/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Kan ikke finde wifi
Fra : jensviggo
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 09-08-22 07:30

Har en EpsonXP2105 wifi printer, som jeg ikke kan få på nettet. Som den står nu, blinker de to grønne dioder den øverste for wifi den nederste vifidirect. Skulle gerne stå med fast grønt i den øverste.
Printeren har jeg købt som ny og har aldrig fået den til at virke med wifi.
Hvad gør jeg? har prøvet alle mulige trykkombinationer uden held. Printeren er placeret under en meter fra routeren som er online.
venlig hilsen jensviggo

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-08-22 07:45

Hvad siger manualen om tilslutning?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-08-22 08:12

Det nemmeste og smarteste er at kontakte EPSON Danmark support, de er vældig flinke til at hjælpe...

Tlf. 44 50 85 85

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 09-08-22 08:17

Den skal jo have koden til dit netværk - og netværk skal vælges. Muligvis kan den kun køre 2.4Ghz sø det skal være slået til på router.

men prøv WPS knap på router - eller følg manualen.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 09-08-22 08:31

Du skal være sikker på der IKKE er en virusscanner der blokere for at du kan få lov at bruge WiFi !

Jeg har selv lige haft problemet med en ny bærebar og en ny printer !

Det viste sig at det var virusprogrammet F-Sequre der ikke ville give tilladelse til det, så der skulle lige ændres lidt i dets opsætning.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-08-22 09:00

Har desværre ingen manuel. Kunne godt bruge en på dansk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-08-22 09:55

Er det ikke en ny printer?

Der følger da en manual/opsætningsguide med.

Ellers Google det

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-08-22 10:00

Ring til EPSON - det er møj det letteste ??
Det kan være særdeles kunstfærdigt at få til at virke…
Som tidligere nævnt er de superflinke til at hjælpe.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 09-08-22 11:20

Hold wifi knappen nede i 5-10 sek så skulle du kunne konfigurere den til dit netværk med wps trykknappen.
Hurtig manual hvor det står på dansk et stykke nede https://download.epson-europe.com/pub/download/6468/epson646879eu.pdf
God fornøjelse

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-08-22 13:08

Jeg har googlet, ringet til netudbyder, så hastigheden på nettet er nu med 2,4 GB. Snakket med Epson support og fremlagt problemet, og stadig det samme, ingen forbindelse. Havde den samme printer da jeg fik fibernet installeret, da var der ingen problemer så vidt jeg husker.
Lige nu blinker de to grønne dioder på samme tid. wifi og widirect

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-08-22 13:44

Det har intet med netudbyderen at gøre, da du - formentligt - har en router inde i huset/lejligheden som sender det trådløse signal ud.

Netudbyderen sender ikke trådløst.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-08-22 14:56

Citat
Jeg har googlet, ringet til netudbyder, så hastigheden på nettet er nu med 2,4 GB. Snakket med Epson support og fremlagt problemet, og stadig det samme, ingen forbindelse. Havde den samme printer da jeg fik fibernet installeret, da var der ingen problemer så vidt jeg husker.
Lige nu blinker de to grønne dioder på samme tid. wifi og widirect

Ja, hvorfor gøre det let når det kan gøres besværligt

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 09-08-22 16:45

Desværre har du ikke reageret på mit indlæg kl. 11.20 der forklarer dig hvad du skal gøre for at få din printer til at virke samt et link til hurtigopsætning som står på dansk et stykke nede.
Det er svært at hjælpe når du ikke reagerer på indlæg.

Her er så danske manual i fuld længde som du efterlyser her kan du fra side 23 læse om de forskellige måder du kan opsætte din printer på.
https://download.epson-europe.com/pub/download/6334/epson633416eu.pdf

Følg nu manualen......

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-08-22 18:13

Tak for linket fra for lækker
Prøver i morgen

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-08-22 02:35

Og hvem gider læse en manual... hvor alt er beskrevet.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-22 08:10

Det behøver man ikke man finder det indholdsfortegnelsen og læser det relevante afsnit

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-09-22 11:10

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 21-09-22 20:10

jensviggo >Jeg er glad for at se at du fik wifi til at virke bl.a. ved hjælp af mine link til manual og hvor du skulle slå op
Citat
Her er så danske manual i fuld længde som du efterlyser her kan du fra side 23 læse om de forskellige måder du kan opsætte din printer på.
https://download.epson-europe.com/pub/download/6334/epson633416eu.pdf

Følg nu manualen