/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
hækklipper ha110 husq.
Fra : warrior
Vist : 132 gange
200 point
Dato : 11-08-22 20:02

Hej
Problem: Efter adskillelse og samling af blade for reng. og smøring vil klipperen ikke køre efter montering på motordelen (525lk) Det er ligesom noget sidder i spænd i klipperen.
Jeg har adskilt og samlet delen adskillige gange, og afprøvet, men jeg kan ikke se nogen fejl. Efter samling kan jeg køre med bladene (via skrue 26) 3/4 omgang i hver retning hvor den så sidder fast. Jeg er i tvivl om man skal kunne køre kontinuerligt med skruen, uden at den sidder fast.
Jeg har tidligere haft problemet med fastgørelse, men har også alligevel fået den til at køre. (Også selvom skive nr. 23 mangler.) Jeg har prøvet at køre rundt med tandhjulene, og det er ligesom, at hvis jeg trykker ned med fingeren kan den godt køre. Problemet opstår så igen, når overdelen er på. Bladene er ikke spændt for hårdt. https://www.sgarden.cz/SpareParts/PartList/2742/GEARS
Tak for svar.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-08-22 09:59

23 er en fjeder spændeskive og har sikkert en virkning når det hele er samlet.
Og den kan vel ikke koste em bundegård,

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 12-08-22 11:23

Ok, da det som regel tager så lang tid at få en reservedel havde jeg prøvet at lægge 1-2 alm. skiver på.
Men det dur måske nok kun med en original.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-08-22 11:40

det skal sikkert være en fjeder skive
https://west-import.dk/staal-produkter-628/fjederskive-12mm-5-stk-p1915
ikke en som denne da den sikkert spænder forkert
https://www.dukadu.dk/104-fjederskiver

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-08-22 11:43

Jeg kunne tænke mig det er 21 der kører skævt

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 15-08-22 15:17

Jeg har fundet fejlen.
Det er ikke nr. 21, men den tilsvarende, (som ikke har noget nr. på tegningen) som har banket på hovedet af en lille unbracoskrue der var gået lidt løs. Derved kunne den ikke køre tilstrækkeligt frem. Der sidder to af dem inde i underdelen af huset som holder en skinne. Og som fastspændes med et par møtrikker udenfor. Jeg havde tidligere spændt den tilsvarende, men havde overset den anden p.g.a. fedt.
Så jeg fik gang i den igen; selvom jeg endnu ikke har fået trykskiven.

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 15-08-22 20:08

Jeg har fundet fejlen.
Det er ikke nr. 21, men den tilsvarende, (som ikke har noget nr. på tegningen) som har banket på hovedet af en lille unbracoskrue der var gået lidt løs. Derved kunne den ikke køre tilstrækkeligt frem. Der sidder to af dem inde i underdelen af huset som holder en skinne. Og som fastspændes med et par møtrikker udenfor. Jeg havde tidligere spændt den tilsvarende, men havde overset den anden p.g.a. fedt.
Så jeg fik gang i den igen; selvom jeg endnu ikke har fået trykskiven.