/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Privat undervisning i bogføring!
Fra : snehunden
Vist : 945 gange
50 point
Dato : 03-07-03 23:26

Jeg vil høre om der en en der vil lære mig at lave regnskab som privatundervisning?
Ikke på computer men i hånden, da jeg har hørt at man som erhvervs drivende alligevel SKAL lave det i hånden.
Og så syntes jeg det er spild af tid at lave det "2" gange. Altså både på cpu, og i hånden.
Eller om der er en der ved hvor jeg kan høre om der skulle være nogen der vl lære mig det, eller kender en der vil.
Det er en lille nystartet virkdomhed, hvor jeg både underviser og behandler. Så det er ikke det helt store bogholderi, i størrelses ordenen, hvis vi sammenligner med f.eks General Electrics*G*

Kommentar
Fra : blomsterfreaken

Dato : 04-07-03 13:25

Vi har et lille revisionsfirma (registreret revisor) og vil gerne hjælpe dig. Det er ikke helt rigtigt at man skal føre regnskabet "i hånden". De fleste finansprogrammer - for ikke at sige alle - kan lave en kassekladde, der lever op til lovens krav. Men det, man ikke kan slippe for, er at tælle sin kasse op og stemme den af, lige så tit, der sker bevægelser på den, og så vil det for nogle, føles lettere lige at notere de tilsvarende poster i en manuel kassekladde, for så senere at bogføre resten eller evt. lade revisoren om det.

Men der er næsten uendelige muligheder for kombination af manuelt system og computer, og der er også mange forskellige grader af revisorbrug. Vi har kunder, der afleverer deres bilag i en papkasse (det er så ikke efter bogføringsloven), men også nogle, der næsten stiller regnskabet op selv, og der imellem er der selvfølgelig mange mellemformer, alt efter hvad kunden ønsker.

Min mand har ofte sat kunder i gang med bogføring/kassekladde.

Vi kan også hjælpe dig med bogføringen, selv om du ønsker en anden revisor skal lave årsregnskabet.

Vi kommer helst hjem til dig, så jeg håber du bor på Sjælland

Skriv til blomsterfreaken@sol.dk, for nærmere om, hvor vi bor, priser osv.

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-03 13:30

Jeg har 24 års erfaring med regnskaber og driver en virksomhed i fritiden som hedder Leo Lund's Erhvevsbogføring.

www.erhvervsbogforing.dk

Hvis du kikker min hjemmeside igennem, så vil du bl.a. se et punkt som hedder undervisning.

Du skriver at du ikke vil lave det 2 gange. Det behøver du heller ikke. Som udgangspunkt, så skal der føres en kassebog, enten i hånden eller på computer. Kassebogen skal vise alle ind og udbetalinger på firmaets bankkonti og kontantbeholning. Den behøver ikke at vise posteringer som ikke er direkte penge, f.eks. afskrivninger, eget forbrug af varer, periodiseringer af omkostninger og indtægter. Alle disse "ekstra" posteringer kan med fordel udføres på computer, samtidig med at kassebogen tastes ind.

Ovenstående er det letteste når du ikke har en computer til rådighed til daglig, og det overholder lovens krav.

Hvis du har computer til rådighed til dagligt, så er der intet krav om at det alligevel skal føres i hånden, men for at det skal give nogen samlet besparelse, så skal du have et bogføringsprogram - og de koster jo som bekendt penge.

Hvis du ønsker min undervisning, så bor jeg i Fredericia og er dagligt i Odense. Undervisning kan også foregå pr. telefon, men det er dog mindre effektivt.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 04-07-03 21:58

Hej Snehunden

Jeg har godt nok "kun" 5 års erfaring med regnskab/bogføring, men jeg giver gerne et kvik-kursus i bogføring. Geografisk vil det nok være en fordel hvis du bor i området V.sjælland, men er du interesseret så skriv på saw@mail.dk

Hilsen

Simon100

Godkendelse af svar
Fra : snehunden

Dato : 19-08-03 23:03

Tak for svaret Leo.pedersen.