/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Viden om simkortet.
Fra : Eyvind
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 23-05-23 08:48

Jeg er ved at skifte fra en Samsung A3 til en Samsung S7 grundet manglende program muligheder og "tilstoppet" telefon.
1. Kan man købe et nyt simkort med samme nummer som det gamle simkort.
2. Bliver det et rent nyt kort med "bare" nummeret.
Jeg skal nemlig skifte telefon, og tror der er en masse unødvendigt rod på mit gamle simkort.
Kontakterne bliver ført over manuelt.
3. Eller kan jeg "rense" mit nuværende simkort for alt unødvendigt skrammel, inden det flyttes over.

Hvordan vælges det indsatte SD-kort som fremtidig lager, så jeg ikke fylder telefonens eget lager op med skrammel.

Gode råd modtages med glæde.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-05-23 09:00

Jeg ville nok lige henvende mig til min udbyder af telefoni og stille det spørgsmål.
det er sikkert ganske simpelt når det kommer til stykket.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-23 09:07

SIM kortet bruges - mig bekendt - ikke som lager plads længere. Det var i gamle dage, hvor telefonen ikke havde lagerplads

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-05-23 10:42

Du kan kloge dig yderligere på dette link: https://www.avxperten.dk/blog/sim-kort-guide/

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 23-05-23 11:56

Kontakter kan stadig lagres op flyttes til og fra sim kort.

På moderne android kan micro-sd kortet flettes sammen med telefonens lager - jeg anbefaler det ikke. det afhænger af de enkelte apps hvor meget der kan flyttes til særskilt micro-sd kort - typisk er det data og ikke programmet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-05-23 12:00

Hvis simkortet passe flyttes det bare over i den nye tlf. Såfremt at det ikke passe bestiller man et nythos sin udbyder (ingen kontakter) de fleste tlf kan hente kontakter via cloud ellerandet program på tlf og da det er fra Samsung til Samsung bør det ikke være et problem tlf kommer sikker også op selv med hvordan du gør når den installeres

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-23 14:06

Vil det sige at jeg kan håndtere ( ej ringe ) begge simkort, hvis jeg manuelt vil indskrive en del af mine kontakter før jeg kobler den nye til masten.

JaJa - livrem og seler er vist lige mig.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-05-23 15:07

Næh, hvorfor gøre det let hvis man kan gøre det besværligt...

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-23 12:38

Sidst jeg skiftede telefon (fra Doro til Samsung A41) søgte jeg i Google Play efter en app til at overføre mine data og kontakter med. Jeg gik udenom alle dem hvor det foregik via nettet. Jeg fandt tilsidst en hvor jeg kunne kopirere det hele til min PC og derfra til den nye telefon. Jeg kan huske at ineholdet af SIM-kortet kunne overføres seperat. Jeg husker ikke lige nu hvad denne app hed.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-05-23 08:59

Det er kun telefonnumre og små sms beskeder ,som kan gemmespå et simkort.
Det bruges sjældent i dag. da memory i selve telefonen er meget, meget og meget større.
der er ingen grund til at skifte simkort foordi dy får ny telefon. Bare de gamle passer fysisk.
For at overføre telfonnummerregister og gamle sms er til en ny telefon findes der flere metoder. Nogle af de aps som kan på en nem måde tar også alle programmer med, men placerer ikke ikonerne som på den gamkle.
Dit problem er nok at du har fyldt goddt op med dumme aps, reklamer og accepteret en bunke cookies. Slet lortet og din gamle telefon virker fint igen.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 26-05-23 08:38

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Dovenskaben længe leve - Google foreslog lige at føre mine kontakter fra gammel telefon over til den nye via wifi (begge er tændt med samme gmail adresse).............. så det gjorde jeg lige.
Jeg vil nok hente de forskellige programmer hver for sig, og sortere fra samtidig.
Min "nye" Samsung S7 (ej edge) telefon har lidt mere plads en den gamle A3 (x2)

Tak for alle gode input.