/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Poul Jensen født ca 1784 og
Fra : 2601
Vist : 224 gange
500 point
Dato : 11-02-23 13:20

Hvor bliver Poul Jensen føft ca 1784 og Marene Nielsdatter født 1 oktober 1788 i Midschow, Mesinge Sogn i Bjerge Herred, Odense Amt.

De får deres første barn Niels Poulsen født 30 sep 1823 i Hersnap Bye, Dalby Sogn, Bjerge Herred, Odense Amt.

Jeg har set i Dalby Kirkebog fra 1820 og i Mesinge Kirkebog fra 1820 og op.

Maren Nielsdatter bliver Konfirmeret 1806 i Mesing Kirke.

Konfirmation: 1806. 1 Søndag efter Paaske - confirmeret i Mesinge Kirke.
Maren Nielsdatter Gaardmand Niels Poulsen datter fra Midskov
17 Aar gl.
Mesinge Kirkebog side ? 1. spalte  nr. 14. Opslag 16, Enesteministerialbog 1787-1814.

Jeg har en

Mesinges AFGANGSLISTE, AFGÅEDE FRA SOGNET. 1. November 1816 Nr. 3 Navn: Maren Nielsdatter, Midskov Alder: 32 Håndtering: Gaar(d)mandsHustrue Hvorhen bortrest: Dalby Anmærkninger: -.
Mesinge Kirkebog side 139 nr. 3. Opslag 123, 1814-1839. Ej MIN

Så spørsmålet om poul jensen er min?

er Maren nielsdatter i folketælling 1834 og 1860 min maren nielsdatter??

Folketælling-1834.
Odense, Bjerge, Dalby, Hersnap Bye, En Gaard, 10,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Poul Jensen, 50, Gift, Gaardmand
Maren Nielsdatter, 51, Gift, Hans kone
Frands Hansen, 29, Ugift, Tjenestefolk
Niels Christiansen, 20, Ugift, Tjenestefolk
Karen Poulsdatter, 17, Ugift, Tjenestefolk
Niels Poulsen, 11, Ugift, Deres barn
Anne Poulsdatter, 9, Ugift, Deres barn
Kirsten Poulsen, 7, Ugift, Deres barn

Folketælling - 1860.
Odense, Bjerge, Dalby, Dalby Skoledistrikt, En Gaard, 86,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Poulsen, 37, Gift, Gaardmand. Husfader Dalby Sogn, Odense Amt
Karen Poulsen 32 Gift Hans Kone Dalby Sogn, Odense Amt
Ane Nielsen 3 Ugift Deres barn Dalby Sogn, Odense Amt
Pouline Nielsen 2 Ugift Deres barn Dalby Sogn, Odense Amt
Maren Nielsdatter, 77, Enke, Mandens Moder. Aftægtskone, Mesinge Sogn, Odense Amt
Maren Poulsen, 42, Ugift, Hendes Datter, Dalby Sogn, Odense Amt
Jens Pedersen 20 Ugift Tjenestekarl Dalby Sogn, Odense Amt
Mads Nielsen 18 Ugift Tjenestekarl Mesinge Sogn, Odense Amt
Stine Marie Kystolsen 24 Ugift Tjenestepige Munkebo Sogn, Odense Amt

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-02-23 13:21

det er 2601 undskyld.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 11-02-23 20:28

Der er en Povel født 10 august 1783 i Mesinge. Forældre: Jens Andersen og Karen Hansdatter.

Odense amt, Bjerge, Mesinge, 1747-1794, EM, Fødte, Konfirmerede, Viede, Døde - opslag:105 af 188 opslag

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=469502&side=105

Og her i FT 1787:

Odense, Bjerge, Mesinge, Thorup, ingen, 106, FT-1787, B3161
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jens Andersen    43    Gift    hosbonde    bonde og gaardbeboer
Karen Hansdatter    36    Gift    madmoder
Anders Jensen    10    Ugift    deres barn
Hans Jensen    8    Ugift    deres barn
Anna Jensdatter    6    Ugift    deres barn
Povel Jensen    4    Ugift    deres barn
Lars Jensen    1    Ugift    deres barn
Ole Knudsen    25    Ugift    tjenestefolk    nationalsoldat
Niels Sørensen    18    Ugift    tjenestefolk
Johanne Mortensdatter    21    Ugift    tjenestefolk
Karen Rasmusdatter    14    Ugift    tjenestefolk

Er du sikker på, at Niels er deres første barn?

Der er en Karen Povelsdatter døbt 10 marts 1817 i Dalby, der er interessant:

Odense amt, Bjerge, Dalby, 1813-1833, HM, Fødte - opslag: 30 af 47 opslag
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=430802&side=30

og det kunne godt være hende, der bor hos forældrene i FT 1840:

Odense, Bjerge, Dalby, Hersnap Bye, en Gaard, 23, FT-1840, B3246
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Poul Jensen    57    Gift        Gaardmand
Maren Nielsdatter    57    Gift        hans kone
Niels Poulsen    17    Ugift        deres barn
Karen Poulsdatter    23    Ugift        deres barn
Anne Poulsdatter    15    Ugift        deres barn
Kirsten Poulsdatter    13    Ugift        deres barn
Jens Pedersen    1    Ugift        Pleiebarn

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 12-02-23 10:44

Tak for svaret vith. Nej mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilse.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-02-23 13:40

Altid en fornøjelse

I min søgen fandt jeg også disse:

Name   Poul Jensen
Sex   Male
Age   72
Death Date   25 Apr 1855
Death Place   Dalby, Odense, Danmark
Death Place   Dalby, Odense, Denmark
Birth Year (Estimated)   1783
Event Type   Death

Name   Maren Nielsdatter
Sex   Female
Age   81
Death Date   6 Jun 1865
Death Place   Dalby, Odense, Danmark
Death Place   Dalby, Odense, Denmark
Birth Year (Estimated)   1784
Event Type   Death