/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Forlænge wifi via ethernetkabel
Fra : Eyvind
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 18-10-22 13:03

Jeg kar købt lidt TP-link camera men har problemer med at nå ud til det som er længst væk.
Jeg købte så en TP-link extender hvor jeg også fik forbindelse men den tabes en gang i mellem, og kommer lidt tilbage igen.
Routeren er fra yousee med både 2,4G og 5G
Jekunne tænke mig at det blev mere stabilt og spørgsmålet er så:
Kan der forlænges med ethernetkabel og wifi for enden.

Altså: yousee router--------------kabel----------wifi >>>>>>>camera

Hilsen fra det gamle rodehoved.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-22 15:11

Ja, hvis der net stik nok Yousee routeren, også en yderligere wifi router, men kan kameraet ikke tilsluttes netkablet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-22 16:42

Der er stik nok i routeren.
Cameraet har ingen netstik.
Jeg vil også gerne have mulighed for et ekstra camera.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-22 06:29

Tak for svaret Bille1948. Jeg har bestilt et camera, med net stik, så det bliver med direkte forbindelse fra router til camera.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-10-22 06:37

Udemærket. Men hvis det er en wifi router skal den hente de IP den uddeler fra yousee routeren.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-22 12:14

Sten - jeg loggede ind til yousee routeren og så at den extender (TP-link RE200) jeg har, selv lægger sig på 5Ghz men mine camera kører kun med 2,4 Ghz
Jeg kan ikke på den router hvor jeg kan ændre det. Så det er nok derfor det camera som er længst væk, hopper af en gang i mellem.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-10-22 15:55

Har selv nogle problemer med 3 nest routere af googles. de vil ikke holde sig på 5Ghz.
Jeg tror ikke der er nogen løsning endnu. jeg læser videre. vi høres. hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-22 17:18

Steen !
Jeg har kigget på manualen for min TP-link RE200 extender hvor der står om en valgmulighed og jeg vil gerne vælge 2,4Ghz for det bruger mine camera.
Alle camera suser selv ind på 2,4 Ghz
Men min extender ved ikke hvad den vil, selvom den også har begge muligheder, og jeg kan ikke tilslutte camera til extender før den er tilkoblet til yousee.

Men jeg fandt noget om Ghz valg i denne manual som hører til min tp-linkRE200
https://static.tp-link.com/res/down/doc/RE200(EU)_V1_UG.pdf
Ned til side 16 (27)

Det camera som er bestilt fylder for meget der hvor det skal sidde. (TP-link C310)
De andre er TP-link C110 og C210 og sidder ikke så langt fra routeren.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-10-22 04:37

Jeg læser på det kommer igen hvis jeg finder ud af noget. Steen