til at have en 100" fladskærm i den anden ende for at kunne læse underteksterne fra det komfur de står ved.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 08-07-23 21:07

Citat
Men de 1,5 grader er en politisk vedtaget grænse og der er meget lidt videnskabelig grund til at tro, at der skulle være nogen fare på færde overhovedet her. 1,5 grader er jo ikke noget, vi ville bemærke i hverdagen, hvor forskellen mellem nat og dag tit kan være 10-20 grader eller mere.

Er det helt forbigået dig at den nordlige halvkugle er særligt hårdt ramt ?

Havfuglene svinder hurtigt i antal idet de småfisk som de lever af søger længere nordpå, de er nemlig ret temperaturfølsomme og kan ikke bare tage tøj af eller starte en klimadims som du kan i boligen
Og isbjørnene uddør vel når isen er smeltet ............ samt mange andre sideeffekter.

Men du kan tage det roligt, både russerne og kineserne står på spring for at bore i havet efter gas og olie så jer engergihungrende ignoranter kan beholde jeres goder når isen er væk.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-07-23 14:29

Citat
Er det helt forbigået dig at den nordlige halvkugle er særligt hårdt ramt ?

Havfuglene svinder hurtigt i antal idet de småfisk som de lever af søger længere nordpå, de er nemlig ret temperaturfølsomme og kan ikke bare tage tøj af eller starte en klimadims som du kan i boligen
Hvor har du det fra?? Er det noget der sker nu, eller er det et fremtidsscenarie?

Og så skal vi lige ha' den gamle traver med isbjørnene
Citat
Og isbjørnene uddør vel når isen er smeltet ............ samt mange andre sideeffekter.
Der har aldrig været så mange isbjørne som nu anno 2023

Og så får den ellers hvad remmer og tøjer kan holde
Citat
Men du kan tage det roligt, både russerne og kineserne står på spring for at bore i havet efter gas og olie så jer engergihungrende ignoranter kan beholde jeres goder når isen er væk.
Hold da kæft mand, hvordan synes du ellers det går?

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 09-07-23 15:58

Alle vi som er normale får såmænd vores informationer fra troværdige kilder.

Det skulle du prøve, over tid kan du vel blive mere accepteret af naboerne og familien.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-07-23 19:14

Citat
Alle vi som er normale får såmænd vores informationer fra troværdige kilder.

"Vi normale og troværdige kilder"........ Skrev du virkelig det.....

Det blev værre, du skrev Det skulle du prøve, over tid kan du vel blive mere accepteret af naboerne og familien. Nu lever jeg, familien -og ikke mindst naboerne, et liv, hvor indoktrineret angst, løgn og bedrag ret hurtigt bliver adskilt.

Leif7, du må leve et meget angstfyldt liv. Du er bange for klimaet, russerne, kineserne,
Er du også bange for dig selv? Det er nok den største fare du befinder dig i.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-07-23 20:08

Det, som sjovnalisterne heller ikke skrev noget om

Berlingske offentliggjorde med dagbladet Information som kronvidne, at ca. 71 % af danskerne ønsker endnu flere vindmøller opført i den danske natur - og meget gerne i deres egen baghave.

"Voxmeter" havde nemlig spurgt 1000 danskere i en undersøgelse.

Men det, den farvede svojnalist ikke skrev noget om var, at vælgerne faktisk er blevet mindre grønne.

Professor i statskundskab ved Aalborg Universitet Jørgen Gaul Andersen har lavet en stor vælgerundersøgelse baseret på svar fra over 4000 danskere.

Undersøgelsen viser, at vælgerne er blevet mindre grønne. Andersen udtaler, at der dermed er en diskrepans imellem den offentlige debat(Klimarealisterne kender altfor godt til mediecensur), hvor man får indtryk af et stærkt engagement i klimaet og danskernes faktiske holdninger.
Den elitære københavneravis, Berlingske fortæller med Information som kilde, at danskerne vil gerne have flere vindmøller også i deres egen baghave.
Ved de byboer, som er positive til vindmøller, hvorfra el kommer, når det ikke blæser. Som bekendt kommer el, når vindmøllerne ikke kan levere, fra danske kraftværker, som fyrer med verdens skove eller importeret el fra kulkraftværker.

Sjovnalisterne fortæller, i sædvanens tro, kun halve sandheder og helst hele løgne.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-07-23 22:26

Hvad er folks baghave ?

Danskerne er pragtfuldt dobbeltmoralske.

Vindmøller skal klart ikke stå så tæt på huse at vingerne kaster skygger gennem vinduet, der er også noget med lavfrekvent støj som især hunde ikke kan lide.
Men så er der dem som har et dyrt hus ude på landet eller sommerhus ved kysten, de hyler over tabte (oppumpede) friværdier hvis der kan ses vindmøller 5 km væk.

For 100 år siden var folk ellevilde for at få træpæle med luftledninger til hytterne på Lars Tyndskids marker, men faktisk var de også et støjproblem når vinden havde en bestemt styrke og retning hvilket kunne få ledningerne til at hyle i timevis om natten når de vibrerede med en bestemt frekvens.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 13-07-23 16:00

Citat
Professor i statskundskab ved Aalborg Universitet Jørgen Gaul Andersen har lavet en stor vælgerundersøgelse baseret på svar fra over 4000 danskere.

Det er sgu da grundet at det grønne tærer på bankkontoen, samtidig skal vi alle være med til at betale for nye kabler så elbilejere ikke kommer til at mangle noget.

Apropos skæve forbrugsregninger.
I løbet af de næste 10-20 år kan svenskernes vandregning blive 3-doblet, lige nu betaler de gennemsnitligt 700 SEK for en husstand pr. måned.
Grunden er stort spild fra tussegamle rør, det er et vældigt renoveringsarbejde som man har beregnet vil tage 200 år, men man vil forcere det til 100 år.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-07-23 21:43

Citat
hvilket kunne få ledningerne til at hyle i timevis om natten når de vibrerede med en bestemt frekvens.
Netop dette problem kender jeg alt til - særligt i hård frost.
Jeg glemmer aldrig vinteren 81/82 hvor jeg som 17 årig konstabelelev i hæren, var på øvelse ude på Lars tyndskids marker. Det frøs - 31 gr. Højspændingsmasterne hylede deres "jiiiiIIIIIiiiiiing hele natten lang og delingen var ved at blive halvpjokket i hovederne.
Oversergenten råbte; Nu ved I hvad der venter når krigen med russerne kommer og i ligger på Ivans marker i Sibirien, så vil I længes efter denne nat som er varm i forhold til Ivans temperatur"

Åh ja, det er efterhånden et par dage siden.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 13-07-23 23:55

Ja, det var en sjov tid på store øvelser i Oksbøl hvor sovjetiske fiskebåde lå udenfor og lyttede med på vores radioer .......... eller også jammede de alle vore frekvenser så vi ikke kunne bruge radioerne

Men faktisk kan disse hylelyde i kabler og andet gods ødelægge selve materialet når det går i selvsving, det går man meget op i når man designer broer.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-07-23 20:26

Det son sjovnalisterne heller ikke skriver om........men burde.

Fakta er, at blandt andet Grønland var 1,7 grader varmere for 80 år siden end i dag, og har tidligere igen i blandt andet Vikingetiden været endnu varmere.

Professor ved institut for geografi og geologi ved KU, Johannes Krüger skrev på baggrund af klimahysteriet bogen »Klimamyten«. Bogen er et mesterværk, som i diametral modsætning til for eksempel Al Gore - bygger på historiske fakta. Læs og - vigtigt - forstå denne bog, i stedet for at basere al din »viden« på de miljøpolitiske korrekte medier, Hr. Møller.

Omfanget af menneskeskabt CO2 udgør cirka 37 gigaton om året, hvilket kommer fra brug af kul, olie, gas med mere.

Efter den sidste finanskrise i 2010 var omfanget reduceret til cirka 32 gigaton om året. Denne mængde CO2 tilføres naturens buffersystem af CO2, som i forvejen indeholder cirka 300.000 gigaton. Dette betyder, at selv hvis vi udleder samme mængde som i dag i 100 år, så vil vi alene øge den samlede mængde med cirka 1,25 procent, hvilket er helt og aldeles uden indvirkning.

Vi har haft otte istider gennem den sidste milliard år. Mellem disse perioder har vi haft otte varmeperioder.

Isperiodernes varighed har været på cirka 80-100.000 år, mens varmeperiodernes varighed har været på cirka 10-15.000 år. Sidste istid var for cirka 12.000 år siden, så klodens cyklus vil om cirka 3000 år komme med endnu en istid, som med største sandsynlighed styres af jordaksens vinkel, der varierer fra 22,1 til 24,5 grader.

Aksens vinkel er i dag 23,5 grader.Der optages og bundfælles løbende CO2 i havene, og havenes depotevne er nærmest uendelig.

I klodens naturlige kredsløb findes - som skrevet ovenfor - cirka 300.000 gigaton CO2. Fordelingen er cirka 3000 gigaton i atmosfæren, cirka 150.000 gigaton i havene, og som karbonat på havenes bund cirka 147.000 gigaton. CO2 fordelingen i henholdsvis havet og luften er 50-1 ved 25 grader.

De cirka 37 gigaton CO2, som vi menneskesker slap ud i 2018, svarer til cirka 0,0123 procent af den totale mængde i hele kredsløbet.

Karbondioxid - som er CO2s navn - er ikke giftigt eller skadelig for miljøet, tvært imod. Det er en nødvendig bestanddel af vores livscyklus. Det indgår i fotosyntesen og al plante- og algevækst på kloden. Restproduktet fra fotosyntesen er oxygen - ilt - som er livsnødvendigt for de fleste levende organismer inklusiv mennesket på kloden.

Øget CO2 i luften har nærmest ingen virkning på global opvarmning, det har derimod en kæmpe indflydelse på større plantevækst.

Det nuværende niveau på cirka 400 ppm CO2 gør det muligt at producere mad til verdens befolkning. Havde niveauet været på cirka 280 ppm, som det var tilfældet for 200 år siden, ville vi kunne avle 10-20 procent mindre i vores jordbrug.

Hvorfor er global opvarmning så blevet et stort politisk tema? Hvem står bag, og hvad er agendaen?

Politikerne skal have noget at tilbyde borgerne. Vi lever i et kæmpe bureaukrati, som politikerne har en stor interesse i at holde kørende. På den måde kan de styre og kontrollere verden. Dette gør sig specielt gældende i det superbureaukratiske Europa. Mange i industrilandene har set muligheder i, at tjene penge på frygten for katastrofer, og den letteste måde at blive rig på er ved at få bevillinger fra politikerne, som kun har tanke på at holde fast i deres taburet.

De giver gladelig dobbelt ud af borgernes skattepenge, hvis nogen til gengæld kan hjælpe dem til sejr i en valgkamp, og til dette formål skal der skabes et scenarie, som politikerne kan agere i relation til.

Det er ikke CO2 og lignende gasser, som får jorden til at blive varmere. Det er derimod klodens egen cyklus, som får klimaet til at ændre sig. Vi mennesker har reelt ingen indflydelse her på. Hvorfor mon Grønland hedder Grønland? Fordi øen var dækket af is og sne, da Erik Den Røde satte navn på den for 1000 år siden?

Kilde: Peter Langborg.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 16-07-23 21:52

Landmændene får skyld for at udlede for meget CO2, men de skal jo producere ædelse til de mange uvidende byfolk som tror at nogle af køerne giver kærnemælk direkte fra yveret.
Og byfolket forlanger brede motorveje ud til deres sommerhuse, når så en landmand sælger en mark til det brug kommer der tusindvis af biler hvert døgn som udleder en milion gange mere CO2 end traktorerne som har kørt få gange om året

Erik Den Røde kaldte vel øen for Grønland i forbindelse med store visioner og fantasier om nyt land, lige som andre af fortidens opdagelsesrejsende.
Men de første bosættelser uddøde jo, mon de nåede at få kontakt med inuitterne ?

Accepteret svar
Fra : Leif7

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-23 02:41

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/populaer-feriedestination-invaderes-af-turister-helvede-paa-jord/9860924
Citat
Jeg kommer ikke tilbage næste år, skriver en misfornøjet bruger, der også brokker sig over, at vandets temperatur ikke var varmt nok.

Sikke en tosse, fordi at luften er 30 grader betyder det sgu ikke at Atlanterhavskystens vand bliver varmet op.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-07-23 18:49

Citat
Erik Den Røde kaldte vel øen for Grønland i forbindelse med store visioner og fantasier om nyt land, lige som andre af fortidens opdagelsesrejsende.
Men de første bosættelser uddøde jo, mon de nåede at få kontakt med inuitterne ?

Her er lidt - kort fortalt historie - om den gode Erik.

Erik udforskede det nye land, inden han vendte tilbage til Island, hvor han samlede en flok, de første af Nordboerne, som udvandrede til det nye Grønland. I 986 sejlede han med 25 skibe, 700 personer og husgeråd tilbage til Grønland. Kun 14 skibe nåede frem.

Erik bosatte sig på Eriks Fjord (Tunulliarfik fjorden) og byggede Brattahlið i Østerbygden (det nuværende Qassiarsuk lige over for landingsbanen Narsarsuaq i Sydgrønland). Andre sejlede nordpå og grundlagde Vesterbygden (ved det nuværende Nuuk) i Godthåbsfjorden.

Eriks søn Leif den Lykkelige var blevet kristnet, og han bragte nogle munke hjem til forældrene i Grønland. Thjodhilde lod sig kristne og byggede den første kristne kirke i Grønland opført af tørv og træ på Brattahlíð omkring år 1000.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 17-07-23 19:40

Tak for en god beskrivelse, jeg havde næsten glemt at de to var far og søn, der var jo heller ikke meget uddybning i folkeskolen.

I mit voksenliv har jeg mest studeret Rusland og Irland, sidstnævnte grundet 8 ferierejser

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-07-23 21:24

Tak for svaret Leif7.

Nå men vi må hellere slutte tråden inden den falder for aldersgrænsen.

Det er ikke altid vi er enige....men vi er på bølgelængde, og det er godt for så kan vi berige hinanden.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 18-07-23 00:31

Tak.

Det kaldes for dialog i politikerkredse