/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gud bevare Danmark.
Fra : Mosebaek
Vist : 703 gange
300 point
Dato : 19-08-22 11:33

Som Winston Churchill sagde, demokrati er den næstringeste form for styre.
Nu ser vi igen, een af de utallige "styrelser", i al deres "åbenbaringer", sender varme checks ud, som spredehagl. Uden mindste styr på personer eller adresser. Høj og lav. Eks.: Koldings borgmester fik 6000 kr. ind på kontoen. Han har aldrig haft gasfyr.

Mange pensionister der var tiltænkt en check, har ingen fået. Men det mest umoralske er, at de rige der har fået ved en fejl, bare kan beholde pengene.

Får vi nogensinde en regering, der tør luge ud af de såkaldte embedsmænd???
Jeg har selv haft en sag med Udbetaling Danmark, hvor de selv udbetalte medietillæg, som vi ikke har bedt om. Bagefter skulle vi betale tilbage, med djævlens vold og magt.

Jeg skrev et brev til dem, at jeg ikke kunne li`deres ordlyd. Som om det var os, der havde tilegnet os penge, vi ikke havde krav på. Jeg blev faktisk halvvejs truet med en injurie sag, da en dame fra UB, ringede til mig.

........plus et hav af sager, der kan sammenfattes i kategorien: Magt misbrug. Ønsketænkning: Håber der kommer en revolution, hvor hele akademiker-vældet bliver udrenset. Er spændt på om de Radikale holder ud, som de har truet med, mistillid til regeringen, eller valg. Men det ender jo nok som sædvanlig, med at Sofie og Mette laver et kompromis, i en eller anden baggyde.

M.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-08-22 13:34

Ja, Gud bevare Danmark, for der er fandengalemig ikke nogen inde på kuk anstalten på Christiansborg der gør det.

Absolut ingen!

Det går mere op i at rage til sig, udstille sig selv og sine selfies på de sociale medier, samtidig med man udslynger det ene populistiske og utopiske valgløfte efter det andet.
Alt imens man opbygger en enorm statsforvaltning med tusinder og atter tusinder værdiløse djøf'ere, der sidder og skubber papirer frem og tilbage til hinanden igennem de utallige overflødige ledelseslag de selv har været med til at skabe.

Samtlige skulle have et los i røven inden vi ender helt som en bananstat.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-08-22 15:00

Godt skrevet dogvillestar. Er fuldstændig enig. Jeg ved godt det ingen gavn gør at udstille sine frustrationer her på Kandu, men man får lidt luft for sin galde.
Man er ved at være tilbage i tiden, hvor kongen, adelen og kirken, herskede og hvermand havde bare at bøje nakken, og makke ret.

M.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-08-22 15:28

Helt sikkert Mosebaek

Enevælden blev genindført af Mette Forædderiksen og hendes brunnæsede klakører.

I mit oprindelige indlæg glemte jeg;

Og at der mange steder i forvaltningerne sidder SÅ fuldstændig inkompetente mennesker, at man bruger lige så mange penge på eksterne konsulenter, som man bruger på personalelønninger.
Det gør at skattekvæget, os, mange gange betaler 2 gange løn for det arbejde dem der er ansat skulle lave.
Men det er jo rart at hvis noget går galt, og det gør det i de fleste tilfælde her i bananstaten, så kan man fedte ansvaret af med at man fik dårlig rådgivning, og så redde sin egen røv der skulle have et ordentlig los ud af klappen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-08-22 20:45

Den her er faktisk ret god:
https://newsbreak.dk/politik/danmark-karet-som-bananrepublik/870801!/

Nok skrevet med et vist sarkasme, men desværre rigtig.

M.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 300 point
Dato : 20-08-22 12:38

For hulan Mosebaek og dogvillestar, I rammer begge to hovedet på sømmet med et klokkeklart "BOIIIING".

Det er vel nok den mest magtbegærlige statsminister incl. hendes ministre, der nogensinde har siddet på magten.
Imens uligheden og fattigdommen stiger i Danmark pga skatter og sindssyge afgifter, render Mette Minkdræber rundt og spiller fandango sammen med popgruppen "Kandis". Sidst i Svendborg, hvor Mette hoppede nonchalant op på scenen og sang "Tarzan mamma Mia". Sangstemmen passede perfekt til hende og hendes ministre - den var ikke helt ren - nærmere falsk. Mamma mia, siger jeg bare.

Flere socialakrobatiske krumspring i disciplinen: "Rage til sig"

Forhenv. Statsminister Helle Bimbo Thorning, fik raget en bestyrelsespost til sig i Vestas med et honorar på 500.000 kr. Hun afløste en anden socialakrobatisk pamper, nemlig Mogens Lykketoft, som fratrådte med optioner i millionklassen. Her er ingen kvaler, strømforbrugerne betaler.
Poul Uld i mund Nyrup ligger skam heller ikke på den lade side når der skal rages til sig, han har fået et lukrativ job hos Femern Bælt Lolland. Han skal rekruttere lærlinge til byggebranchen på Lolland, det tiltrods for at søgningen er mega stor. Hans løn er hemmeligholdt indtil videre, men den er nok mere end 25000 om måneden.

Velfærden i Danmark.

Har vi nogen efterhånden?? Hospitalerne amputerer snart flere ben end de fjerner polypper.
Sosuer og sygeplejersker render skrigende bort fordi de ikke kan klare presset, alt i mens der bliver ansat djøffere til ingen verdens nytte.

Til sidst.

Hvordan fanden kunne man være så snotdum at gøre sig så afhængig af Putins gas????????
Stor tak til den tyske firkantede prop ved navn Merkel, alias Mærk'lig.

Tak for ordet og nyd sommerdagen. vejret er ikke et spor farligt og har aldrig været det. I år har vi haft det skønneste naturlige sommervejr.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 20-08-22 16:15

Tak Kaptajn

Er for gammel til at bruge al min tid på politik og den flok landsforæddere der sidder i tinget.
Men det der virkelig pisser mig af, og undrer mig helt vildt, er at de samme mennesker der bliver røvpulet af regeringen gang på gang, og brokker sig vildt, ja de går glad ned og stemmer på de samme tumper igen-igen, da NU har siddende levebrødssocialister lovet bod og bedring, skattelettelser, tusinder af nye 'varme hænder', medvind på cykelstierne og større julegaver.
Selvfølgelig proklameret på de sociale medier, med passende selfies med ansigtet i alvorlige folder.

Og DR - regeringens skattefinansierede propagandasender og dens ivrige højt gagerede mikrofonholdere - går i selvsving over disse 'nye toner' fra vores fantastisk regering, og ... bla .... blabla... bla, hvor er vi danskere heldige at have et så stærk politbureau ...... øeh ...... stærk regering. De kører på den samme violin konstant.
Selv de samme skodklip fra CNN planker de og serverer for mæh-lammene ude foran stuealtrene som om det var sandheden selv sendt fra Gud i egen person.

Og hvis nogen tror det gør en forskel at spilde tiden med at gå ned at stemme, så tror de vel også på julemanden. Dansk politik er efterhånden blevet til et valg imellem hhv. den blå socialisme contra den røde ditto.

Kan ikke huske hvem der sagde det, men han sagde; 'At hvis det gjorde en forskel at stemme, så var det blevet forbudt'

Go' weekend ..............

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-08-22 17:06

Citat
Men det der virkelig pisser mig af, og undrer mig helt vildt, er at de samme mennesker der bliver røvpulet af regeringen gang på gang, og brokker sig vildt, ja de går glad ned og stemmer på de samme tumper igen-igen,
Ja, helt idiotisk. Som Einstein sagde, "Et problem kan ikke løses på det tankeniveau, som skabte problemet og Det er idioti at fortsætte med at gøre det samme og forvente et andet resultat."
Sagt med andre ord, hvis du ønsker at skabe andre resultater end dine nuværende, har du brug for at tænke nye tanker og ændre adfærd.

God weekend ønskes herfra.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-08-22 19:22

For helvede da. Alt imens Mette leger popdronning sammen med Kandis-Johnny, og Rasmus Prehn ikke kan kende forskel på sit private og statens kontokort på de dyre restauranter, hvor ministeren frejdigt byder på gourmetmiddage incl årgangsvine i bedste Peter Brixtofte stil, - samtidigt med at klima-Dan har travlt med at tække vindindustrien. Efter valget skulle der gerne være en stilling i millionklassen han kan få, sender staten og Dan penge ud til fjernvarmekunder f.eks i Smørum tæt ved København. Borgerne står fuldstændig måbende over Klima-Dan's "godhed" læs idioti, da omtalte kunder bruger fjernevarme som overhovedet ikke er steget de sidste 2 -3 år. El eller gas bruger de overhovedet ikke. (set og hørt på de rødes parti-kanal DR)

Skål i skiwet skipper. Tju hej hvor det går. Hik.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 21-08-22 04:36

Enig Kaptajn, men som fjernvarmebruger i Halsnæs kommune, så modtog jeg en 63% stigning på fjernvarmen for en måneds tid siden, så lidt er det da steget

Og i stedet for at socialisterne og Mongol-Dan delte 2.400.000.000 kr. ud til deres udvalgte vælgere, så kunne de fandme lave en løsning der tilgodeser ALLE danskere økonomisk.
F.eks sænke el- og brændstof afgiften og sænke momsen på el, og sænke/fjerne momsen på essentielle fødevarer. Det ville komme alle til gode.
Og med de tusindvis af forskellige skatter, moms og afgifter de kvæler os med, er der masser af steder de kunne løsne skruen. Men de arbejder ikke for folket, men for internationale interesser, og mest for at fylde lommerne på sig selv.

Middelklassen skal udryddes og alle skal være lige fattige, så kun den herskende klasse og globalisterne sidder på alle værdier.
Bare vent, når folk begynder at gå fra hus og hjem, totalt blanket af, så opkøbes jord og ejendomme af store udenlandske kapitalfonde. De får det selvfølgelig for en slik på de mange tvangsauktioner der kommer.
Tilbage sidder dybt forgældede familier hvis eneste alternativ er at blive forsørget af Statan, helt i den socialistiske ånd, og som planen hele tiden har været.

Socialisme fører altid til et kommunistisk regime. Og Forædderiksen og hendes brunnæsede følgere baner vejen.

DR skulle lukkes og licensen også, sende frekvensen sælges til højestbydende, og al mediestøtte skulle fjernes fra dags dato. Det samme gælder for partistøtten.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-08-22 07:31

Kunne ikke skrive det bed relv.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/110.000-kr.-camilla-og-noel-har-ikke-raad-til-at-vaere-en-familie/9381767

Her er en grotesk artikel, der igen viser at de nidkære embedsmænd har alt, alt for meget magt. Raske, arbejdsomme mennesker, der kan forsørge sig selv, sendes med rund hånd ud af landet igen.
Men arabiske gangstere, tyve, mordere og narko handlere,,,,,,næh, næh, dem kan vi ikke hjemsende. De kunne jo risikere at få en velfortjent straf, i hjemlandet. Man sidder sku og krummer tæer, og tænker på det gamle slogan: Lighed for loven.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-22 09:33

Citat
Enig Kaptajn, men som fjernvarmebruger i Halsnæs kommune, så modtog jeg en 63% stigning på fjernvarmen for en måneds tid siden, så lidt er det da steget
Ja i Halsnæs, men ikke i Smørum

Nøj, hvor jeg glæder mig til FT-valget.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-22 17:49

Du bruger overskriften, "Gud bevare Danmark" Ja det må da ønske han vil. Nu kan børn ned til 0 år skifte til et af de efterhånden 170 køn som påstås findes. Hvad faen er det da for noget?
Biologien foreskriver, at der er 2 køn, nemlig mand - kvinde.

I min verden er der også to slags køn - mand eller kvinde. Uanset, om en mand føler sig som kvinde, eller noget helt 5., så er han en mand....BASTA! Han er bare skruet forkert sammen i hovedet. Ligeså, hvis det var en kvinde der følte sig som mand.....

Så kan mænd være til mænd og kvinder være til kvinder, men det ændrer jo ikke biologien, de er stadig henholdsvis mand/kvinde, de er blot seksuelt afsporet.

Nå, nu forlanger dem, der frivilligt ville være Simon Spies morgenbolledame en undskyldning.
En undskyldning af hvem dog? Spies er mig bekendt død, og den oprindelige Spieskoncern er solgt til 3. part. Hvem mon de kællinger, som frivilligt spredte deres ben for usselt mammon forlanger undskyldning af ????

Det var ordene der kom mig i hu på denne skønne naturlige sommeraften.
og størmprisen er stadig den dyreste nogensinde. Vi burde være "taknemlige", vi har verden højeste afgifter, verdens højeste skat, og tror, vi har verdens bedste velfærd, det har vi IKKE !!
Men vi har en rekord, Verdensrekorden i ben amputeringer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-22 08:02

Du har helt ret, Tommy. Hvor usselt og ynkeligt, kan det blive. De kællinger burde være dybt flove i stedet.
De har jo været regulære ludere. Modtaget penge, for seksuelle ydelser.
Nu har Simon Spies vel ingen efterkommere, ud over Janni Speis. Hun vil nok ikke involveres i det her kloakpøbel. Ellers burde der være basis, for en klokkeklar injurie sag.
Intet er for lavt i dagens DK.
Citat
En undskyldning af hvem dog?

Nemlig!! Skal det være af de hundredtusinder, der har rejst med Spies, og derved lagt penge i hans kasse.
Det er tragisk, at kællinger, kan være så hjernetomme.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-22 16:49

Nu er jeg godt nok spændt på, om Mette Mink undskylder på samfundets vegne, som hun har for vane? Jeg tror det ikke, da hendes Udenrigsminister også er en lille grisebasse med småpiger.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-08-22 19:23

Kaptajn-Tommy og Mosebaek.

Simon Spies' "kællinger" (som I så smukt betegner dem), var faktisk helt ned til 14 år
- altså det, mange ville kalde BØRN.

Det er og var ulovligt at udnytte sin alder og erfaring til at få sex med en person under 18 år.
Det er og var ulovligt at betale sig til sex med personer under 18 år - de unge piger fik store pengebeløb for at stå til rådighed - og selvfølgelig ekstra, hvis de gav ham lov til at tæske dem!

Tag ikke fejl.
Simon Spies vidste godt, at han brød loven.

Gamle mænd, der køber sig til sex med børn, tager de fleste af os vel afstand fra, men Tommy og Mosebaek - velbekomme med jeres hyldest af Simon Spies - en seriekrænker og misbruger af børn.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-22 20:36

Små slag min gode herre ebg888. For det første, hylder vi ikke Simon Spies, og for det andet, er/var det forældrenes ansvar, at passe på deres børn og for det tredje, hvis nogen hyldede Simon Spies var det DR og pressen/aviser og for det 4., du kan ikke dømme datiden synder med nutidens briller på.

I øvrigt kan fortiden ikke undskyldes, den skal man lære af.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-08-22 06:30

Nu må jeg vist finde det tunge skyts frem, for at forsvare mig. Du lyver jo direkte ebg_888.
Det kan også kaldes at være uvederhæftig.
Læs mine indlæg igen. Jeg har på intet tidspungt hyldet Simon Speis. Jeg har faktisk aldrig kunne fordrage ham. Alene hans gnæggede stemme, og hans opførsel, virkede frastødende på mig.

Meeen..... at begynde at rippe op i tingene nu, 38 år efter manden er død, er simpelthen uartig, efter min mening. Det er ikke kun denne sag, der er tale om. Det er blevet mode, at komme årtier efter, med anklager og forskellige krav. Her tænker jeg også på metoo.

Der er gået "amerikaneri" i tingene. Bare tænk på afro-Amerikanere og indianere, der kræver det ene og det andet, for noget der er sket for århundrede siden. Latteligt.

Hvad med vores hovbønder?? Skal deres efterkommere også have erstatning, af de nuværende godsejere. Kan du ikke selv se, ebg_888, at det er det rene utopi, vi er ude i.

Jeg kalder det forfølgelse. Jeg kalder dem stadigvæk "kællinger". Det de er ude på er ussel mammon. Penge kan stoppe kæften på enhver person.

Endeligt...teenage piger, kan være meget udfodrende, de kunne vel også smuttet, hvis de ikke kunne li`lugten...... De har vel også haft forældrer, de kunne rådføre sig med.....næh..penge lugter ikke.

M.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-08-22 20:01

Undskyld, Mosebaek, du har måske ikke direkte hyldet Simon Spies.

Men du har til gengæld i den grad udskammet de mange børn og purunge piger, som han misbrugte gennem mange år - og kaldt dem kællinger og ludere.
Samt pointeret, at der skulle være basis for en injuriesag, når der fortælles, hvad der faktisk skete.

Nej, det var ikke en anden tid, også den gang var det, som Simon Spies foretog sig,
strengt ulovligt.
Både det, som offentligheden kunne læse om i medierne, og det, som man forsøgte at hemmeligholde.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-08-22 13:13

Når støvet har lagt sig igen, efter dokumentaren om Simon Speis. (det varer såmænd nok ikke ret længe, vi danskere er hurtig til at glemme) vil jeg da godt give DR et par tips om andre sager, der kan rodes op i:

Hvad med dem, der blev beskyldt for at være nazister, under krigen. Eller hvad med de gamle socialdemokratiske statsministrer. Her er virkelig "kød på". Og jeg har lavet drejebogen:

Jeg sidder og tænker på, hvilken eftermæle Mette Frederiksen får i historien, når hun, forhåbentlig inden ret længe, er historie.

Jeg kan huske de gamle socialdemokratiske statsministrer, lige fra Hans Hedtoft`s tid. Ved dog ikke, om han lavede skandaler. Jeg var jo kun en stor knægt.

Men de efterfølgende, havde en blakket ry.
H.C. Hansen løj lodret for folketinget. Erklærede hele tiden, Danmark for atomvåben fri zone. Samtidig fik amerikanerne lov til at benytte Thule-basen til deres B-52`er, med brintbomber. (US har søgt meget efter en tabt brintbombe, der oppe). Men jeg tror han gjorde det, for at DK kunne være sikker på NATO og US beskyttelse. På den måde, var han måske klogere, end resten af Folketinget. (Nødløgn).

Viggo Kampmann, satte pris på de våde varer, villige kvinder, og var ind imellem Skizofren. Kan huske omtale af, at han kunne gemme sig i ugevis, hvor ingen vidste hvor han var. Formentlig i Sverige.

J.O. Krag. Stærk inspireret af Kampmann: Notorisk skørtejæger og utro. (sagt af Helle Virkner) og halvvejs alkoholiker. Fik os i EU, og fik os belemret med Anker Jørgensen.

Anker, behøver vist ingen nærmere omtale. Ham kender vi alle for, at køre DK`s økonomi fuldstændig i sænk. Elsket af folket, men en elendig økonom. Om Anker sagde LO formand Thomas Nielsen "Den lille lort". TN blev selv kaldt for "Den forklædte kapitalist". Han var en arrogant person. Egentlig synd for Anker. Han var uden tvivl et godt menneske, fra meget små kår, men han var slet ikke moden, til sådan en post.

Poul uld i mund og Gucci-Helle (Dronningen af Saba), gider jeg ikke spilde tid på. Deres meritter er velkendt.

Som det ses, er der nok at ta`fat på, DR.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-22 15:05

Meget interessant skriv, Mosebaek . Jeg ser frem til div. kommentarer

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-22 18:26

Citat
Anker, behøver vist ingen nærmere omtale.
Udover hans egen finansminister, Knud Heinesen sagde: "Danmark er på vej udover afgrunden" Det var Danmark i den grad, at Anker smed tøjlerne og en borgerlig regering med Poul Schlüter som Statsminister tog over.
Det lykkedes gudskelov at få rettet Danmarks kurs mod afgrunden op.......pyha, en ren gyser.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-22 19:40

Lige e PS vedr. vores Simon Spies diskussion.

Kort før sin død i 1984 var Spies indlagt på Hvidovre hospital.
En overlæge sagde til Spies, at han manglede en MR scanner, men at hospitalet ikke havde økonomi til at købe en.
Spies sagde vil du godt ha' sådan en, hvad koster sådan en?
10 millioner, Spies sagde til overlægen, så køb den, jeg betaler.
Den blev sat op på afs.340.
Nu er spørgsmålet, - skal den MR scanner også fjernes så ikke folk bliver krænket med tilbagevirkende kræft ??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-08-22 06:10

En minister der ved et "uheld", kommer til at skrive en anden mands navn på et bilag:

https://www.maskinbladet.dk/artikel/76882-prehn-pinligt-flovt-og-argerligt?ls=sVEPx4BYQhTe&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=2022-08-25+14%3a53_maskinbladet#politik

En energi minister, der bare sender 6000 kr. rundt, fuldstændig på må og få. Jeg tror en flok unge gymnasieelever, vil være bedre til at lede landet.

En god ting man kan sige om Anker Jørgensen: Han fandt sig ikke i det ekstravagante, som denne regering lider af. Husker godt da han satte Ritt Bjerregård på plads. Hun troede også, statskassen var til hendes private brug.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-08-22 07:36

Nå, jeg orker næsten ikke at fylde mere på. Læs blot dagens nyheder, om regeringen. Skal man le eller græde??

Det er jo ren Benny Hill / Monty Python. Bortset fra, de leverede fantastisk underholdning, Hvor regeringen forsøger sig med pinlige klovnerier, der blot bliver værre og værre. hændervridende at overvære.

M.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-08-22 07:22

Nå for søren da, Mædde Forædderiksen's CV lugter lidt, og hendes skolegang/bopæl er også sminket!

Altså lige den Mædde vi kender som politiker; Fuld af løgn ??

Alting er ikke helt, som de ser ud til på Statsminister Mette Frederiksens CV. Mette Frederiksen har en Mastergrad i Afrikastudier, men alle andre end hende skal have 2 års relevant erhvervserfaring INDEN de påbegynder masteruddannelsen. Men det skulle Mette Frederiksen ikke!

I dette afsnit har Rikke fået hjælp fra Lars Bjørknæs fra Journalista og Bjørknæs.dk. De har kikket nærmere på Statsminister Mette Frederiksens opvækst og CV. Og finder ud af, at tingene ikke er så rosenrødt, som det giver sig ud for, når Mette Frederiksen selv skal fremstille virkeligheden.

Statsminister Mette Frederiksen ynder at fortælle, at hun voksede op i det socialt belastede boligkvarter Grønlænderkvarteret. Men i virkeligheden er hun opvokset i et parcelhus og gik på den mindst socialbelastet skole i området.

Socialdemokratiet vil gerne have unge mennesker til at gennemføre universitetsuddannelsen hurtigere, men lige med Mette Frederiksen, så var hun selv 10 år om at færdiggøre sin bacheloruddannelse. En uddannelse, som er normeret til 3 år.

Og efter bacheloruddannelsen, så bliver Mette Frederiksen optaget på Master i Afrikastudier. Problemet er blot, hun ikke har de 2 års relevant erhvervserfaring efter hendes bachelorgrad, som lovgivningen kræver. Københavns Universitet kan ikke rigtig gøre rede for det. Uddannelses- og Forskningsministeriet siger, at universiteterne IKKE har lovhjemmel til at dispensere fra den regel.

Er du nysgerrig? Så lyt med i dette afsnit af Aalborg og Aktindsigterne.

http://aktindsigterne.dk/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-08-22 14:42

Citat
Er du nysgerrig? Så lyt med i dette afsnit af Aalborg og Aktindsigterne.
Jamen, det er rystende at lytte til

Citat
Statsminister Mette Frederiksen ynder at fortælle, at hun voksede op i det socialt belastede boligkvarter Grønlænderkvarteret. Men i virkeligheden er hun opvokset i et parcelhus og gik på den mindst socialbelastet skole i området.
Det er sjovt med de socialdemokrater, alle ynder at bilde vælgerne en eller anden skrækhistorie fra deres barndom ind.
Peter Hummelgaard kommer også fra et fattigt arbejderhjem på Amager. Høøøøøø, hans far arbejdede inde i lufthavnens terminal. Såvidt mig bekendt, er Terminal-arbejdernes løn meget højere end en gennemsnitlig håndværkerløn. Men illusionen om et fattigt arbejderhjem, den skal ved djævlens vold og magt bibeholdes når man er socialdemokrat.

Stemmespild.???
TV-sjovnalisterne hamrer og banker på de stakkels seere med punch-liners som: "Partier, som ligger tæt på grænsen af de berømte 2 % kan være stemmespild, hvis man stemmer på dem"
I håbet om, at de så vil stemme på Mink-slagteren i stedet for.

Mig bekendt, hvis man er enig med et parti og føler det repræsenterer hvad man selv står for, kan det ikke være stemmespild.
Såååååå, stemmespild eksisterer ikke i min verden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-08-22 15:21

"TV-sjovnalisterne" får nu ikke altid ret i deres "analyser". Men de skal jo gøre lidt for lønnen.
Men der er nu flere partier, jeg håber forbliver under de 2 prc. Jeg ved ikke engang, hvem af der der er i Folketinget, af dem. Men partier som Alternative, Alternativet?, Frie Grønne, Veganerpartiet, Liberal Alliance, Kristendemokraterne, kan vi nu sagtens undvære.

Og uden vemod må også gerne Radikale Venstre, og Enhedslisten, ryge med. Men det sker desværre nok ikke.

Socialdemokraterne har altid yndet at spille martyrer. Åhh...så medfølende med den "llille mand".
I virkeligheden, er de lige så griske, som alle andre.

Her har vi igen, den eneste "ærlige" Socialdemokratiske statsminister, nemlig Anker Jørgensen. Han kom virkelig fra fattige kår. Han er den eneste arbejdsmand, DK har haft som statsminister.
At han så ikke var født til det job, er en anden sag.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-22 19:16

En Ven skrev dette til mig:

Det er ALVOR..!
Vinter i Europa er lige om hjørnet.
Forsyningssikkerhed er altid vigtig, men om vinteren livsvigtig.
Mange hjem har varmepumper.
Købt på anbefaling fra "grønne"politikere.

Ingen strøm.....Ingen varme.
Ingen strøm, Ingen kummefryser.
Ingen strøm,ingen benzin eller diesel. Pumpen kører på strøm.
Ingen strøm, Ingen telefon.

Katastrofen lurer...
Det gør den fordi Europas naiv-grønne politikere har forceret det man populistisk kalder "den grønne omstilling", for at retfærdiggøre enhver uansvarlig handling.

Vore egne politikere har skabt den situation vi nu står i .
En situation, hvor Europas forsyningssikkerhed afhænger af Putins gunst.
Vi er afhængige af Putin på grund af fejlsatsningen på sol og vind.
Sol og vind kræver 100% backup.

Det har vi ikke og er derfor ikke selvforsynende og har derfor ikke forsyningssikkerhed.
Det er uansvarligt og sikkerhedspolitisk direkte farligt!
Priserne på ALT stiger voldsomt. Det gør de fordi energi nu er dyr, grundet satsningen på sol og vind.
Vore naiv-grønne politikeres svar på den lurende katastrofe, de eksploderende priser og den magt Putin nu har over Europa, er FLERE VINDMØLLER OG SOLCELLER!
Altså mere af det der netop har SKABT katastrofen!
Lige om lidt er der valg.
Hvis du stemmer som du plejer og på naiv-grønne politikere, får du med garanti mere af det samme.
Det er på tide befolkningen markerer sig.
Det er på tide befolkningen straffer uansvarlige naiv-grønne politikere, der fanatisk påfører befolkningen forringet livskvalitet, økonomi og bekymringer.
Bekymringer politikerne ikke selv tager del i.
Brug din stemme... DETTE ER ALVOR!

Gud bevare Danmark. Regeringen vil ikke, de vil kun vaccinere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-09-22 08:31

Fuldstændig rigtig, Kaptajn-Tommy, desværre.

Desværre ikke kun danske politikere, men både US og EU`s politikere, har været alt for blåøjede.
Troede man kunne tvinge Putin i knæ, med restriktioner.
Men nu er rollerne byttet om, nu er det Putin, der leverer restriktionerne. Også så det kan mærkes.

Han kan sidde hjemme i Moskva, og grine hans røv i laser.

M.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 03-09-22 12:34

Forestil jer skaderne hvis vi får en hård vinter og folk ikke har råd til at varme deres bolig op!!!!

Alene skaderne fra sprængte vandrør og andre vandinstallationer vil løbe op i milliarder.
Og tror ikke forsikringen dækker hvis man ikke har varmet op til over frostfrit.

Alle de fødevarer der må kasseres pga. strømsvigt/udfald på frysere overalt, lige fra Hr. og fru Frikadelle's, til de store industrifrysere hos virksomhederne.

Elbils tosserne kommer ikke nogen steder, ligesom vores elektrificerede jernbanenet nok bryder sammen. (mere end vanligt)

Alle dem der dør af kulde kommer så oven i.

Men hold da kæft hvor vi rammer russerne.
Med en tyndskids boomerang

Og rigtig mange HAR advaret Europa om at være afhængige af russisk energi. For flere år siden, Men Mutter Merkel vidste bedre, og satte den kurs vi er på i dag.
Og fedt de fik afviklet deres velfungerende A-kraftværker. Sammen med de andre A-kraft lande i EU.

Vi ledes af idioter.
På alle områder.
Uden undtagelse.
Inkompetencen er på alle planer.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-09-22 18:30

En Thomas Resen skrev dette her på FB, det er så rammende, at jeg måtte kopiere det.

Hvis skyld er det, at hele verden lyttede til en skolepige og gik i klimakoma?
Putin?

Hvis skyld er det, at halvdelen af verden lukkede ned under corona, og rev markedet i stykker?
Putin?

Hvis skyld er det, at halvdelen af de franske atomkraftværker er lukket ned?
Putin?

Hvis skyld er det, at EU har besluttet at halvere udledningen med 55% inden 2030?
Putin?

Hvis skyld er det, at centralbankerne har trykt historisk mange penge under corona, med en kæmpe inflation til følge?
Putin?

Hvis skyld er det, at den europæiske centralbank ikke kan hæve renten væsentligt for at dæmpe inflationen af frygt for, at Sydeuropa går rabundus?
Putin?

Hvis skyld er det, at Europa har satset på "grøn energi" og nu kun har stabil strøm når vinden blæser?
Putin?

Hvis skyld er det, at Tyskland har lukket atomkraftværker, og i stedet satset på russisk gas?
Putin?

Hvis skyld er det, at 25% af investeringerne i olie- og gasudvinding mangler på grund at virtue signaling (ESG) hos investeringsfonde?
Putin?

Hvis skyld er det, at staten bad folk om at skifte til gasfyr?
Putin?

Hvis skyld er det, at staten bad folk om at skifte til varmepumpe?
Putin?

Hvis skyld er det, at Danmark har valgt fastkurspolitik overfor euroen?
Putin?

Hvis skyld er det, at Danmark har trykt rigtigt mange penge for at finansiere coronashowet?
Putin?

Hvis skyld er det, at man har valgt at el-priserne skal følge prisen på den dyreste energiform?
Putin?

Hvis skyld er det, at man har presset på for at alle skal have elbiler?
Putin?

Hvis skyld er det, at man valgte at sanktionere Rusland, så de nu sælger gas og olie til en højere pris andetsteds?
Putin?

Hvis skyld er det, at der ikke bliver hentet gas og olie op i Nordsøen fordi Tyra skal renoveres?
Putin?

Hvis skyld er det, at Tyskland betaler Danmark for at stoppe vindmøller når det blæser?
Putin?

Hvis skyld er det, at Danmark har de højeste afgifter på energi?
Putin?

YOU STOLE MY CHILDHOOD, PUTIN!
Nej, Putin er altså heller ikke min kop polonium-te, men det er altså ikke hans skyld, at Europas samlede stab af ledere har truffet verdenshistoriens dummeste række af tumpede beslutninger.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-09-22 04:09

Er ikke på Fakebook, men kender Thomas Resen's skriv andetsteds fra, og han skriver skide godt og er som regel helt lige på sømmet.

God søndag alle sammen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-09-22 10:48

Når engang, jeg skal lukke denne tråd ned, kan jeg allerede nu, se et dilemma (som så mange gange før): Af især to skribenter, der begge har beriget denne tråd, skal jeg vælge een.

Jeg plejer at bruge knebet med at tælle indlæggene. Hvem der har flest.
Men det betyder jo ikke, at den anden er fravalgt.

Men jeg lader tråden stå, indtil videre.

M.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-09-22 11:52

Personligt så er jeg ret lige glad med point og alt det der, så tag bare mig ud af betragtningerne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-09-22 12:16

Citat
Personligt så er jeg ret lige glad med point og alt det der, så tag bare mig ud af betragtningerne

Næhh...det skal gå retfærdig til. Og du er kommet med nogle gode indlæg.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-22 16:50

Mig skal du heller ikke tænke på. Du ved jo, at jeg masser af gange har skrevet at jeg er ligeglad med pointene, men udelukkende deltager, fordi det er sjovt - og, at jeg har nogle budskaber jeg gerne vil udbrede.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-09-22 07:43

Jeg forstår dig godt. Du burde være skribent, ved et dagblad.

Selv har jeg 11.324 fuldstændige ligegyldige point. De burde kunne omsættes til penge.
Det er ikke nogle jeg har "tjent", men kun ved daglig påfyldning, gennem mange år.

M.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 05-09-22 10:35

Citat
Af især to skribenter, der begge har beriget denne tråd, skal jeg vælge een.

Mosebaek - har du tænkt på, at du jo godt kan belønne både Tommy og dogvillestar?

Jeg kan huske, at nogle tidligere her på Kandu oprettede et ekstra spørgsmål, hvis de gerne ville belønne mere end en kanduer - og bare kaldte spørgsmålet "Til XXX"

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 06-09-22 08:27

Nu da tråden stadig er åben, så vil jeg da lige dele et skriv jeg lige har læst.
Et af de bedste jeg længe har læst

“Af alle de hvepsereder, man i vores aktuelle samfundsdebat kan komme til at stikke hovedet i, er KLIMADEBATTEN nok den farligste. Hvem hulen tør snart stille sig op i politik, på arbejdspladsen eller bare ved et gennemsnitligt begavet middagsselskab, og erklære sig på tværs i den nye bæredygtigheds-religion, som flertallet i det moderne samfunds mangel på andre guder har underkastet sig?

I stedet skal man høre om, hvor glade folk er for deres Tesla, som godt nok ikke kan køre ret langt, før den igen skal lade op i 3-4 timer, og hvordan de minutiøst sorterer deres affald, til de er gasblå i hovederne. Det er ikke lige der, man skal fortælle, hvor meget man savner småt brændbart-containeren på lossepladsen, og at man for længst har fundet sig en glødepære-pusher, så ens dyrt-betalte lys i det mindste er lækkert og ikke ligner et supermarked. Den oplysning glider ikke godt ned midt i forretten, kan jeg godt afsløre. For så snart man udviser klimaskepsis, begynder hylekoret.

”Jamen, SE, hvor varmt det er i Spanien!!!! SE, hvor meget det regner i Pakistan!!! SE, nu smelter isen!!!! Jamen, SE DOG, vi går jo under, hvis ikke vi bygger flere vindmøller og spiser mere broccoli!!!“

Goodness, tænker man, og husker godt noget med, at juli måneds vagthavende meteorologer viste vejrkort med flammende røde tal, så det, der engang hed en dejlig varm sommerdag, nu klassificeredes som ”farligt vejr”. Fordi vi vist pletvis ramte 24 gr.

Og nu skal jeg også nok prøve at være sød og forstående, for som med så mange andre aktuelle dagsordener må det da være dejligt nemt at købe klimapakken. Det virker handlekraftigt og ansvarligt og medmenneskeligt. Mega-grønt og omstillingsparat og dydssignalerende over hele linjen. Man kan pudse glorien.

De af os, der ikke opremser FNs klimatrosbekendelse før sengetid, men som lider af en irriterende tendens til at ville tænke selv og som insisterer på, at en sag skal belyses fra flere sider, har mildt sagt ikke været ret populære siden hele det klimahysteriske sommertivoli begyndte for ca. 20 år siden.

Det samme gælder for den lille, tapre skare af forskere, der hele tiden har manet til besindighed, eller decideret har talt klimabevægelsen imod. Og som har underbygget deres påstande med valid dokumentation, der bare sjældent er kommet på tryk eller som i er blevet tiet ihjel, fordi det simpelthen var for kedeligt at bringe nyheden om, at jorden ikke nødvendigvis er i gang med at gå under, og at hvis menneskeheden skal udslettes, så bliver det nok nærmere i et anfald af dumhed og internt massehysteri end på grund af varme og oversvømmelser.

Nå, men i disse dage har selv Klima-Dan lidt svært ved at finde en grimasse, der kan passe, når han skal forklare danskerne, at vi muligvis skal tilbringe vinteren i mørke og kulde. Efter at have turneret land og rige rundt (sågar brugt skatteydernes penge og sine selvbestaltede CO2-kvoter på at flyve verden tynd med sit grønne evangelium og sine stramme bukseben) så må selv klimadyden til venstre erkende, at vi har et problem med elektricitet og gas.

Men at det naturligvis skyldes Putin. Ligesom inflationen. Det ved vi alle.

Til trods for at vi her i Danmark står for sølle 0,1% af den samlede CO2-udledning, skal vi åbenbart gå forrest i kampen for at redde resten af verden og dermed plastrer vi nu hav og landbrugsjord ind i vindmøller og solceller. Det foreløbige budget for den grønne omstilling her i landet ligger på 150 mia. kr. frem mod 2030.

Det er skisme mange skattekroner, må man sige, især i betragtning af, at vores afgifter og elpriser derudover ligger i hvad man vist godt må kalde den høje ende. Så høje, at mange danskere allerede nu frygter at måtte gå fra hus og hjem for at Greta Thunberg-klubben kan udleve deres våde klimadrømme.

Nu spørger jeg så lige: Har nogen mon forhåndsevalueret på, hvad der sker med havmiljø, ynglepladser og fiskebestand, når man plumser 10.000 havvindmøller ned i Nordsøen? For slet ikke at tale om, hvordan de påvirker vind- og vejrforhold inde på kysterne samt det omkringliggende fugleliv. Og er der snart nogen, der gider fortælle danskerne, at vindmøller – udover at give støjgener, og for øvrigt være en fuldstændig utilstrækkelig og upålidelig kilde til energi – på ingen måde er så miljøvenlige, som de giver sig ud for at være?

At den grønne omstilling ikke er nævneværdigt grøn, når det kommer til stykket? En enkelt landvindmølle bruger f.eks. omkring 2.400 ton beton, 600 ton stål, 18 ton kobber og 1 ton sjældne jordartsmetaller. Den grønne industri bruger i det hele taget store mængder silicium, bor, titanium, gallium, alumium, kobber og sølv; bly, kobolt, lithium og grafit. Og flg. Verdensbanken vil vi de næste 25 år skulle udvinde lige så meget kobber, som i de seneste 5.000 år tilsammen.
Så tillykke til de tredjeverdenslande, der nu skal bøvle med det projekt. Vi kan muligvis pudse fjerene heroppe nordpå, mens børnearbejderne vader rundt i mudder og tungmetaller andre steder i verden, og miljøet desuden lider overlast.

Hvad nu, hvis vi i stedet for at panikke over klimaet, netop bekymrede os mere om miljøet? THEN we would be talking. For de to agendaer hænger nemlig ikke altid sammen. Sjovt nok forurener en elbil på nuværende tidspunkt samlet set stadig mere end en gammeldags dieselbil. Og skrottede vindmøller og solpaneler er så svært genanvendelige og stort set umuligt nedbrydelige, at der er lagt i kakkelovnen til gevaldige miljøproblemer for kommende generationer. Så det dydssignalerende segment kan altså godt fise ned ad piedestalen og erkende, at den forcerede grønne omstilling – ligesom med de fleste andre gruppedynamiske, småpsykotiske politiske projekter – indtil videre er lidt en fuser.

Hvad med at vi holdt op med at gå helt i baglås, hver gang nogen sagde ordet atomkraft og i stedet satte os lidt bedre ind i, at med de teknologiske og sikkerhedsmæssige landvindinger, den branche har nået, så er det klart vores bedste mulighed for at holde strømforsyningen i gang uden fossile brændstoffer ? Det nytter ikke, at alle stadig opfører sig som de der 80er-typer i fløjlsbukser og Fjällräv, der klistrede ”Nej til atomkraft-mærker” fast på alt, hvad der stod i vejen for dem, og desuden hele tiden insisterer på at henvise til ulykken på Tjernobyl og dermed sammenligne afdanket, sovjetisk ingeniørkunst med nutidens teknologi og sikkerhedsniveau. Den notoriske venstrefløjs-afvisning af moderne atomkraft virker mere som et stædigt politisk statement end som reel videnskab.

Og klimaet? Ja, hvis nogen ellers gad sætte sig lidt ind i sagerne, så ville man opdage, at det altid har ændret sig. Hvad pensum er i dag, ved jeg ikke, udover at klimamål lader til at fylde en del, men da jeg gik i skole (siger jeg, og lyder som om jeg fylder 80 næste gang) lærte vi i både historie og geografi netop om hvordan jorden gennem tiden har set helt anderledes ud, alt efter hvilke perioder, man befandt sig i. Om det dengang skyldtes dinosaurprutter eller bavnebål, skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige, men ændrede sig gjorde det. Og vi er her sjovt nok endnu.

Lad os få noget proportionalitet og sund fornuft ind i den grønne debat, før den løber helt af sporet. Panisk ensidighed fører sjældent noget godt med sig.

Ps. Jeg forventer ikke at Vestas headhunter mig som konsulent lige med det første…

Vibeke Molise Rigmor Nibe, lektor på Niels Brock.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-09-22 19:23

Fantastisk god skrevet. Og så af en kvinde. Hun rammer jo sandheden, selv om den er ilde hørt i tiden. Der er gået fuldstændig galskab, i det hele. Men sådan er det jo, når det går politik i sagen, i stedet for at bruge sund fornuft.
Jeg husker en engelsk videnskabsmand, der var inde på at vores klode, mellem skiftende århundrede, er nærmere solen end andre tider. Og at det har stor indflydelse, på vores klima.

Det lyder jo efterhånden som Jehovas Vidner, der plejer at forudsige dommedag, med måneders mellemrum. Der som regel overskrider sidste "salgsdato". Men så finder man behændig en ny.

Her er et billede, der ihvert fald er over 70 år. Nok nærmere 90 år.
https://ibb.co/105kgL5

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-09-22 16:46

Tak for svaret Kaptajn-Tommy. Da der ikke har været indlæg i flere dage, er det vist på tide at afslutte tråden. Tak til alle for indsats.

Kaptajn-Tommy 14 indlæg.
dogvillestar 9 ndlæg.
ebg_888 4 indlæg.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-09-22 18:18

Tak for point.

Kommentar
Fra : dogvillestar