/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
"Din internetforbindelse kontrolleres...
Fra : lgs
Vist : 321 gange
500 point
Dato : 03-05-23 20:35

Hver gang jeg starter Gmail er flg. begyndt at dukke op; "Din internetforbindelse kontrolleres - Denne udvidelse har overtaget styringen af dine proxyindstillinger hvilket betyder................
sluttelig: gentag indstillinger ........beehold ændringer.

Noget nogen her genkender? Og i så fald: hvad skal jeg (absolut ukyndig ud i sådanne materier) foretage mig?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 04-05-23 04:50

Ingenting

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-05-23 06:41

Prøv at deaktivere dine udvidelser/add-ons/plugins en for en hvor du genstarter Chrome hver gang.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 500 point
Dato : 04-05-23 08:00

Det er en falsk advarsel, eller du har fået en form for virus.

en proxyindstilling betyder at din eksterne netforbindelse går via en frremmet computer , som fuldstændig kan kontrollerer bl.a internettet. De mere venlige af dem bruger det kun til at styre en kedelig mængde reklamer.
Men der findes også modbydelige udgaver.

du skal nok have hjælp af en kyndig for at slippe af med det.
Det kan måske stamme fra en udvidelse, men kan også gemme sig andre steder.
proxy indstillingen står i registeringsdatabasen, hvor den skal fjernes. Det er ikke nok bare at deaktivere udvidelser.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 06-05-23 21:02

Tak for svaret transor.