/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Dårlig gummi fuge, hvad skal jeg godtage
Fra : Marianneskov
Vist : 118 gange
60 point
Dato : 17-12-22 09:34

Nyt badeværelse, nu er vi næsten i mål efter 7 mdr. med håndværker. Arbejdet har trukket ud på grund af fejl-bestillinger fra vores murers side og fejl på det de lavede så det skulle rettes samt lange leveringstider på materialer.
Mureren har rettet bagfald i brusekabine og nu skal der lægges ny gummi fuge mellem gulv og sokkel. Der, hvor gulvet er rettet, bliver fugen så noget bredere end i resten af kabinen. Jeg har forslået at man også retter sokkelflisen, men mureren er bange for at ødelægger vægflisen ovenover.
Mureren påstår at det ikke vil kunne ses.(fliserne er rød brune og fugen lysgrå). hm
Nå men, vi havde også dybe fuger og et pr skæve flise midt på gulvet, 3 fliser at lagt om og man har så krattet lidt op i NOGLE af de dybe fuger og lagt ny fugemasse. problemet er at der hvor man har lagt ny fuge masse oven på den eksisterende fuge, er fugerne nu helt hvide (resten er mellem grå) mureren påstår at det fortager sige over tid skal jeg tro på dette.
Har det dejligt spættet gulv!!!
Jeg har et problem mere, pga. div. fejl og sjusk har jeg haft en anden fagmand ude at kigge på mit badeværelse. Han sagde at fuge langs sokkel og gulv i hele badeværelset ikke skal være en cement fuge men en gummi fuge. Efter lidt diskussioner indvilliger min murer i at lægge en gummifuge, men igen vælger han at kratte i den eksisterende fuge (som i forvejen ikke er at for køn), og så lægge en gummi fuge oven på cement fugen er det ok? Synsmæssigt tror jeg ikke det bliver alt for kønt. (gummi fuge skal lægges i næste uge)
Er jeg bare for kritisk eller hvad?
Ps. Har endnu ikke betalt sidste afdrag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-22 15:16

Mine gummifuger i vådrum har altid fat ind i revnen selvom det ikke lige ses. og der skal være gummifuger i overgangen mellem gulv og væg og mellem væg og væg i hjørner - altså som jeg er orienteret.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-22 09:17

Lad mig indrømme, at jeg selv er gammel murer. Og det lyder som noget rigtig sjusk. Jeg er bange for, du aldrig vil blive rigtig glad for det badeværelse. Du vil altid gå og fokusere, på de fejl der er.

At farven ændrer sig med tiden, kan være rigtig nok. Alt murer materialer ændrer farve fra ny, og til det er fuldhærdet.

Mit svar her, er desværre ikke særlig positivt. Netop et badeværelse at reparere på, efter den burde være færdig, giver ingen god resultat. Det vil desværre næsten altid kunne ses.
At lægge gummifuge oven på noget eksisterende, lyder som noget miskmask. Enhver fuge skal have noget dybde, for at holde.
Bla. a. bagfald i brucekabine??? Er det en "sort" murer??

Behold den sidste rate. Den er jo noget med håndværkegaranti. Og "syn og skøn". Men kender det ikke så meget, da jeg aldrig har været involveret i sådan noget.

Men jeg ved godt det kan være vanskeligt, at være håndværker: Nogle kunder vil bare have det lavet hurtigt og billigt. Andre vil have lavet det perfekt, selvom det koster lidt mere, og ta`r lidt længere tid. Det er hele tiden en balancegang.

Desværre ikke den store trøst fra mig.

M.

Kommentar
Fra : Marianneskov

Dato : 19-12-22 10:00

det er ikke lave sort, faktisk valgte vi det dyreste tilbud, da vi fik denne murer anbefalet.
(desværre vidste vi ikke at ham der anbefalede mureren kendte ham privat.)
.