/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Oliefyr vil ofte ikke starte automatisk
Fra : Frank90
Vist : 295 gange
50 point
Dato : 01-11-22 18:11

Har et Vølund Oliefyr fra 1990erne med en kun 1 år gl. Riello oliebrænder. Det kører fint men brænderen ” glemmer ” meget ofte selv at starte op igen efter det har opnået korrekt temperatur og slukker, dvs varmen falder til inde -temperaturen uden fyret automatisk går i gang igen - men når jeg så trykker på Rielloéns knap manuelt så starter det med det samme og køre uden problemer.
I perioder, det kan 1-5 dage så starter og stopper fyret selv automatisk, men når det ikke starter så er det ikke sådan at fyret bare forsøger, nej det sker absolut ingen ting før jeg selv starter det manuelt.
Nogen ideer ?
Syntes det er meget svært at finde dygtige service folk til oliefyr.. måske nogen kender nogen der er gode ? også da fyret nok også kunne bruge et stort service tjek med nye dyser osv.. Bor i Buddinge / Søborg mvh. ts@tomato.eu

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-11-22 08:27

svært at finde dygtige service folk til oliefyr

har du ikke en skorstensfejer, det er lovpligt.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-22 14:06

Tror du ikke nærmere du skal kigge lidt på din termostat? Hvis den røde lampe lyser på brænderen er det brænderen det er galt med. Den kan trænge til rens, kontraventilen kan være defekt, filter eller dyse stoppet eller tilgangsrøret utæt.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-11-22 17:39

De fleste olieleverandører har også oliefyrsservice

Kommentar
Fra : Frank90

Dato : 05-11-22 20:59

Dysse beskidt - tak for hjælp ;)

Godkendelse af svar
Fra : Frank90

Dato : 05-11-22 21:00

Tak for svaret 3773.