/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvordan rettes fejl på min Google-konto?
Fra : cristian2
Vist : 304 gange
50 point
Dato : 03-07-23 13:59

Jeg kan sagtens åbne min webites backend fra min pc, men det kan ikke lade sig gøre fra min android-mobil. Når jeg forsøger, beder den om at udfylde 2FA-koden, men kode-bjælken viser sig ikke på mobilen. Desuden: Når jeg åbner min websites frontend på mobilen, loader den i flere minutter inden siden åbner. Går jeg i incognito er det samme problem. Dette sker altsammen kun i Chrome. Åbner jeg med Edge, sker det ikke på mobilen. Her fungere alt som det skal. Jeg er imidlertid 100 % chrome-bruger og er ikke indstillet på at gå til Edge.

Jeg har renset min google-konto for cookies og cache, men uden effekt. Som sagt fungere samme chrome/google-konto fint når jeg tilgår fra min pc.

Hvad kan jeg gøre?
Kan jeg opdatere min google-konto på min mobil, eller slette den og downloade den til mobilen igen? I så fald, skal det nødig bevirke at jeg sletter min google-konto.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 60 point
Dato : 03-07-23 14:42

Det lyder som et problem med 2FA-koden, som ikke viser sig på mobilen. Her er nogle mulige løsninger:

Prøv at bruge Google prompts i stedet for tekstbesked (SMS) verifikationskoder. Google prompts er nemmere at indtaste og kan hjælpe med at beskytte mod SIM-swap og andre telefonnummer-baserede angreb.
Hvis du ikke kan få Google prompts, kan du bruge Google Authenticator eller en anden app, der genererer engangskoder. Du skal indtaste koden på loginskærmen for at bekræfte, at det er dig.
Hvis du har mistet dine backup-koder, kan du tilbagekalde dem og få nye. Gå til 2-trinsbekræftelse i din Google-konto. Vælg Vis koder. Vælg Få nye koder1.
Jeg håber, at dette hjælper dig med at løse dit problem. Hvis ikke, kan du prøve at kontakte Google support for yderligere hjælp.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-07-23 08:57

jeg vil gerne læse med.
først hvad er en websites backend??
Vi ved også at google har ændret setup i nov 2022.
Vi kunne ikke sende mails fra vores mailserver til en gmail.com konto.
Det kræver en authentication
det kunne se ud til at hænge sammen.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 03-08-23 09:26

Tak for svaret Thyregod8.