/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Båd + bådtrailer fra Tyskland
Fra : Frank90
Vist : 123 gange
48 point
Dato : 21-11-22 23:48

Skal med en Dansk indregistreret bil have hentet en 22 fod motorbåd på en tysk indregistreret bådtrailer i Tyskland. Hvordan gør jeg?
Kan jeg bare købe korttidsnummerplader i Tyskland som jeg så må køre hele vejen hjem med i både Tyskland og Danmark ? eller skal jeg skifte til danske prøveplader ved den danske grænse ? - eller er der bedre løsninger..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-11-22 02:14

Du skal have danske plader på traileren når du krydser grænsen til Danmark.

Kommentar
Fra : Frank90

Dato : 22-11-22 07:59

Korttidsnummerplader må kun benyttes i Tyskland eller ? og kan man må sætte danske prøvemærker på en trailer ( v. kørsel i DK) hvis man bare kender stel nummeret på den Tyske indreg. trailer.?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-22 08:18

husk lige på regler for hvad du måkøre med af last på en trailer i Danmark. Reglerne er lidt komplicerede og afhænger både af bil og trailer samt dit kørekort.