/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bærbar opladere
Fra : EiHaBr
Vist : 432 gange
500 point
Dato : 10-04-23 07:52

Hej.
Jeg har en 17 tommer Acer pc.
Jeg har 4 ladere til den.
2 to virker og de to virker ikke ved tilsluttet, laderne afgiver strøm ved måling, hvad er galt.
Skal der være nøjagtig samme Ampere i laderne, det er kun små ting det er forskel.
Eller er det stikket der er en meget lille forskel på, sidder der en kontakt der skal aktiveres i pc, eller en styrke måler ved indgangen i bærbar pc.
Har nogen et ekspert svar.

Mvh Eigil

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-04-23 08:10

Stikket skal selvfølgelig have gid forbindelse. Hvis hullet i midten af stikket på dem der virker er mindre end dem der ikke virker, kan det være, at forbindelsen er dårlig. Det er vigtigere, at spændingen (volt) er korrekt end strømmen (ampere).
Standard for ladere til bærbare er 19,6 volt

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-04-23 15:00

Tak for svarret. Det er jo nok forbindelserne der er for dårlige, jeg må prøve at lege lidt med det igen, Jeg var ellers kørt træt i det i en periode. jeg vil nemlig gerne have en i hver rum jeg sidder i.
så man ikke skal løbe rundt med ladere.

Tak mvh Eigil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-23 13:31

hvis du kan mærke lettere modstand når du skubber stikket ind - så passer stikkets ydermål med den i din bærbare.
Men så kan det være hulmålet der er for stort så pinden "svæver" og derfor ikke har forbindelse.
Der findes overgangs stik, men jeg kan ikke huske hvem der forhandler dem.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 14-04-23 20:18

Jeg mener efter at jeg har målt efter, at alle stik er ens jeg har også opmærksomhed på, at midt hullet kan svigte, men det syntes jeg ikke er tilfældet. Der for tænkte jeg om det kan være ladestyrken der gør en forskel, men det er næsten samme ampere de lader med og samme volt.
Jeg har fået en af dem til at give forbindelse en kort tid. Det er mærkelig forhvis jeg måler direkte i stikket er der altid strøm på, nå men nu er det jo også en hygge/principsag ig få dem til at virke, de er jo da heldigvis ikke så dyre.

mvh Eigil

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-23 11:30

Hvad hedder computeren.
De ladere som virker:
Spænding
watt
Hvad hedder laderen.

Jeg har en del liggende og du kan få et par stykker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-23 11:32

Øh jeg mener "hvad hedder computeren ud over acer"

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-04-23 17:00

Hej Ejvind.
Den pc ér jeg bruger hedder Acer Aspire E1-772G - en 17" bærbar, den har altid virket godt. det gjorde den sidste Acer 15" også jeg havde engang.
Laderne er to der virker:
Toshiba 19 V - 3,95A og en Li shin 20v 3,25A

og 2 der ikke virker men når jeg måler dem lader de godt nok:
Lite on - 19V - 2,37A og Acer 19v - 2,37A.

Mærkelig nok jeg fatter det ikke. jeg har kigget meget tæt på stikkene men ?.

Mvh Eigil Hansen Brørup.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 16-04-23 11:24

Hej Ejvind.
Vil du af med opladere, kan jeg købe en, hvor bor du.
Jeg bor i Brørup tlf. 20840681

mvh Eigil

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 17-04-23 13:37

De har samme data som dem du ikke kan bruge, og du har nok ret met at de ikke er kraftige nok.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-04-23 13:54
Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 17-04-23 15:49

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 17-04-23 15:53

Tomas CSR

Ja det er jo nemt nok at købe nyt, men det er lidt imod mine principper hvis man kan få det gamle til at virke, som nu engang er fabrikeret. Det er jo også lidt sjovt at prøve på det.

MVH Eigil

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-04-23 15:56

Og ret tidligt i denne streng takkede du mig for mit svar. Jeg takker da for det

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 17-04-23 16:00

Ja til flere. - Det er jo dejlig når nogen gider sidde og hjælpe hinanden. Det er jo lidt sjovt at lære lidt ved det, her i Kandu. Programmet er godt nok mange år gammel og det er længe siden jeg hoppede på for første gang.

Mvh Eigil.