/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Vild eller tam killing!
Fra : horseman
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 08-07-22 16:12

Det seneste kuld var heldigvis kun på 2.
Moderens seneste killinger er meget kælne, men de sidste blev født på et utilgængeligt sted, og jeg er samtidigt blevet dårligt gående.
Så sent som imorges havde jeg fat i den ene, som imidlertid havde fat i elledning og kæmpede bravt. Den anden er endnu mere sky og tager flugten, når jeg kommer for tæt på.
De færdes overalt i huset oppe og nede. Og idag i det triste vejr har de været inde hele dagen.
Hvordan får jeg dem gjort tamme, så jeg evt kan få dem afsat? De er lige godt 2 måneder gamle og det burde være sket forlængst, men er der ikke et trick, så jeg kan gøre dem tamme?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-07-22 18:08

Citat
Hvordan får jeg dem gjort tamme, så jeg evt kan få dem afsat? De er lige godt 2 måneder gamle og det burde være sket forlængst, men er der ikke et trick, så jeg kan gøre dem tamme?

Ja det kan du jo øve dig på og så i øvrigt annullere dit spørgsmål som næsten alle de andre du har stillet...

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 08-07-22 19:35

Citat
Indsæt Ja det kan du jo øve dig på og så i øvrigt annullere dit spørgsmål som næsten alle de andre du har stillet...

Det var da en mærkelig kommentar, netop.
Bestemmer du, hvem der må spørge om noget på Kandu?

I øvrigt er de fleste af horsemans spørgsmål besvarede.

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 08-07-22 19:58

Tak, ebg 888. ??

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 10-07-22 20:45

Fra Inges kattehjem:
En ”vild” killing er en killing født af en tamkat, som ikke har været i hænder. Den er derfor ikke præget på mennesker og opfører sig som et vildt dyr. Jo ældre killingen er, jo længere tid vil det tage at gøre den tam.
En ”vild” killing skal holdes på begrænset plads, så den hurtigere bliver tryg. Desuden kan du lettere komme til den. Badeværelset indrettet med vand, mad, bakke og et sovested er en udmærket løsning.
Tag killingen i nakkeskindet og rul den ind i et håndklæde, så den bliver pacificeret. Hold den tæt ind til brystet og nus den forsigtigt mellem ørerne. Efterhånden vænner killingen sig til dine berøringer, og den bliver mere afslappet.
Killingen vil i begyndelsen hvæse og muligvis spytte ad dig, fordi den er bange. Håndter den som ovenfor nævnt, og brug ellers tid på at lege med den. En snor eller en fjer kan ingen killing modstå. Begynd at børste killingen for at indtage rollen som reservemor.

Accepteret svar
Fra : jøjø

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-22 20:57

horseman, jeg tror ikke længere, at der er så mange kattekyndige her på kandu, så jeg vil anbefale dig at søge hjælp med dit lidt specielle spørgsmål på en decideret katteside, for eksempel hos de kattegale eller på kattegalleriet.
Held og lykke med det.

https://kattegale.dk/t/vilde-killinger/32817
https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/100771-at_goere_en_vild_killing_tam

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 11-07-22 10:18

Tak, jøjø. Det forrige kuld på 4, fik jeg nemt gjort tamme. Nu er jeg desværre ikke så mobil og er nødt til at bruge stok. Du har nok ret; får ikke så mange svar som normalt. Vil prøve at kigge på de sider, du nævner.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 11-07-22 21:14

ebg_88 >netop er en profil med flere andre profilnavne, men ens for dem alle er at de ofte svarer spørgerne ubehageligt.

Vi bør nok gøre kandu opmærksom på hvordan netop nedgører og svarer ubehageligt andre brugere, og det er jo samme måde der bliver svaret her https://www.kandu.dk/spg181708.aspx#2065581
og der er mange andre eksempler.

Desværre er kandu's team ikke så aktive mere, men der kan skrives til dem her service@kandu.dk

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 11-07-22 22:20

for_lækker - netop havde måske bare en dårlig dag

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 12-07-22 13:24

Citat
for_lækker - netop havde måske bare en dårlig dag
Nej det er meget almindeligt sprog for de profiler der tilhører netop..... og den opførsel er med til at brugerne ikke har lyst til at bruge kandu.
Du kan jo bare se hvordan profilen svarer dig.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 12-07-22 18:42

En løsning kunne være at blackliste ham, så han må søge opmærksomhed andetsteds

Godkendelse af svar
Fra : horseman

Dato : 14-07-22 12:07

Tak for svaret jøjø.