/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Gratis telefon på messenger app
Fra : zebra2zebra
Vist : 344 gange
50 point
Dato : 08-02-23 17:44

Jeg har fundet ud af, at man med en messenger app på sin telefon, kan ringe gratis til alle og enhver over hele kloden. Når man kan det, hvad skal man så med et mobil abonnement. Hvorfor bruger alle ikke bare messenger app?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-02-23 17:56

Og hvad der det så for en Messenger App du bruger?

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 08-02-23 17:58

Så vidt jeg ved, er der kun en messenger app.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-02-23 18:00

Citat
Så vidt jeg ved, er der kun en messenger app.

OK, og hvordan bruger de så den omtalte Messenger App til at ringe på?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-02-23 18:17

Trykker på telefon ikonet ud for den pågældende person, så "ringes" der op.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-02-23 18:32

Mon ikke der ringes via dit abonnement alligevel. Ellers er der da vist mange der dummer sig.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 08-02-23 18:38

Messenger er en gratis app. Man opretter en profil, og så kan man bruge den. Der er ikke noget abonnement. Så vidt jeg ved er det facebook, der har udviklet messenger, men jeg er ikke sikker.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-02-23 18:51

Det er dog ikke det samme som det ikke benytter dit telefonabonnement.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-02-23 18:54

Facebook har ikke udviklet den, de har opkøbt den og integreret den i FB.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-02-23 18:58
Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 08-02-23 19:58

Jeg har læst den artikel, du henviser til. Der står i artiklen, at hvis man er på wi-fi, så er det gratis. Det er rigtig. Hvis man er på netværk fra en mast, så koster det datatakst. Det er også rigtig. Så står der, at man skal oplyse sit telefonnummer. Det kan jeg ikke lige gennemskue. Jeg har ikke oplyst mit telefonnummer, men jeg kan godt ringes op.
Det jeg især synes det kan bruges til, det er opringninger til udlandet. Man sparer at finde den rigtige landekode og man sparer telefontakst.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-02-23 20:25

Den skal ikke bruge noget telefonnummer, da kontakten i Messenger jo er unik, og kendt af Messenger, derfor kan den skabe forbindelse uden at have et telefonnummer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-02-23 07:57

Man skal jo have et abonnement med data, så helt gratis er det jo ikke!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-02-23 08:08

Ja, hvis man er væk fra wifi. Men har de fleste ikke data inkluderet idag?

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 09-02-23 11:52

Messenger er ikke den eneste gratis internet-telefonsystem. For mange år siden brugte jeg Skype til at kommunikere med min veninde senere samlever med. Skype blev senere købt af Mikrosoft og ud over at ringe gratis kan man idag også abonnere på et rigtigt telefonnummer. En bekendt som har familie i Portugal bruger WhatsApp som også er en gratis internet-telefontjeneste. Og der findes garanteret masser af andre.

Godkendelse af svar
Fra : zebra2zebra

Dato : 10-02-23 00:47

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.