/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Velkommen til luxusfælden 2,0
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 324 gange
500 point
Dato : 14-09-22 16:18

Efter at ha' set Mettes presseshow græmmes jeg. Ja, faktisk har jeg kvalme. Jeg har fået en lyst til at kaste op i lårfede stråler.

Gimpen, alias Mette Befolknings-overpisser, vil nu give henstand til dem, der ikke magter at betale deres fuldstændige ublu elregning.
Det er simpelthen luxusfælden 2,0, forårsaget ene og alene af en uduelig regering, som i den grad har udbyttet sin egen befolkning i form af afgifter og moms på en så basal ting som varme i en kold tid.
Ikke nok med, at der betales tårnhøje afgifter som dem, der ikke magter at betale, får lov til at udskyde til senere, de stakkels mennesker skal også forrente gælden med (såvidt vides pt) 2%
Det er simpelthen at pisse og skide folk ned ad nakken og grine af det med ordene "Det er Putins skyld" Gud er det ej Putins skyld !! Men ene og alene en uduelig regering skyld, sammen med EU-fjolserne, hvis klimapolitik skulle lægges i hænderne på en despot fra Rusland.

Valg nu!!!

I samme åndedrag kunne vi vedtage 4. generations A-kraft, det eneste der virker. Tænk, man lægger alle sine æg i vindmøller/solceller, som kun laver strøm som vinden blæser - eller solen skinner.

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR...............

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 500 point
Dato : 15-09-22 03:39

At blive ved med at påstå at S er et arbejderparti, kan sammenlignes med de tosser der tror Jorden er flad!
Forædderiksen og hendes klakører er spændt for WEF toget og NWO.
'You will own nothing, and you will be happy'

Mht. til den 'grønne omstilling', så læse dette skriv af Thomas Resen;

Skal vi ikke lige sætte os ned som voksne og regne lidt på "den grønne omstilling"?

FN, og altså derfor alle lande, har sat sig som mål, at vi ikke må udlede CO2 i 2050. Det er blandt andet derfor, at regeringen har stoppet olieeventyret i Nordsøen fra 2050.

Det er også derfor så mange politikere render rundt med en FNs Verdensmålsnål, og derfor at politikere lyder som papegøjer, der har lært en mobil klimaringetone, som de gentager i en uendelighed for at score din stemme.

Nåh, men lad os komme igang.

Man regner energiforbrug i en enhed der kaldes "mtoe", som svarer til hvad der er af energi i 1 millioner ton olie. Det er ikke nødvendigvis olie vi bruger, men energi der kan komme fra mange forskellige kilder, som bare regnes i den enhed "mtoe".

Verden bruger for tiden 10.000 mtoe årligt. Altså hvad der svarer til titusinde millioner ton olie om året.

Energiforbruget er stigende, og man regner med en årlig stigning på 2%.

I 2050 vil forbruget i hele verden altså været steget til 15.500 mtoe årligt (2% renters rente på 10.000 mtoe og 28 år frem).

Der er lige præcis 10.000 dage til 2050.

Hvis vi leger at vi skal dække det med atomkraft, så svarer ét værk til 1 mtoe. Vi skal altså bygge 15.500 atomkraftværker på 10.000 dage.

Lad os bare runde det ned. Vi skal bygge ét atomkraftværk hver dag indtil 2050.
ÉT VÆRK HVER DAG.

Der er på nuværende tidspunkt 437 atomkraftværker i hele verden, bygget over de sidste 20-30 år. Det svarer til at der er bygget to værker om året indtil nu.

Nåh, men hvad så med GigaDans vindmøller?

1 mtoe svarer til 1.500 stk. vindmøller.

Vi kommer derfor til at skulle bruge 15.000 mtoe x 1.500 vindmøller. Altså 22.5 millioner vindmøller. Lad os bare være rundhåndede og sige 15 millioner vindmøller.

Der er lige nu 350.000 vindmøller på planeten. Der skal altså bygges 43 gange så mange vindmøller de næste 28 år, som der er bygget de sidste 40 år.

15 mill vindmøller over 10.000 dage til 2050 svarer til, at der skal bygges 1.500 vindmøller hver evig eneste dag.

1.500 vindmøller kræver et areal på 775 kvadratkilometer. Altså et areal på 775 km2 hver evig eneste dag de næste 10.000 dage.

Det er et areal på 7.75 millioner kvadratkilometer i år 2050.

Det er lige præcis det dobbelte af hele EUs areal - kun med vindmøller. Altså, så er der ikke plads til mennesker.

Og så har vi ikke engang talt om hvordan vi lagrer energien til når det ikke blæser, eller udvidelsen af el-netværket og de ekstreme mængder metaller og mineraler, der skal bruges for at bygge alle de vindmøller og el-biler.

Hvor realistisk synes du det lyder på en skala fra nul til nul?

Hele EU står for 7.8% af verdens udledning, så det er næppe os, der kommer til at redde klimaet ved at spise linser og bønner, mens vi poster selvgode billeder af vores "bæredygtighed" på Facebook og Instagram. Det er bare direkte latterligt.

Vi kan ikke sulte og fryse os ud af det her. Vi må vente på at de teknologiske alternativer til olie reelt bliver opfundet. Det skal nok ske en dag, og så vil vi kigge tilbage og grine af hvor latteligt hele det show her var.

Men først skal vi gennem en meget kold vinter med el-shaming, mere selvgodhed og hele arsenalet af idiotiske ting, som vi har set så meget af de sidste par år.

Jeg lover at menneskeheden nok skal overleve, ligesom vi har gjort i flere hundredetusinder af år.

P.S. Hvor mange vindmøller bliver der bygget, fordi du drikker sojamælk med papsugerør?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-09-22 03:43

Dette skrev SDU om klimaet i 2015.
Men som under corona parodien, så laver man vel bare videnskaben om så den passer ind i ens politiske narrativ.
Men mon ikke solen gør som den altid har gjort, selv om vi vil blive flået i CO2 skat og klimaskatter

Jorden oplevede samme slags klimaændringer for 1,4 mia. år siden som i dag.

Jordens klima har altid oplevet voldsomme ændringer. Ny forskning viser, at Jorden blev udsat for den samme slags naturlige klimaændringer for 1,4 mia. år siden som i dag.

Mange faktorer påvirker klimaet på Jorden. Vigtige faktorer er bl.a. måden, som Jorden kredser om Solen på og hvordan Jordens aksehældning og bevægelser varierer. Disse kredsløbspåvirkninger er med til at afgøre, hvornår og hvor der opstår istider og varmeperioder på Jorden.

Nu giver forskere fra bl.a. Syddansk Universitet et unikt indblik i Jordens klima for 1,4 milliarder år siden, og afslører, at der også var kosmiske påvirkninger af klimaet den gang - dog med en lidt anderledes rytme.

”Dette studie bidrager til forståelsen af, hvordan fortidens klimaændringer påvirkede Jorden både geologisk og biologisk”, forklarer Donald Canfield, forskningsleder og professor ved Nordisk Center for Jordens Udvikling (NordCEE), Syddansk Universitet.

Studiet bygger på analyser af sedimentaflejringer fra de ca. 1,4 mia. år gamle og meget velbevarede Xiamaling formationer i Kina.

Ændringer i vind, nedbør og havstrømme
De forstenede sedimenter i disse kinesiske klippeformationer indeholder forskellige slags aflejringer, der afspejler fortidens ændringer i vindforhold og havstrømme. Disse ændringer optræder som gentagne udsving, og iflg. forskerne vidner det om, at kredsløbspåvirkninger var på spil – altså at klimaændringer dengang opstod som en følge af Jordens varierende hældning og kredsløb om Solen.

De kredsløbspåvirkninger, som nutidens klima er underlagt, hedder Milankovitch-cyklusserne. Der er tre forskellige, og de opstår med cirka hhv. 20.000, 40.000 og 100.000 års mellemrum. Hvis vi kigger en million år tilbage i tiden, kan forskningen dokumentere, at cyklusserne har forårsaget istider med ca. 100.000 års mellemrum. Lige nu er vi midt i en varmeperiode, som indtil videre har varet 11.000 år.

”Jordens klima-historie er kompleks. Med denne nye viden kan vi vise, at cyklusser som Milankovitch-cyklusserne også eksisterede for 1,4 mia. år siden. Det er ellers en periode, som vi ikke ved ret meget om”, siger Donald Canfield og tilføjer:

”Dette studie vil hjælpe os med at forstå, hvordan Milankovitch-cyklusser kan styre klimaændringer på Jorden.”

Forskerne offentliggør deres resultater I det videnskabelige tidsskrift PNAS, og de består af både geokemiske og sedimentologiske beviser for gentagne svingninger i klimaet for 1,4 mia. år siden. F. eks. har de fossilerede sedimenter afsløret, hvordan lag af organisk materiale ændrede sig over tid og dermed vidner om cykliske ændringer i vindforhold, nedbør og havstrømme.

“Cyklusserne dengang var lidt anderledes end nutidens Milankovitch-cyklusser. De opstod med 12-16.000, 20-30.000 og 100.000 års mellemrum. De var ikke så lange – årsagen er formentlig, at Månen var tættere på Jorden dengang”, forklarer Donald Canfield.

Sådan bliver klimaet påvirket af Jordens kredsløb om Solen
Solens indstråling på Jordens nordlige halvkugle ændrer sig over tid, og det skaber cykliske klimaforandringer. Tre faktorer påvirker, hvordan Solens indstråling på Jorden ændrer sig:

Jordens bane om Solen holder ikke altid den samme ellipseformede bane. Nogle gange er Jordens bane tættere på Solen, mens den andre gange er længere væk. I vores tid skaber denne en cyklus på 100.000 år og en cyklus på 400.000 år.
Jordens akse har en hældning, der ændrer sig i forhold til Solen. Hældningen er dog ikke konstant, men svinger mellem 22 og 24 grader. Jo større hældningen er, des større er forskellen på sommer og vinter. Denne cyklus varer i vores tid 40.000 år.
Jorden drejer om sin egen akse. Det giver dag og nat. På grund af Jordens elliptiske bane og hældning i forhold til Solen opstår i vores tid en cyklus på 20.000 år, hvor der er forskel på, om Jorden er tættest på Solen om sommeren eller vinteren.
Tilsammen skaber disse tre cyklusser nogle svingninger i klimaet, som blandt andet resulterer i istider. Cyklusserne har også indflydelse på regnmængder, vindhastig- heder og cirkulationen af vand i verdenshavene. De cyklusser, som vi påvirkes af i dag, kaldes Milankovich-cyklusserne. De er opkaldt efter den serbiske matematiker Milutin Milankovitch (1879 – 1958), der som den første beskrev de tre cyklusser.

Ref PNAS: Orbital forcing of climate 1.4 billion years ago Shuichang Zhanga, Xiaomei Wanga, Emma U. Hammarlundb, Huajian Wanga, M. Mafalda Costac, Christian J. Bjerrumd, James N. Connellyc, Baomin Zhanga, Lizeng Biane, and Donald E. Canfieldb.

aKey Laboratory of Petroleum Geochemistry, Research Institute of Petroleum Exploration and Development, China National Petroleum Corporation, China; bInstitute of Biology and Nordic Center for Earth Evolution, University of Southern Denmark, Denmark; cCentre for Star and Planet Formation, Natural History Museum of Denmark, University of Copenhagen, Denmark; dDepartment of Geosciences and Natural Resource Management, Section of Geology, and Nordic Center for Earth Evolution, University of Copenhagen, Denmark og eDepartment of Geosciences, Nanjing University, China.

Kontakt Professor Donald Canfield,dec@biology.sdu.dk, tlf.6550 2751.

Nordisk Center for Jordens Udvikling er støttet af Danmarks Grundforskningsfond.

https://www.sdu.dk/da/om_sdu/fakulteterne/naturvidenskab/nyheder-2015/2015_03_10_climate_cycles

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-09-22 07:04

Et andet godt skriv der beskriver baggrunden for udviklingen, om hvorfor vi alle, os almindelige mennesker, snart sidder i en permanent 'Luksus fælde' version NWO 1.0.

Forædderiksen løfte om at gældssætte alle via lån til energiregningen er ren WEF og NWO agenda!

De grønne er socialister i forklædning

Thomas Resen har gjort sig den ulejlighed at udregne, hvor mange vindmøller, der skal til, for at verden kan nå "verdensmålene" i 2050 – og hvor meget disse vindmøller kommer til at fylde.
Tallet er knap 8 millioner kvadratkilometer eller det dobbelte af EU's areal. Der skal altså nedlægges en del natur og fjernes en del dyr og fugle.

Hele denne vanvidspolitik bygger på den for længst modbeviste påstand, at mennesket styrer klimaet gennem udledning af CO2. Det tror intellektuelle giganter som Dan Jørgensen og journalisterne ganske vist stadig på, men det kan vel ikke gælde bagmændene i big tech, Wall Street og World Economic Forum. De ansætter vel ikke idioter?

Så hvad er formålet med klimahalløjet? Lad os tænke efter et øjeblik.

Umiddelbart springer det i øjnene, at stort set alle de nye "grønne" partier, der opstod i løbet af 1970'erne, var erstatninger for de socialistiske og revolutionære partier, der ikke længere kunne tiltrække nok vælgere eller få arbejderne til at gøre opstand. De revolutionære partier begyndte derfor at kalde sig rød-grønne. Man måtte finde en ny indpakning til den samme rådne vare, men målet var det samme, nemlig øget statsdirigering af økonomien og privatlivet.

Og hvad var bedre til at få folk til at underkaste sig end trusler om verdens undergang? Det virkede også i middelalderen, da folk blev holdt på plads ved udsigten til helvedes flammer, hvis de ikke gjorde, som kirken ville have.

Den grønne bølge har også det til fælles med den forældede socialisme, at alle skal gøres fattigere. Det gælder naturligvis ikke politikerne eller deres bagmænd.
Regeringerne i EU har med overlæg spændt ben for den hjemlige energiproduktion og kan nu høste frugterne i form af prohibitive el-priser og en frysende befolkning, der ikke ved sine levende råd og derfor ser hen til staten som frelser.

En yderligere gevinst er, at de ubetalelige el-priser vil tvinge en masse mindre virksomheder til at lukke. Også det er helt efter den rød-grønne katekismus. Alle disse tåber, som i øvrigt ikke stemmer på de rød-grønne, skal stikke piben ind, dreje nøglen om og henvende sig på socialkontoret.

Kun fantasien sætter grænser. Den hollandske by Harlem har netop besluttet, at der ikke længere må reklameres med kødvarer. Næste skridt bliver helt at forbyde kødspisning.

Vi kan også forestille os, at staten begynder at overvåge, hvor meget de enkelte borgere kører i bil, og hvad de bruger deres penge til.

For enden af vejen venter et samfund, hvor indbyggerne har ret til at mødes på torvet om søndagen for at hylde regeringen. Og ikke så meget andet.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-22 15:01

Jeg forøgede lige pointene, det var jeg nødt til med de gode skriv, du præsenterede os for.
valget af svaret var tilfældigt da alle svarene var lige præcise og rammende.
Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-09-22 15:10

Takker mange gange Hr. Kaptajn

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-22 16:48

Ja ja, men det er nu mig der takker.

Kommentar
Fra : dogvillestar