/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke logge på E-boks
Fra : lape
Vist : 397 gange
200 point
Dato : 24-05-23 06:16

Meget mystisk!!!
Hjælp. Jeg kan ikke komme ind på e-boks på min PC. MIt-id vises ikke, der står, at jeg har prøvet for mange gange - og det har jeg altså ikke. Ventet flere uger...
Jeg har prøvet alt: Brugt 3 forskellige browsere, nulstillet dem i indstillinger, fjernet cookies og der er ingen blokeringer af hjemmesider.
ALLE andre sider går det fint med: Mit Sundhed, Borgerservice, bank, mm. Det er KUN E-boks, der driller.
EN samtale med e-boks og Nets har ikke løst problemet: Det er ikke deres fejl. Det er PC'en, der er fejl i
Pc'en har win 10, er fuldt opdateret og ellers er alt ok.
På Ipad og Mobil er der ingen problemer. Her kan fint logges på e-boks, så de bruges i stedet for.
??

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-05-23 07:55

Hey, Bruger du et fast link i din brovser, Hvis ja så slet den og goggle ebox og se om du så ikke kan logge ind

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 24-05-23 08:17

edison har fat i noget.

Indtil for få år siden havde jeg også et direkte link til login på min netbank, det holdt pludselig op med at virke, jeg slettede det blot og oprettede link til forsiden.
Det kan fornuftigvis være en sikkerhedsforanstaltning at netsiderne forhindrer direkte links.

I øvrigt humper Eboks nu og da, så kan det hjælpe at vente en times tid.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-05-23 08:50

Du har muligvis fast kodeord, som vises automatisk og kan være forkert. Skriv kodeordet med tastaturet, det kan være du gemt et forkert kodeord, som så kommer frem hver gang.

Kommentar
Fra : lape

Dato : 24-05-23 10:36

Tak for gode forslag, men...
Jeg har ikke fast login i min browser. Jeg skriver hele url'en direkte.
Og jeg kommer ikke så langt, at jeg får mulighed for at skrive noget i Mit-id, så det har ikke noget med forkert brugernavn eller kode. Der er ikke gemt noget kodeord til e-boks på PC'en
Og jeg har ikke blot ventet flere timer, men flere uger!
Ja, jeg har prøvet alle gode forslag. Mystisk..
Og PC'en er tjekket for virus mm.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-05-23 13:10

du skal nok nærmere kigge her, om du har gjort forkert
https://www.mitid.dk/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-05-23 13:58

I stedet for selv at skrive en URL, som der er i hundredevis af muligheder for at skrive fejl i, så google e-boks i stedet,

Klik så på E-boks logind, nemmere kan det ikke være.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 25-05-23 15:37

Jep, fejlindtastninger er netop en af de menneskelige fejl som kan bruges til bedrageri via vellignende hjemmesider.
Det er ikke altid at browseren melder at siden ikke kan findes.

Kommentar
Fra : lape

Dato : 26-05-23 07:34

Øh, jeg kan se, at jeg bliver omdiregeret til Gateway digitalpost.
Der står på siden: err_too_many_redirects. Altså bliver jeg omdirigeret for mange gange.
Jeg kan se på google, at det forekommer et utal af gange hos andre, og det kan klares ved at slette cookies mm.
Allle disse gode råd har jeg forsøgt uden virkning.
Jeg vender tilbage, når jeg har prøvet at vende hver sten på nettet om problemet…
Det undrer mig bare, at det samme sker i 3 forskellige browsere, F.eks i Firefox, som lige er hentet og derfor ikke har nogle cookies fra pågældende side.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 26-05-23 08:08

Cookies har det med at gemme sig.
Når jeg rydder op med et program kan jeg se at det også fjerner cookies i Microsoft Edge som jeg aldrig bruger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-05-23 12:38

start en browser
stil dig i fanen for oven
Højreklik og vælg ny fane
I den nye fane sætter du dette ind > https://www.mozilla.org/da/firefox/new/ < og så enter

Vælg nu > Hent firefox < og installer den Den hentede fil gemmer sig nok i "hentede filer"

I den fine nye Fire Fox adresselinje skriver du > e-boks.dk

Nu burde du kunne starte uden noget af det der er gemt, - håber jeg.

Kommentar
Fra : lape

Dato : 27-05-23 07:21

Eyvind - Det er prøvet, som der står i første problemstilling. Og det virker desværre ikke, selv om vi begge havde håbet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-23 08:09

Hvis den foreslår en "automatisk login", afvis den, selvom brugernavnet er rigtigt, for den stammer fra din NemId login, og indeholder derfor mere end dit brugernavn, det er derfor den går galt.

Skrive selv dit brugernavn, og scroll ned til du kommer til en automatisk logon næste gang du bruger samme side. Sæt hak i feltet.

Det er ikke det sidste, der "redder", men den hjælper næste gang du skal på MitId p0å samme side.

Kommentar
Fra : lape

Dato : 27-05-23 21:33

Bille1948 - Jeg tror ikke I helt forstår problemet. Jeg får nemlig ikke mulighed for at skrive noget som helst, så jeg kan ikke indtaste noget - rigtigt eller forkert.
Den foreslår slet ikke automatisk login. og der er slet ikke mulighed for at skrive noget brugernavn
Lad mig lige forklare proceduren:
Jeg skriver e-boks.dk, hvorefter jeg kommer ind på gateway.digitalpost.dk. På siden har jeg mulighed for at trykke på: log på privat, Log på erhverv........
Jeg trykker på log på privat, hvorefter jeg får beskeden: too many redirects. Længere kommer jeg ikke- desværre.
Det et gateway.digitalpost.dk, der er problemet

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 27-05-23 22:06

Når jeg skriver som dig e-boks.dk kommer jeg ind på nedenstående side:

https://www.e-boks.com/danmark/da

og her kan jeg komme ind og logge på mitid ved at trykke på bjælken "Log på privat"

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 27-05-23 22:11

Jeg må hellere tilføje at det er på en ældre PC med Windows 10 og Chrome Browser som standard.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 28-05-23 04:19

Samme her.

Når jeg skriver eboks.dk kommer jeg direkte ind, der står intet om gateway i adresselinien.
Men lige som de fleste andre klikker jeg blot på det faste link i browseren.

Kommentar
Fra : lape

Dato : 28-05-23 08:25

2 svar - Jamen jeg gør præcis det samme som du For_lækker. Jeg trykker også på log på privat, men der er altså noget ved min computer der ikke spiller som alle andre. DET NÆSTE BILLEDE ER ALTSÅ IKKE DET, SOM ALLE ANDRE, OG OGSÅ DIN,COMPUTERE VISER. NÆSTE SIDE ER EN BESKED: TOO MANY REDIRECTS. OG I ADRESSEFELTET ER JEG BLEVET OMDIRIGERET TIL GATEWAY.DIGITALPOST:DK.
Min computer gør altså ikke som din/jeres gør
Jeg vil gerne have hjælp til at FJERNE fejlen i min computer, altså det at jeg bliver omdirigeret til en forkert adresse.
Jeg behøver ikke hjælp til at manøvrere rundt i browseren. Det har jeg gjort i 30 år!

Leif7 - Din computer kører jo perfekt. Derfor bliver du ikke omdirigeret til en forkert adresse. Det gør min desværre ikke.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-05-23 08:43

Prøv at hente gratis versionen af Glary Utilities og prøv om den kan rydde op på din Pc.

Den første gang kan den godt noget tid at rende det hele igennem. Du får samtidigt frigivet en del plads på din HD.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 28-05-23 09:14

Nej, min computer kører ikke perfekt
Wtf, jeg har en nyere stående som jeg skal have sat til i stedet for ............. skal bare tage mig sammen.
Jeg bliver også knotten når nettet svigter helt eller delvist og det ikke kan løses ved rensning eller tage strømmen fra routeren i 10 minutter ............. og det er sgu ikke hver gang at YouSee sender en sms når de "arbejder" i mit område.

Det jeg kan læse på nettet om gateway, og som du sandsynligvis også har set i din søgning er at gateway er forbindelsen fra vores computere gennem routeren og hele vejen til de hjemmesider og deres servere, altså både med software og hardware.

Problemet er vist af en sådan karakter at kun en netværksspecialist kan afhjælpe det

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-05-23 12:10

prøv at slå din sikkerhed fra - firewall

Kommentar
Fra : lape

Dato : 28-05-23 18:31

Tak for indlæggene
Jeg udsætter lige 3 uger pga. ferie og vender tilbage frisk og udhvilet. Men tak Bille 1948. Det skal prøves, når jeg er tilbage.
So Long

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 29-05-23 15:15

i gamle dage var der vist problemer med login grundet JAVA, men det bruges vist ikke mere.

https://brugersupport.e-boks.dk/hc/da/articles/360010526140-Udfordringer-med-at-logge-p%C3%A5-e-Boks-app

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 29-05-23 16:48

Det er vel 10 år siden at man droppede Java-appen fra Adobe, den var blevet så elendig at den blev opdateret flere gange om året uden at sikkerhedshullerne kunne rettes .............. faktisk hed det en applet dengang.
Microsoft lavede deres egen lille version på en licens og byggede den ind i Windows, men den blev også droppet.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 08-06-23 08:39

Jeg lytter med.