/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Gaver
Fra : omahexen
Vist : 158 gange
200 point
Dato : 03-10-22 15:47

Da jeg har en rimelig stor familie med fire børnebørn,og jeg er alene,har jeg overvejet at springe gaverne til de voksne over.Jeg ved ikke,om de vil synes,at det er ok,hvad er jeres mening ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-10-22 16:29

Det bør de kunne forstå, men tag en snak med dem før du gør det, så er jeg sikker på, de vil have forståelse for det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-10-22 18:10

Absolut OK. Vi har gjort det længe. Nu om stunder tjener børnene meget mere end vi har gjort.
Så vi giver også kun børnebørnene. Vi har heller ikke hørt et "skæv ord" fra dem.

Men gør som Bille1948 foreslår.

M.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 03-10-22 21:57

Jeg synes det er rimeligt og fortæl børnebørnene at når de får børn ryger de af gavelisten og deres børn på den. Det er min mors princip.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-22 18:31

Hos os er det vores børn som giver os gaver.
Vi har igennem nogle år fået en del gaver såsom svigerbørn, børnebørn og oldebørn 11 styk
- som får gaver af os. (Supermarkedet har heldigvis billige varme sokker igen i år. )

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-10-22 08:56

Det er så træls med “tvangsgaver” du giver mig, jeg giver dig! Og hvad skal man give? Og kan man gøre det retfærdigt? Børnebørn med med forældre med godte indtægter synes at en gave til 500 kr rækker til langt mindre end de oldebørn, hvor forældrene er på en SU.
Det er helt fint at nogle bruger dem til et Cafe Lattte besøg på en Cafe, mens jeg hellere vil give andre et par sko eller støvler.
Når man er over 80 og har kendt andre tider, hvor en is ikke kostede 25 kr, kommer man meget i tvivl om gavehurlumhejet. Vi har droppet gaver til egne børn, bortset fra opmærksomheder, Børnebørn og oldebørn får en oplevelsesgave når et af oldebørnene har fødselsdag. Biograftur, svømmehal eller noget i den stil, hvor hele familien så er tilgodeset. Det er oldebørnene, der bestemmer, hvad det skal være.
Men et dilemma er det, hvis der ikke bare skal flyde penge og det synes jeg ikke er meningen med at give gaver.
Folk ved jo knapt nok, hvad de skal ønske sig!