/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Mit ID
Fra : omahexen
Vist : 467 gange
200 point
Dato : 09-06-23 10:07

Er der nogle her,der har problemer med at aktivere Mit ID ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-06-23 10:13

Nej, hvis du har, kontakt Borgerservice

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 09-06-23 10:48

Jep, Borgerservice.
Du skal have gyldigt pas eller kørekort med, hvis du ikke har det kan dåbsattest bruges, de stiller så spørgsmål som f.eks. din adresse i 2011.

Iøvrigt bliver der lukket op efter en time hvis adgangen mislykkes, sker det 3 gange i træk skal brugeren genoprettes.

Er der nogen der kan sætte dato på når vi skal til at bruge MitID i fysiske butikker i forbindelse med kortbetaling og ved kontantbetaling over 500 kroner ?

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 09-06-23 18:24

Vi kan jo nøjes med at skrive "ingen problemer her" men det kan du da ikke bruge til noget.
Derfor fortæl hvad dit problem er.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 09-06-23 18:40

Problemet er,at hvis jeg vil ind på netbank via min Chromebook,opstår problemet,idet der skulle komme en QR kode,som jeg skal scanne,men det virker ikke.Kunne være interessant,om nogen vil prøve det.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 09-06-23 18:46

Har du også problemet på en PC'er eller andre enheder?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-06-23 19:42

QR koden kommer når du har åbnet MitID appen på din smartphone

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-06-23 23:49

Jeg logger på med min PC og bruger en nøgleviser. Ingen problemer.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-06-23 03:05
Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-06-23 08:56

Når jeg forsøger at åbne Mitid,står der,du kan ikke bruge Mitid inde i en browser der er indstalleret på din tlf eller tablet,det er f.eks Chrome eller Safari !!! Men jeg har været inde på Trustpilot,og kan se,at jeg ikke er alene om problemet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-06-23 14:25

Næh, det er jo et problem for mange når de ikke får opdateret deres MitID-app
Det skal du se at få gjort, så kører det hele som smurt.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-06-23 16:29

Det er muligt at du er bliver nød til at gøre som jeg har måttet i enkelte andre tilfælde. Afinstallere appen helt og installere den på ny.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 14-06-23 13:39

MitID

Til oplysning bruges nøgleviser/oplæser til direkte login via en browser.

Browser login:
Dit eget Brugernavn (minimum 5 karakterer)
Nøgleviser/oplæser Der er seks tal
Din egen adgangskode (minimum 8 karakterer)

Der har før været en anden rækkefølge.

Jeg har lige testet:
google browser
danskebank.dk
log på netbank
mitid kommer frem
brugernavn.......
kodeviser _ _ _ _ _ _
min egen adgangskode

Så er jeg inde og se de sørgelige rester.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 15-06-23 14:52

De har nu endelig skrevet fra " Mit Ide",at en Chromebook ikke er ideel til appen !!!

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 16-06-23 10:37

Tak for svaret Eyvind. Ak ja,livet kan være surt,især når man ikke er IT kyndig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-23 16:57

Du kan så bruge en kodeviser eller oplæser.

Det kan lade sig gøre at have både en kodeviser og en mitid app registreret samtidig.
(det har jeg nemlig)
Eller
en kodeoplæser og en mitid app registreret samtidig.