/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Jørgen andersen døbt 1755 i
Fra : 2601
Vist : 196 gange
500 point
Dato : 17-08-22 15:43

Jeg søger efter hvor Jørgen Andersen bliver født og døbr henne i 1755 i Kidserup, Udby Sogn i Tuse Herred, Holbæk Amt.

Han optræder i lægsrullen men jeg kan ikke finde ham døbt.

Nogle der ved hvor han bliver døbt henne.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-08-22 17:35

Det ved vith, såvidt jeg ved.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 17-08-22 18:54

Til Kaptajn-Tommy.

Du skal have mange tak for din hjælp til mig.

Ja du har ret vith plejer at komme med det rigtige svar.

Med venlig hilsen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 18-08-22 08:53

Til Kaptajn-Tommy:
Tak for tilliden

Desværre er jeg ikke så trænet i at læse så gammel håndskrift, men det er der måske andre herinde, der er.

Mit bedste skud fra hoften er den Jørgen, der er døbt 29 juli 1755. Så vidt jeg kan læse, hedder hans far Anders og er fra Kidserup, men hvid der er yderligere oplysninger om ham, kan det måske af- eller bekræftes.

Holbæk amt, Tuse, Udby, 1737-1814, EM, Fødte, Konfirmerede, Viede, Døde - opslag: 10 af 179 opslag

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=206399&side=10

Ved du om han flytter til Hagested senere? For så er dette muligvis ham:

Holbæk, Tuse, Hagested, Hagested bye, 25, 32, FT-1801, B2122
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Jørgen Andersen    45    Gift    mand    jordløs huusmand og dagleier
Maren Nielsdatter    49    Gift    hans kone
Henric Jørgensen    8    Ugift    deres søn
Anders Jensen    70    Enkemand    mandens fader    almisse lem

Jeg er ikke sikker på nogle af oplysningerne!

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 18-08-22 10:01

Tak for svaret vith.

Du har ret det er min Jørgen du har fundet også min Jørgen i Folketællingen.

Du skal have mange tak for din store hjælp til mig. Kaptajn-Tommy hade helt ret da han skrev at du var manden der kunne finde ud af det.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 18-08-22 10:36

Hvor heldigt, at det var den rigtige Jørgen - og så fandt jeg i øvrigt oplysninger om, at han blev gift med Maren 10 marts 1872 i Hagested, men jeg har ikke tjekket det.