/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny udgave af word
Fra : lukas2502
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 27-03-23 20:59

Jeg har tidligere lavet nogle lister, hvor jeg af og til har haft brug for at lave nogle ændringer. Jeg kunne klippe og kopiere og flytte rundt efter behov. Når jeg vil gøre det med den nyere udgave af word er det muligt at klippe og kopiere, men at sætte det ind hvor jeg ønsker det, er det ikke muligt, der kommer kun en del forslag som feks. indsæt kolonner eller lignende.
Der står øverst at at det er Kompatibilitetstilstand. Jeg har oplevet at med nogle andre filer, at der kom en mulighed for konvertere filen til den nye version af word. Er det muligt at konvertere filer efter behov?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-03-23 21:17

Det er selvfølgelig stadig en mulighed.
Hvilken version af Word drejer det sig om?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 27-03-23 21:24

Når man gemmer et worddokument, kan man vælge det format, man vil gemme i.
Det kunne være txt, doc, docx...
på den måde konverterer word selv.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 28-03-23 09:45

Til marken84. Den gamle udgave var H&S 2007 den nye er 2019.
Til ThomasCSR, muligheden for at vælge et af de nævnte formater er ikke muligt, de eneste muligheder der kommer, når det lykkedes at lave en lille ændring er: Gem, Gem ikke, eller Annuller.
Ved "Gem" vises kun den ændrede fil.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-03-23 10:37

Citat
Til marken84. Den gamle udgave var H&S 2007 den nye er 2019.

er vi enige om vi taler om Microsoft office 2019, hvis det er tilfældet, skulle der jo ikke være nogen problemer overhovedet.

Hvis ikke, kan du jo købe Microsoft Office 2019 Professional Plus (PC) kr.139,00

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 28-03-23 12:14

Jeg huskede lidt forkert, det produkt jeg har er: Mic. Off. Pro Plus 2021.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-03-23 13:04

Det gør det da ikke ringere...
Jeg kan næppe forestille mig de har ændret Officepakken til noget der ikke fungerer lige så godt som tidligere...

MEN hvis du vil have mulighed for at flytte rundt på og anbringe din tekst og lignende er det jo
Publisher der er suveræn til det...

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 28-03-23 13:58

Du må da kunne vælge "Gem som"

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 28-03-23 14:24

Til for_lækker, som skrevet ovenfor. Gem, Gem ikke, eller Annuller. er de eneste muligheder der er.
Til marken84. Publisher kan ikke åbne filen. Beskeden lyder: Der er for mange rækker og kolonner i tabellen, kolonner er der ganske få af rækker er der mindre end det halve, men Publisher forvansker tabellen på den måde, at rækkeafstanden bliver for stor, så at det ville blive nødvendigt, at bruge 2 A4 sider til det jeg har på en side.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-03-23 14:59

Du må nok lige anskueliggøre nærmere hvad det er du har gang i,
der er da noget der er helt ude i hegnet...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-03-23 17:35

Nu har jeg købt en version som din, der er jo ikke nogen væsentlig forskel på 2019 0g 2021, så der må være noget andet der er gået galt i proceduren...

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-03-23 09:09

Ja det bliver noget besværligt, når det kun er muligt at flytte et felt af gangen. Jeg har set på mine Xcel filer, de er alle konverterede, helt tilbage til 2004. Så det ser ud til at det kun er Word, jeg har dog oplevet i nogle enkelte Word filer, før jeg ville printe dem ud, om jeg ville konvertere dem.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-23 10:51

Hvis du højreklikker på en tilfældig WORD fil i din Stifinder - Vis flere indstillinger Skift+F10 -
her klikke du på Egenskaber - og klikker på åbnes med WORD, så vil dine Word filer
åbnes med den nyeste version af Office pakken, altså 2021...

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-03-23 12:31

Det kan jeg desværre ikke få til at virke, det åbner bare filen.
Jeg kiggede på den mulighed jeg beskrev ovenfor. Dvs. jeg åbnede filen, klikkede som ville jeg printe den ud, i stedet for at klikke på udskriv, klikkede jeg på undersøg, og så kom muligheden "igen" for at konvertere, (ved at følge programmet). Og så var det Bare I ORDEN.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-03-23 12:41

Hov den smuttede lige, i stedet for undersøg skulle der stå "Oplysninger"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-03-23 15:32

OG?

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 29-03-23 17:14

Tak for svaret marken84. Det kan sikkert findeanvendelse.