/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kilometerafgift
Fra : Leif7
Vist : 223 gange
100 point
Dato : 20-05-23 07:08

Det rene vanvid.

Nu skal bilister også betale kilometerafgift om et par år for at bidrage til den grønne omstilling.
Men man vil på typisk dansk maner lave en ny form på den dybe tallerken og lave nye systemer og en svulmende Djøf-instans.

Undskyld at jeg bruger logik, men hvis de vil hjælpe miljøet kan de jo blot sætte brændselsafgifterne i vejret, så kommer det helt automatisk miljøet til gode når den enkelte bilejer begrænser kørslen eller udskifter øsen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-23 17:09

Du får ingen socialist-kandutter til at skrive indlæg her.

Det eneste denne her socialist regering har fantasi til er afgifter, afgifter, skatter, og så engang til, afgifter.
Hvor har jeg læst ufatteligt mange gange; "Ja, de blå gør kun de rige rigere" Men stemmekvæget har endnu ikke fattet, at socialister gør de fattige endnu fattigere med deres afgifter og skatter på kort sagt, ALT. For derefter give dem tilskud - og idioterne modtager det med taknemmelighed.

Afgiften på cigaretter vender den tunge ende nedad, men man forsvarer det med, at man gør det for folks egen skyld og af sundhedsmæssige grunde. Folk kan jo bare holde op med at ryge, siger man.

Folk kan ikke bare holde op med at spise, få tøj på kroppen eller opvarme boligen. En kommende CO2-afgift vil ramme alle varer og hele befolkningen. Alt bliver dyrere, og man vil hele tiden stramme skruen. Momsen på 25% startede som en oms på 5%.

CO2-afgiften vil også blive et bureaukratisk helvede, som vil dræne sygehuse, plejehjem, børne og ældreforsorg for arbejdskraft. Man har i flere år arbejdet på et digitalt indkrævningssystem for ejendomsskatter. Det er endnu ikke lykkedes. Hvordan vil det så ikke være med en CO2 afgift?

Danske mediers ensidige og forvrængede klimadækning er et demokratisk problem, men også et problem for børn og unge, som får klimafrygt.

Jorden er ikke ved at gå under. Jorden bliver mere frugtbar og grøn, og det dæmper global opvarmning. Den information stammer fra IPCC, NASA og FAO. Hertil kommer, at grøn omstilling har store etiske problemer. Hvornår passer det danske medier at fortælle befolkningen den fulde sandhed om klimaet?

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 22-05-23 08:39

Landet bugner af penge, men mange kommuner har ikke råd til at have borgere.
De vil gerne have unge borgere som kan opgradere boligmassen, men har ikke råd til optimale institutioner til de kommende børn, og heller ikke til ældreplejen.

Og så er der statens udflytning af kontorer, men det er stadig centraliseret, disse må nemlig ikke købe så meget som en kuglepen eller en pakke printerpapir i den lokale boghandel men skal bestille tingene fra statens forsyningsdepoter.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-23 09:51

Som jeg skrev i indlægget ovenover, får du aldrig socialister til at kritisere deres store idol, Mette.

Tag mink udryddelsen, den kostede danskerne 20 milliarder.
Fejludbetalinger af uberettiget varmehjælp 180 millioner, osv, osv.... Og ingen bliver draget til ansvar, de får hellere et gyldent håndtryk på et par millioner og bliver ansat igen i tilsvarende stilling og cirkusset kan fortsætte alt imens de fattigere bliver endnu fattigere.
Og socialt pøblen jubler imens de klapper i deres små fedtede hænder; "Neiiiiiiiiij, hvor har vi velfærd i danmark."

Danmark degenererer med fuld fart på.
Vi takker den makrelgnaskende, fattige Ålborg-pige for det.

PS. Lige så snart jeg bliver 60 år og kan gå på pension flytte konen og jeg tilbage til Schweiz, med et "Tak for lort"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-23 09:54

Citat
Og socialt pøblen jubler
Der skal stå;SOCIALIST PØBLEN

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-05-23 12:02

Et eksempel på fejludbetaling.
En midaldrende gut trådte frem, han havde et stort hus som var betalt og en stor formue i aktier som gav et årligt afkast han kunne leve af uden at arbejde ............ klart under de 600.000 som var grænsen.
Man kiggede ikke på formuen som jo ellers er beregningsgrundlag når vi pensionister skal søge tilslud og have ældrecheck.

Men socialisme betyderikke kommunisme, kun retfærdig fordeling.
Se nu USA der kæmper med stigende underskud på statsfinanserne, men de har det paradoks at de rigeste i flere stater ikke betaler een bøjet cent i skat og de hyler straks om kommunisme når nogen foreslår at de skal betale.
Forleden nævnte man i en udsendelse at 3 rige amerikanere ejede og tjente lige så meget som 50 millioner fra pøbelen, men næsten ikke betaler skat.
Nogle af de rige fremhæver at der ikke burde føres "almindelig politik" men at USA udelukkende skulle drives efter forretningspricipper ........... underforstået at pøbelen skulle skaffe pengene til de rige ved at arbejde under forhold hvor de ikke vidste hvad de ville få i løn næste måned og også selv skulle betale det hele for lægebehandling osv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-23 12:09

Citat
Men socialisme betyderikke kommunisme, kun retfærdig fordeling

Undskyld jeg ler, nej jeg skraldgriner

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-23 16:23

Leif7, nu skriver du en masse om USA, kan du ikke fortælle mig, hvilket land har så det socialistiske paradis ?

Jeg venter i spænding

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-05-23 18:44

De fleste lande i Europa er socialistiske uanset om der kan være mere eller mindre liberal indflydelse, som jo er stor i USA hvor selv mange demokrater er liberale ud fra den amerikanske tanke om at folk for det meste skal klare sig selv, derfor får de aldrig et velfærdssystem der nærmer sig det europæiske.

Kina og Nordkorea ynder jo at kalde sig socialistiske paradiser, bagsiden er at det er diktaturer.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-23 11:00

Citat
De fleste lande i Europa er socialistiske
Korrekt. Lad mig nævne nogle = EU

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 30-05-23 04:54

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kilometer-afgift-vil-fjerne-hver-tiende-lastbil-fra-vejene/9787243

De er vanvittige.
Nogle ønsker godset over på jernbanerne, men det kræver en kompliceret logistik, og så skal vi jo genopbygge hver eneste lille godsterminal med sidespor ude i de mange provinshuller ............ hvor der alligevel også skal bruges en masse mandskab og lossegrej, samt lastbiler til at køre fra stationerne til kunderne.
I jernbanens barndom lagde man jo netop en masse spor, hovedsalig beregnet på fragt, men mange af disse blev nedlagt allerede før år 1900 idet de var for dyre at drive.

Citat
Samfundets reelle udgifter er omkring seks kroner per kilometer.
- Afgiften adresserer alle de omkostninger, der er ved at køre lastbil, og der er klima en mindre del af det, siger han til avisen.

Sådan er det når man lægger det hele ind i et regneark hvis største mangel er logisk sans, men så har de jo beskæftiget en hær af djøffer.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-05-23 17:19

Man må sige, at det er i den grad lykkes den socialistiske heks til Mette Makrel, at udraderer endnu et erhverv - nemlig transport erhvervet, ligesom dansk natur, som vi kender den, snart er saga blot.

Nu skal hun snart på turne for at bejle sig til en toppost. Hun begynder sin turne på plejehjemmet "Det Hvide Hus" USA, hvor den demente Joe Biden skal smile lidt til hende imens der tages lidt fotos til div. Wokes album.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 30-05-23 18:26

Mette som Natos generalsekretær ?

Et rygte som er sat i gang af ...... hvem ved ? Og EB gør alt for at blæse det op.
Flertallet af landene vil sandsynligvis have en mand på posten.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-05-23 18:59

Det bliver spændende, men jeg tør vædde min gamle jagthat på hun bliver Natos generalsekretær.

Hvilke prestige, i visse kredse, bare at ha' en kvinde som øverste krigskarl.

Men vi må se hvad tiden bringer.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-06-23 18:11

Neiiiiiiiiiij, to mere frikendt i minksagen. Nu er der rigtig grund til at fejre Grundlovsdagen.

Tak til Mette og Barbara. 2 gæve tøser, ja de er så