/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Valg
Fra : persens
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 05-10-22 09:45

Så starter showet igen, hvor vi bliver lovet nærmest guld på gaderne
Det allerværste er dog alle eksperterne, kommentatorerne, der skal sætte ord på, forklare yderligere osv.
Det er trist, at man ikke kan sætte al medie-licens på pause i en måned, hvor man så i stedet kan sætte sig godt til rette i stuens bedste lænestol, og læse op af "Ved Julelampens Skær" for sine børnebørn

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-10-22 09:53

Jamen stakkels dig da...

Du skal da være glad for vi har et velfungerende demokrati i stedet for som i Rusland
hvor det er Putin der bestemmer hvad de skal tro og tænke og i øvrigt blot rette ind
og holde kæft.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-10-22 12:28

sætte al medie-licens på pause i en måned,
Helst for evigt, man skulle tro de ikke vidste hvad de laver i DR, evige genudsendelser og elendige serier, der helst skal genudsendes dagligt.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-10-22 12:31

Stop al mediestøtte. Drop licensen. Luk og afvikl (D)DR. Sælg sendefrekvenserne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-22 16:22

Citat
Du skal da være glad for vi har et velfungerende demokrati

Velfungerende demokrati.....det må være en joke.

En folketingsmedlem, Claus Hjort Frederiksen, der er anklaget for landsforræderi, uden det mindste kommer ud til offentligheden.

På samme måde, en chef for Forsvarets Efterretningstjeneste, Lars Findsen, der bliver fængslet og anklaget i dybeste hemmelighed.

En kvindelig departementschef, Barbara Bertelsen, der kører sit eget løb. Fuldstændig ude af kontrol. Skjuler/sletter bl. a. sms`er, som flere politikere, har krævet offentliggjort.

+ masser af ting, der bliver hemmelig holdt. Hvorfor tænker jeg lige nu på Putin.

Vores demokrati, har aldrig været i så ringe forfatning, som nu.

M.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 05-10-22 16:52

Enig Mosebæk. Vi har efterhånden lige så stille fået et demokratUr. I dag kan du knapt nok bevæge dig uden for din egen gadedør, uden at overtræde en af de utallige love/dekreter, der vælter ned over hovedet på os. Iiiih, hvor bliver det godt, når vi får en ny regering

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-10-22 17:51

Citat
I dag kan du knapt nok bevæge dig uden for din egen gadedør, uden at overtræde en af de utallige love/dekreter

Forklar lige hvad det er for dekreter og love der forhindrer dig i at bevæge dig udenfor persens.....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-22 18:07

Jeg tror såmænd ikke vores "demokrati", bliver bedre med en ny regering. Hele samfundet er gennmsyret af kammerateri. Det man i andre lande kalder korruption.
Men det ord må man endelig ikke bruge herhjemme. Her har vi jo "demokrati", der forhindrer sådanne forbrydelsen.

Man ser næsten daglig eksempler på at forgylde sig selv, for skatteydernes penge. Det gælder lige fra politikere, der ikke kan finde ud af hvor de bor, og ned gennem regionsformænd, borgmestre, ja selv inden for forsvaret, bruger man offentlige midler, til at bygge privat for.

Men nu tør jeg ikke skrive mere om det. Det hemmelige politi......øh politiets efterretningstjeneste, læser måske Kandu.

M.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-10-22 20:15

Hej og god valgkamp,

Så er vi i gang. Endelig! Derfor har vi en rigtig god nyhed: De næste uger kan du følge med i valgkampen ved at tilmelde dig vores helt særlige nyhedsbrev: “Forstå valget”.

https://www.dr.dk/nyheder/nyhedsbreve/dr/tilmelding?checkout=1&cid=newsletter_nb_nyhedsoverblik-aften_20221005201520&mailinglists%5B%5D=politik

Hvad får jeg? Én enkelt e-mail hver aften, hvor jeg sammen med DR’s politiske redaktion, gør dig klogere på dagens vigtigste historie og sætter den i perspektiv. Vi gør os umage for ikke at spilde din tid og vil kun tage fat i valgets allervigtigste historier (om måske et par mindre vigtige anekdoter, som ikke kan dy os for at dele med dig ??)

Og der er god grund til at følge godt med i valgkampen denne gang. Jeg kan ikke huske et valg, der har været så spændende og uforudsigeligt - og jeg har dog været med til et par stykker efterhånden. Vi har tre statsministerkandidater for første gange i mange år, vi har ekstra mange partier, og så meget politisk opbrud, at det er helt umuligt at forudsige, hvad der kommer til at ske efter valget.

Vi glæder os til at kaste os over det hele, og vi håber, at du vil være med.

Mange hilsner
Christine Cordsen, politisk korrespondent

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-10-22 20:44

Citat
Det er trist, at man ikke kan sætte al medie-licens på pause i en måned
Hvorfor det persens?

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 25 point
Dato : 06-10-22 07:32
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-10-22 09:36

Ja, og Mosebaek...?
Der findes jo brodne kar i alle dele af samfundet - høj eller lav.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-10-22 13:34

Citat
Der findes jo brodne kar i alle dele af samfundet - høj eller lav.

Nemlig!!! Derfor forstår jeg heller ikke, hvordan man kan udråbe DK, som verdens minst korruptions plagede land. Kan kun være en prædikat, vi selv har fundet på.

M.

Godkendelse af svar
Fra : persens

Dato : 07-10-22 15:42

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-10-22 08:12

Selv tak, persens. Ja, det er bedrøveligt. Samme gamle skuespil. Fuld af løgne og smarte floskler.

M.