/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mailadresse
Fra : sdam
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 10-05-23 08:04

Jeg har aldrig tidligere oplevet, at 2 personer kan have/eje samme mailadresse! Jeg har et, hvor adresserne er fuldstændige ens. Er der nogen der også har oplevet dette??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-23 08:38

Det bør ikke kunne lade sig gøre.

Prøv lige at kopiere dem begge - hver for sig - og indsæt dem herinde, så er der fler eøjne, der kan se med.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 10-05-23 08:51

Min: ego@mail.dk
Fremmede: ego@mail.dk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-23 09:01

Er de 100% kopieret, eller har du skrevet dem?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 10-05-23 09:18

100% kopieret

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-23 09:21

Det bør ikke kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 10-05-23 09:28

...men det er ikke desto mindre end tilfældet!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-05-23 09:29

Du er måske blevet hacket? - Syntes ALT andet lyder usandsynligt.

Skynd dig at lave en ny adgangskode til mailadressen.

Clou

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-05-23 10:41
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-05-23 10:45

hvis det er Google kan du udvide mailen og se nærmere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-23 13:37

@mail.dk er vist en tdc / YouSee mail adresse, som jeg husker det.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-23 13:57

Eyvind: Korrekt

Kommentar
Fra : poten

Dato : 10-05-23 16:49

Hvad siger din e-mailudbyder til spørgsmålet?

Hvordan opdagede du der fandtes 2 enslydende adresser?

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 50 point
Dato : 11-05-23 10:47

Jeg sendte en privat mail til sdam på den omtalte mailadresse ego@mail.dk.
Mailadressen er nu blevet brugt til at bestille et ophold 'Schellerup Gård'...

Citat
Kære "ukendte" person

Se nedenstående mail, hvilket er tilgået min mailboks via ego@mail.dk........

Emne:    ?? Tak! Din booking hos Schellerup Gård er bekræftet
Dato:    Tue, 9 May 2023 16:42:49 +0200
Fra:    Travellink.dk <noreply.hotels@travellink.dk>

Svar-Til:    Travellink.dk <cs-noreply@booking.com>

Til:    ego@mail.dk

Dette er jo så et bevis på at mail adressen er blevet hacket, så du skal aldeles omgående have fat i YOUSEE og få rede på misseren.
Det er jo kun YOUSEE der kan få stoppet den adresse i at sende mystiske beskeder.
Som nævnt før, kan to vidt forskellige personer jo ikke have den samme mail-adresse!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-05-23 11:09

Spoofing er noget lårdt, jeg ville skifte mailadresse.

Iøvrigt er det mit indtryk at der aldrig er foregået så meget svindel som efter internettets fremkomst hvor alle kan klare deres personlige sager og penge i eget hjem og kontorer hvad der naturligvis bliver udnyttet af svindlere.

De sociale medier giver masser af unge og børn psykiske traumer, og nu kan AI hjælpe med dit og dat.
Politikerne og sagkundskaben er obs på farerne, men jeg er sgu bange for at det er for sent.

Sorry, jeg skulle bare "af med noget"

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 11-05-23 11:46

Ja, sdam, det kan lade sig gøre.

Jeg oplevede det samme for 7-8 år siden.
Jeg fik en besked til en anden person, og fandt ud af, at en yngre kvinde havde den fuldstændig samme mail-adresse.
Vi brugte begge vores forbogstaver i mail-adressen.

Det drejede sig om stofanet, så dem kontaktede jeg.
Som den, der havde fået adressen først, var jeg den, der fik lov at beholde den.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 15-05-23 07:13

Tak for svaret poten.