/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
partionsprogram
Fra : kivi
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 06-07-22 07:54

da mit engelsk er meget rusten søger jeg et partionsprogram på dansk hvis det findes

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 06-07-22 08:05

Diskhåndtering i windows 10 er på dansk hos mig.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-07-22 08:23
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-07-22 08:56

diskhåntering har jeg kigget på men aldrig fået det ønskede resultat hvad jeg så end gør forkert

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-07-22 11:30

Citat
diskhåndtering har jeg kigget på men aldrig fået det ønskede resultat hvad jeg så end gør forkert

Nu er vi vist ude i gæt en fejl...
Hvilket resultat ønsker du???

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-07-22 12:00

jeg har en som en genoprettes og så erder selve hdd men så er der to som også siger genoprettelse jeg kan forstå den første men de to sidste burde da kunne nedlægges

Kommentar
Fra : webm

Dato : 06-07-22 12:08

Citat
jeg har en som en genoprettes og så erder selve hdd men så er der to som også siger genoprettelse jeg kan forstå den første men de to sidste burde da kunne nedlægges

Jeg fatter minus - vi må håbe der er en der forstår hvad du skriver...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-07-22 12:15

Hvis der er flere genoprettelsespunkter vises de alle, da du selv BURDE vide hvilket punkt du ønsker at vende tilbage til, så det er IKKE en fejl hos Windows

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-07-22 14:22

hvordan er det nu at sætter billed ind i kandu

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-07-22 17:49
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-07-22 17:52

Hvis du ikke forstår hvad du forsøger at lave, så hold dig fra det, det ender bare galt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-07-22 19:26

Kan du ikke skrive tydeligt hvad det er du vil.

F.eks.

Jeg vil slette en harddisk så der kun er een partition og ny formatere den....

eller hvad du gerne vil.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-07-22 20:00

Nu har jeg brugt det link til upload som abbaba har lagt til dig hvor du ser diskhåndtering på en af mine computere https://ibb.co/6XYQcq9

Lav evt et sådan upload og forklar så hvad du vil.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-07-22 07:32

jeg vil slette en hdd så der kun er en partion tilbage

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-07-22 16:32

Er det en system disk med 3 partitioner hvor den 3. er recovery/genoprettelse partition?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-07-22 16:45

ja

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-07-22 18:23

Hvor klogt har du tænkt på, det er???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-07-22 19:08

Kan du ikke oploade et billede af diskhåndtering på din computer så jeg kan se dine diske og fortæl hvilken disk det handler om.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 08-07-22 07:43

https://ibb.co/wRHZPzv det er disk 1

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-22 17:31

Jeg går ud fra at det er din mening at hele Disk 1 skal slettes...

Alt nedenunder er skrevet i forhold til dit billede af diskhåndtering

Du skal starte programmet Diskpart og tryk Kør som administrator se dette billede her https://ibb.co/yBQ2Tcp

Når Diskpart er startet skal du skrive følgende og trykke Enter hver gang:

Select disk 1 - Tryk Enter
og du får svaret Disk 1 is now the selected disk

list partition - Tryk Enter
Select partition 4 - Tryk Enter
Delete partition override - Tryk enter
Select partition 3 - Tryk Enter
Delete partition override - Tryk enter
Select partition 1 - Tryk Enter
Delete partition override - Tryk enter

Nu er der kun Acer (D:) tilbage som kan slettes i diskhåndtering.

Her skal du så oprette en samlet ny simpel diskenhed der fylder hele disken.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 09-07-22 13:29

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-07-22 16:10

Velbekommen kivi.
Jeg håber det lykkedes for dig.....