/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Nas server til eks. TP link " Tapo c310"
Fra : Eyvind
Vist : 227 gange
300 point
Dato : 19-08-22 17:40

Efter et godt råd herfra Kandu har jeg købt et overvågningscamera fra TP Link.
Det er jo meget godt med at sætte et SD kort i cameraet, men det hjælper jo ikke hvis indbrudstyven også stjæler cameraet. Jeg ser tydeligt ud i gennem vinduet hvad der sker og vil gerne kunne gemme det på en harddisk som jeg har en del af.
Nu gælder det bare om at kunne gemme optagelserne på en harddisk evt. en nas eller lignende.
Men jeg er en ren novice på området og håber på lidt hjælp.

Hilsen Eyvind - der er træt af at rydde op efter ubudne gæster.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 19-08-22 21:59
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-22 09:02

Tak abbaba - den kigger jeg også lidt på.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-08-22 15:33

Hej Eyvind.
jeg er jo synology fan. Men det er jo lidt dyrt. her er et modul til at håndtere disse ting.
Det er et 3 part software. Men det kan mange ting. der er bare det at det kan kunhåndtere 2 cams. du kan udvide til flere men det Koster. dette er en lille appetit vækker.
https://www.synology.com/da-dk
jeg har en med 2 diske og en nyedre med 4 diske.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-22 17:50

Hej Steen
Det lyder rigtig dyrt - nok mere end jeg havde drømt om.
Og jeg skal mindst have 4 camera kørende.
Alt andet end visning og optagelse af de ubudne gæster, skal jeg ikke bruge den nas server til.

Selve styring af mine sensorer og 12 lamper rundt om huset sker med lidt ic kredse og små relæer via lokal fjernbetjening og sms ordre fra telefon og tablet (med simkort)

Jeg har kigget lidt på denne;
https://www.dkkamera.dk/overvaagningspakker/pakker-med-1-kamera/wi-fi-ip-overvaagningspakke-wip-d200a-1

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-08-22 05:40
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-08-22 05:46

Hvis du køber boksen, ville jeg bruge en ekstern mus da det ellers vil tage en evighed med fjernbetjeningen.
Du kan købe min Boks og trådløs mus for 200,- brugt et par uger.
Harddisk og kabinetter har jeg også til forærings pris.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-22 07:49

ABBA @
Jeg har købt og fået boksen - med mus - med harddisk ( 1 TB ) - og sat den til en ældre 21" skærm - men hold da kæft hvor kan jeg mærke alderen trykke.
Heldigvis kommer en af mine sønner en af dagene og hjælper "den gamle her". :

Samtidig vil jeg lige tænke over dit tilbud.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-08-22 10:52

Hej Eyvind
Er det dette kamera
https://www.atea.dk/eshop/models/tp-link-tapo-c310/ ??
Der står ' netværksovervågningskamera ',
så det behøves vel ikke sd-kort ..
men hos mig er noget bøvl med router/ porte / pc /clouddrev og nas
dog kan jeg se og styre kameraet på pc og mobil apps..
Lige nu har jeg 12 TB cloud og nas der bare står og keder sig
satte det op på en web serve(hotel) og det virkede..
dog har det ikke været aktivt i et år eller to,
sååååå jeg skal lige selv vågne op
Vender tilbage hvis du vil

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-22 12:39

Ja det er en C310 som ligner en fugl (en såkaldt hvidstjært)
Som er sat til en Camwon NVR Optager med 8 kanaler og sølle 1TB HD som er så snedig indrettet at den sletter det gamle så der bliver plads til nye optagelser.
Jeg kan styre optageren med en mus direkte og bruger en ældre VGA skærm.
Den er tilsluttet en ny 8 port på vej til routeren.
Jeg har lige bestilt en Tp-link C210 v1 som lige skal afprøves inden jeg køber flere.
Alt kører med ONVIF.

Den kan også styres fra min nye Lenovo tablet (med simkort) som jeg bruger ude i det fri.

Inden de uindbudte "gæster" kom havde jeg 2 D-link camera kørende under et halvtag, men for det første hev de kameraret fra, tog sd kortet ud og knækkede det midt over, og kortsluttede forsyningen til til alle mine lamper og det andet camera. OG SÅ BRÆKKEDE DE EN RUDE I STYKKER. De tog lidt småting men ødelagde ikke noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-22 09:29

Natmaden -
Der står ' netværksovervågningskamera ',
så det behøves vel ikke sd-kort ..

Jeg har testet med og uden SD kort, og det kan ses fra en eller flere mobiler hvor "Tapo appen er installeret"
SD kort er både godt og ondt - for på et udendørs camera kan det tages ud og smides væk.