/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fraflytte ejerlejlighed. Tage med?
Fra : dayworker24
Vist : 149 gange
200 point
Dato : 06-08-22 20:59

Min Kone og jeg har solgt vores ejerlejlighed.

Vi skal derfor til at pakke vores ting, og har i den omgang snakket om hvad vi må tage med.

Vi skal selvfølgelig lade de hårde hvidevare stå, som der er aftalt i salgsopstillingen, men ellers står der ikke noget specificeret.

Vi har dog flere ting, som vi er i tvivl om.
1.
Vi har bl.a. nogle lamper til at hænge i nogle af værelserne og gangen, som er skruet fast på loftet.
Det er ikke i vådrum eller køkken, hvor disse lamper sidder.
Da vi selv flyttede i lejligheden havde daværende sælger selv taget lamperne med, men vi er i tvivl om reglerne.

2.
I vores entre har vi to skoskabe til at stå, som står på gulvet, men som er skruet fast i væggen. Hvad med dem ?

3.
I vores badeværelse har vi hængt nogle små reoler op (små firkantede kasser på 35 x 35 cm.)
De er ikke en del af det oprindelige inventar på badeværelset. Må vi tage dem med?

Alle tingene er ting, som vi sagtens kan bruge på vores næste adresse, men planen er da at høre om sælger vil købe det med, og så kan vi selv købe noget tilsvarende senere i så fald.

Og forstår ikke hele den med naglet fast, for så skulle det i princippet også gælde vores fjernsynsophæng, da den også er skruet i væggen ?

Glæder mig til at få nogle inputs :D

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 06-08-22 22:26

1. Tag i roligt jeres PH eller andre lamper med hvis de ikke er nævnt i salgsopstillingen.

2. Det er vel nærmest bare en væltesikring -men reoler Montana eller andet der hænger på væggen er ikke fast inventar.

3. Fjernsyns ophæng kan du også tage med - og Fjernsynet også selvom det er skruet på væggen.

Personligt var jeg dog glad for at lamper, gardiner persienner efter aftale blev der sidst jeg flyttede ind - men fraflytter flyttede fast til et sommerhus de havde - så meget havde de nok ikke at bruge det til.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 07-08-22 06:48

Du har vel haft ejendomsmægler på og han varetager dine interesser.... Han vil være bedst til at besvare de spørgsmål i forhold til din slutseddel.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 07-08-22 21:09

Du må tage alt med du har nævnt, så længe det ikke er en integreret bygningsdel i/til boligen.