/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Google Chrome opdatering......
Fra : lgs
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 25-01-23 15:13

Da jeg idag ville ind på min bank med MitID lykkedes det ikke, da - som banken meddelte - min browser nok var forældet. Jeg har google chrome og mener så, at jeg satte en opdatering i gang, men - og det er spørgsmålet: kan det passe, at det tager mere end 1 time at opdatere? Hvis ja, så fint med mig. Hvis nej: hvad så? Der kommer lyde fra min gamle stationære som jeg hidtil har taget som tegn på, at opdateringen er i gang.
Google chrome melder: "Tak, fordi du downloadede - du er næsten færdig", så det er den sidste sætning, der afføder mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-01-23 15:20

Hvilken Windows version anvender du?

Google Chrome opdatering plejer at tage et splitsekund

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 25-01-23 15:24

win7

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-01-23 15:27

Jeg ved ikke om Google stadig opdaterer til Win7?

Vi må have eksperterne på banen

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 25-01-23 15:44

win7 opdateres ikke - men det, der undrer mig, er at jeg kan tilgå f.eks. Kandu og andre sider - sker det ikke netop med win7? Meen skal jeg skifte til nyere version af Windows, så hvilken version vil I anbefale til en amatør som mig med en gammel stationær?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-01-23 15:56

Hvis du er heldig, kan du endnu nå at opdatere til WIN 10...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-01-23 15:59

Alternativt købe en opgradering her:
https://www.productkeys.dk/produkt/windows-10-professional/ kr. 129,-

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-01-23 16:06

Det er desværre ikke alle ældre PCer, der kan spille Windows 10. Jeg har en HP, der ikke kan men også en endnu ældre Acer, der fint kører 10eren.
Jeg har Chrome på dem begge, og de er opdaterede.
Du kunne jo også prøve at finde en anden browser. Firefox er jo gratis, så det er da værd at prøve, om du kan få MitID til at virke der

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-01-23 16:11

Nu er problemet jo heldigvis til at overse.
Hvis du ikke vil købe en ny maskine, er det jo ikke en herregård at bruge kr. 129,- på forsøget.
Under alle omstændigheder er WIN 7 jo totalt ubrugelig og ikke sikker da den jo er udfaset og bliver ikke opdateret mere.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 25-01-23 16:56
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-23 17:03

Citat
Google chrome melder: "Tak, fordi du downloadede - du er næsten færdig", så det er den sidste sætning, der afføder mit spørgsmål.

Du skal finde den downloadede fil, ChromeSetup.exe og køre den.

Chrome har meldt ud at de stopper med at understøtte windows 7 først i 2023 så det er ikke sikkert det virker!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-23 18:09

Den hentede opdatering kan ligge og vente på at blive installeret:

Gå til dit søgefelt og søg på

google crom som nok hedder Google chrome exe eller chrome exe

Finder du noget der ligner google med et exe som efternavn så dobbeltklik på den.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 25-01-23 19:16

Ville egentlig have skrevet, at alt synes ok nu - sandsynligvis har det haft noget at gøre med, at der tidl. på dagen var problemer med microsoft-produkter.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 25-01-23 20:41

Tak for svaret Eyvind.