/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
bøvl med jagttegnet
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 149 gange
200 point
Dato : 22-03-23 18:31

Hvor mange herinde har ikke modtaget deres jagttegn pga. af bøvl i politiets IT-systemer.

Hvis ikke jagttegnet er i hus senest 1.april, er der mange der kan sigtes for ulovlig våbenbesiddelse.

Mit er dog landet i dag. Pyhaaaa.........

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 22-03-23 21:02

Eller vores "postvæsen".

Du har vel hørt at visse områder af landet er ramt af at breve simpelthen forsvinder.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-23 08:25

Citat
Eller vores "postvæsen".

Du har vel hørt at visse områder af landet er ramt af at breve simpelthen forsvinder.
Denne gang skyldes det ikke "postvæsnet" - men, som jeg skriver: "Politiets IT-systemer"

Hvert eneste år skal hver enkelt jæger godkendes af politiet for at forny sit jagttegn. Politiet har så meget rod i deres systemer, at de ikke magter opgaven 100%

Vedr, udstedelse af våbentilladelser, venter jægeren månedsvis for tilladelse til f.eks. ny indkøbt riffel. Det "dutter" jo ikke !!

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-03-23 11:11
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-23 15:32

Citat
https://ekstrabladet.dk/nationen/gevaer-saelger-klager-vi-bloeder/9688682
Jeg ved det godt.

Grunden til jeg skrev:
Citat
Hvert eneste år skal hver enkelt jæger godkendes af politiet for at forny sit jagttegn. Politiet har så meget rod i deres systemer, at de ikke magter opgaven 100%

Vedr, udstedelse af våbentilladelser, venter jægeren månedsvis for tilladelse til f.eks. ny indkøbt riffel. Det "dutter" jo ikke !!
Var et resume af handlingsforløbet vedr. våbentilladelsen.

Derfor lød mit spørgsmål:
Citat
Hvor mange herinde har ikke modtaget deres jagttegn pga. af bøvl i politiets IT-systemer.

Og, det er stadig mit spørgsmål.....!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-03-23 16:09

Efter rygter om at årets jagttegn skulle blive forsinkede har Mit Jagtblad været i kontakt med Miljøstyrelsen omkring sagen. Styrelsen har i dag meddelt. at der har været et kommunikationsproblem mellem Jagtportalen og Politiets Administrative Center, men at problemet nu er løst.
Det betyder, ifølge specialkonsulent Viktor Bech Pedersen fra Miljøstyrelsen, at jægere, der har betalt jagttegn for 2023-24 kan forvente deres jagttegn udstedt inden den 1. april.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-03-23 16:12

Så er alt jo godt igen, derved kan jægerstanden trygt sove videre.

Husk at besøge lerduebanen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-03-23 13:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.