/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Batteri
Fra : omahexen
Vist : 344 gange
300 point
Dato : 04-01-23 08:46

Min datter har en gammel øse der snart skal skrottes,batteriet er stået af,har kigget lidt på diverse hjemmesider,men et originalt batteri er temmelig dyrt,vil derfor lige høre,om man ikke bare kan købe et batteri der har den rigtige dimension,uanset Ah.Ps det er en Chevrolet Aveo fra 2009.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 04-01-23 09:32

Det burde sagtens kunne lade sig gøre, bare batteri har de rigtige mål så det kan spændes fast og vær obs på at plus pol sidder i den rigtige side!

Her et hvor + er i venstre side
https://www.harald-nyborg.dk/branford-autobatteri-12v-62-ah-v

og et i højre side
https://www.harald-nyborg.dk/branford-autobatteri-50ah-hoejre

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-01-23 10:20

Hvis, som du omtaler, en gammel øse, - så ville jeg forespørge ved nærmeste Autoophug.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-01-23 11:16

Et gammelt batteri kan nogengange redde en ekstra sæson ved at give den en langtidsladning med en hjemmelader. Men tag batteriet ud i medens (har prøvet at de ikke holdt til det). Så prøv lige med en hjemmelade 2-3 dage. Måske får man lige en halv sæson mere ud af den, måske ikke.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-01-23 11:21
Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 06-01-23 20:52

Tak for svaret Klaudi. Desværre havde de ingen,hvor polerne passede,så jeg måtte betale 300,00 kr mere hos Thansen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-23 09:44

velbekomme