/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 11 eller ?
Fra : for_lækker
Vist : 606 gange
500 point
Dato : 01-08-22 17:02

Der er kommet et tip fra en bruger der er knap så glad for Windows 11. https://www.kandu.dk/tip22858.aspx

Det kunne være interessant og høre kandu's brugere om deres erfaringer med Wndows 11 og om oplevelsen er den samme som beskrevet i tippet.

Kig ind og lad os samle vores erfaringer, gode som dårlige som en hjælp til os alle når vi hver især skal have Windows 11.

Accepteret svar
Fra : ppk

Modtaget 510 point
Dato : 01-08-22 17:35

Købte en NY Windows 11 maskine i foråret og har på intet tidspunkt haft alt det du skriver på skærmen ! og jeg har ikke aktivet slået noget fra !

Så efter at have lært Windows 11 at kende er jeg ganske tilfreds

Men eller kan man da bare vælge et Linux styresystem

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-08-22 17:36

Jeg har haft Win 11 siden 4 december 2021, nu er jeg ved at vænne mig til den!

Den kører fint, har ændret kontekstmenuen så den minder om 10erens og proceslinjen så ikoner er hvor de plejer at være.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-08-22 18:26

Som jeg skrev i "tippet", så er jeg fuldt ud tilfreds med Windows 11, den er lang bedre end sine forgængere.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-08-22 20:12

Hvis du vil have Godmode til Windows 11 så opret en ny mappe på skrivebordet og navngiv den med

God Mode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

så får du en mappe med alle Windows 11 indstillinger. Nu vil jeg kigge lidt på det

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-08-22 20:42

Hvad er "Godmode"?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 01-08-22 20:46
Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-08-22 20:57

Ja det er et ok link netop, men det er egentlig som jeg skriver og som står i dit link at du får alle windows 11 indstillinger.
Det brugte jeg også i tidligere versioner af windows

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-08-22 21:34

Kendte den ikke, men man bliver jo klogere for hver dag

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-08-22 22:11

Citat
Kendte den ikke, men man bliver jo klogere for hver dag
Præcis og det er min mening med tråden at vi kan give noget til hinanden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-08-22 19:31

How to Fix the Most Annoying Things About Windows 11
https://www.howtogeek.com/814829/how-to-fix-the-most-annoying-things-about-windows-11/

Det er nr. 4 og 5 jeg har brugt!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-08-22 19:33

Den kan jo ikke vises hvis man bruger add blocker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-08-22 19:40

Så må du jo slå ad-blocker fra

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-08-22 19:50

Never

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 02-08-22 20:49

Jeg har lige installeret adblock Plus i Windows 11 Edge browser.

Jeg har ingen problemer med at se GodMode.... og jeg har ligeledes den installeret på Widows 10 uden de problemer du åbenbart har Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-08-22 21:55

Tak, det virkede, da jeg brugte Edge, som jeg ellers aldrig bruger, bortset fra at den ikke kunne huske den adgangskode, som jeg aldrig havde indtastet i Edge.

Fair nok.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-08-22 22:12

Browser og ad-blocker har ikke noget med GodMode at gøre, det virker i Stifinder!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-08-22 07:31

savner min gamle win ME og server 2000 tror jeg at den hed :)
min gamle bærbar har jeg opdateret med ram og harddisk
den køre fint med 3 ekstra hd skrme (og tastetur der ikk altid vil skrive ae hehe)
..
der var engang at jeg måtte at skifte fra win 7 til 10
det var jeg ikke glad for..
Nu er walget blevet nemmere,
Min pc/bærbar bliver ikke godkendt til opdatering...
den er for svag,
..
Kik på Youtube ..
der er mange meninger om win 11..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-08-22 21:17

Jeg har fulgt med i mange år hvor det var muligt, at opgradere xp - win 7 - win 8 - win 8.1 - win 10 ............... men nu prøver man at tvinge mig til at købe en ny computer ved at lægge en egenskab i win 11 som kun nyere apparater kan håndtere. så jeg kommer nok ikke til at " følge med tiden ".
Hvem siger også at det er nødvendigt. ????????
Eyvind.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 06-08-22 08:39

Jeg har en computer der er under 1 år gammel, og den kunne opdateres fra Win 10 til 11 gratis med mulighed for at komme tilbage til 10eren i en kort periode hvis jeg syntes.
Så den kører med Win 11 og det er jeg ganske tilfreds med.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 15-08-22 19:37

Tilsyneladende er der ikke så mange der har problemer med Windows 11, eller der er måske ikke så mange der har installeret den.
Jeg lader spørgsmålet stå åben lidt endnu, hvis der skulle være et par stykker der har lidt kommentarer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-08-22 07:03

Citat
så jeg kommer nok ikke til at " følge med tiden ". Hvem siger også at det er nødvendigt. ????????

Jeg runder i nær fremtid, de 80 år. Har været med fra de glade dage med Win 3.0, 3.1, 95, xp, 7, og nu 10`eren. Men her slutter festen, for mit vedkommende. Vil absolut ikke have win11.
Opdateringer, har jeg ikke taget særlig alvorlige, men har dog installeret dem alle på 10`eren.

Jeg har stadigvæk win7 på en gammel pc, og det kører som smurt, til daglige fornødenheder.
(USB overførsel, mail, film osv. osv). Min win 10, hp 17, har desværre fået et sort plet på skærmen.
På et tidspunkt breder det sig nok. Derfor: Kan man købe en ny tom pc, få overført win10 til den nye?? Evt. blot styresystemet, da jeg har det meste af indholdet på USB`er.
Er bange for, jeg selv kender svaret. Microsoft er jo "smarte".
Er der en løsning, for en kyndig person?? (Ej mig selv).

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-22 07:40

En "nyere" pc med win8 kan som regel opdateres til win 10
Den kan nok stadigvæk hentes -ellers er der andre muligheder.
Det er bedst med en computer som har drivere til win 10 på deres hjemmeside.

Godkendelse af svar
Fra : for_lækker

Dato : 18-08-22 07:37

Tak for svaret ppk.