/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10 64 bit i xp modus.
Fra : lukas2502
Vist : 151 gange
162 point
Dato : 24-11-22 14:10

Jeg har win 10 pro 64 bit, og vil installere Age of Empires 2, men det er ikke muligt på denne maskine nu

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 24-11-22 14:43
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-11-22 16:16

Til fox_mulder, mit engelsk er desværere ikke godt nok til at kunne få glæde af dit link.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-11-22 15:02

Det jeg forstår af linket er hvilke systemforudsætninger PCen skal have. På min gamle PC havde jeg først Win 7 32bit, hvor den virkede, da jeg fik Win 10 64bit virkede AOE 2 også fint. Med den nye PC kan jeg ikke finde ud af at hvordan jeg får Administratorrettigheder, og får maskinen til også at arbejde i Win XP modus.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-11-22 15:37

Find installationsfilen til spillet, f.eks AoI2, højreklik, vælg på egenskaber --> kompatibilitetstilstand --> vælg Kør i kompatibilitetstilstand ---> Og vælg styresystem. Gem opsætning.

Vælg inst. filen igen når du har gjort ovenstående, højreklik, vælg Kør som Administrator.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-11-22 16:16

Til dogvillestar, kan det være mit antivirusprogram der blokerer for AoE, det er Avast?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-11-22 16:27

Prøv at slå den fra mens du installerer. Og slå til igen bagefter.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 27-11-22 16:17

Tja, jeg har nu prøvet mange gange, men uden held. Den eneste forskel er: oven på ikonet for AoE er nu det ikon som hører til Kør som administrator.
Jeg kan ikke se hvordan jeg kan slå antivirus fra, men da det er et gratisprogram, har jeg afinstalleret det og installeret igen.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-12-22 14:04

Age of empires 2 er 32 bit, og kan virke på en 64 maskine, bare ikke på denne?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 08-12-22 14:18

Jeg har set nærmere på hvad jeg har installeret af spil. Jeg har et andet gammelt spil med 32 bit som virker fejlfrit på denne 64 bit maskine?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 11-12-22 17:07

NÅ JA, så lykkedes det endeligt, en lang og omstændig vej. Først måtte jeg opdatere drivere, så at jeg også havde VRAM til rådighed, (jeg måtte først finde ud af hvad VRAM er) så måtte jeg installere bl.a. directplay, jo en lang og lærerig rejse.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 11-12-22 17:09

DET VAR SÅ DET.

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 13-12-22 13:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar. Da jeg selv fandt løsningen annullerer derfor dette spørgsmål