/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Mailserver på raspberry pi
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 106 gange
200 point
Dato : 27-11-22 13:32

Hej

Jeg har en raspberry pi 4 med 8 GB ram. Denne vil jeg sætte op som både NAS-filserver og mailserver.

Som mailserver har jeg tænkt at bruge Citadel, men der er en enkelt ting som jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg får til at virke:

Jeg ønsker at den skal hente mine mails fra et mailhotel, helst med POP3. Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-11-22 06:45

Jeg vil læse på det, om den siger, Citadel.
Jeg vil advare mod at lave mailserver selv. hvis andre udefra kan sende på den får du den kørt i sænk meget hurtigt. bruger selv synology mail server. Det er gået godt i flere år, men får dagligt besked at andre har forsøgt at maile over den. Det må ikke ske, det er jo hele verden der så kan maile over din server. Hvis der sker noget volsomt og det føres tilbage til din adresse så er det galt. Pas på hilsen Steen

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-11-22 12:38

Tak for advarslen. Men nu er det ikke på den måde jeg vil bruge den.

Jeg har et mailhotel hos en udbyder og det er derfra Citadel skal hente mails til mig. Årsagen er at min nuværende udbyder er begyndt at bruge et spamfilter som jeg i den grad er træt af. Som et eksempel så ryger 99,99% af mails fra Kandu i filteret og adskillige spammails ryger lige igennem. så derfor vil jeg skifte til en anden udbyder uden spamfilter, og have en mailserver hjemme som henter mine mails fra mailhotellet med for eksempel POP3 hvor jeg så selv er herre over hvad der skal ske med dem. Jeg har flere postkasser, men det forventer jeg ikke er noget problem.

Det er altså ikke meningen at Citadel skal stå åben ud til omverdenen.