/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Græsslåmaskine
Fra : Urias
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 08-05-23 12:16

Jeg har en ældre græsslåmaskine der opfører underligt for ikke at sige meget mærkeligt.....hmmmm

Når jeg trækker i start snoren siger den "hrumf hrumf,,graeeee.

Når jeg trækker anden gang i snoren siger hubidi hubidi hap hap hap

ved 3. snoretræk går den i gang med hvin efterfulgt af et hyyyyyyp hyyyyyyp hippidi hippidi hub hab hab brum brum æææææææææææææææææ....... klunk.

Ved 4. snoretræk siger sjiiiii sjiiiii sjuub sjab hap - og så kommer motoren i gang for fulde omdrejninger afsluttet med baf baf og noget der lyder som en pruttelyd.

Nogen ideer hvad det skyldes? Motoren er en Brigg & Stratton??

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 110 point
Dato : 08-05-23 12:32

Der er tilstoppelse i karburatoren eller tændrøret skal renses eller udskiftes.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 08-05-23 14:51

God ide, du kom med.
Vi har en mekaniker lidt henad vejen som laver sort arbejde, så han får lige klipperen at lege med.
Når han er færdig med den - og den virker, kan jeg knalde ham for sort arbejde, det bliver Mette Mink Putler nok glad ved. hæ hæ hæ hæ...... Ren win win

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 08-05-23 16:22

Hvorfor knalde ham hvis han kan give bæstet et par år mere så du kan spare sammen til en ny el- eller batteridrevet.
Benzindrevne havemaskiner bliver vel også udfaset.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 08-05-23 16:52

Hvorfor knalde ham hvis han kan give bæstet et par år mere så du kan spare sammen til en ny el- eller batteridrevet.
Man må ikke lave sort arbejde, basta.
Ellers kommer vi til at mangle penge Ukraines hær, og det går virkelig ikke.

Nej el-klipper vil jeg ikke have. Jeg slår græs om morgenen uden udstødningsrør og elsker at vågne hele nabolaget.
Så er jeg nemlig fri for at hilse på dem, da de spiller sure. Ja ja, noget skal liguster fascisterne ha at brokke sig over.

Benzindrevne havemaskiner bliver vel også udfaset. Det vil jeg sandelig ikke håbe. Jorden og planterne skal jo bruge lidt CO2

Nå, jeg skal ud og trække i snoren.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 08-05-23 20:07

Har lige ringet til den "sorte mekaniker" Han sagde, at mine plasthjul sikkert var punkteret og jeg skulle fylde 5 bar i baghjulene og 4 bar i højre forhjul og 3,5 bar i venstre forhjul.

Nøøøøøøj. jeg glæder mig til i morgen hvor jeg afprøver hans råd.
PS. Han ville ikke have noget for rådet. Gratis, sagde han.
Satans, nu kan jeg ikke anmelde ham til Mette Mink Putler for sort arbejde.....Øv !!!

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 09-05-23 15:34

Wrommmm......Wrommmm, efter plasthjulene har fået det anbefalede lufttryk kan jeg da lige love for at motoren spinner perfekt...... Nøøøøøøj, den går som en drøm.
Samtidig slap sortbørshajen for en anmeldelse. Jeg er sikker på, hvis jeg havde anmeldt ham til Mette Mink Putler, havde hun jublet og snuppet sig sig en ekstra makrelmad mere.

Men jeg rensede alligevel "kammeratoren og tændbassen" Det var alligevel et godt råd........Ja det var så.

Godkendelse af svar
Fra : Urias

Dato : 10-05-23 18:23

Jeg må te et, inden Mette Mink Putler lægger afgifter på pointene
Tak for svaret Thyregod8, din gamle swinger.