/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
harddisk
Fra : kivi
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 23-06-22 13:12

jeg har fået en af de nye harddiske og til den har jeg købt en adapter men alt går godt indtil jeg vil clone pcén så får jeg besked på at den nye er skrivebeskyttet og umiddelbart kan ikke se hvordan jeg ændre det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-06-22 15:10

Hvad mener du helt præcis med at clone en pc.

Man kan ikke bare flytte hele systemet over på en anden disk.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-06-22 15:21

hvorfor ikke det har jeg gjort før

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-06-22 15:39
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-06-22 17:17

Citat
vad mener du helt præcis med at clone en pc.

Man kan ikke bare flytte hele systemet over på en anden disk.

Selvfølgelig kan man det. Man kan bare ikke bruge en systemdisk på en anden maskine som bootdrev/systemdrev.

Jeg har da efterhånden skiftet en del systemdiske ud med nye SSD'r, ved først at clone systemdisken fra PC'n over på den nye disk, og derefter byttet dem rundt uden problemer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-06-22 17:22

Beskriv venligst hvordan du forsøger at clone systemet over på den nye disk?
Er den nye disk koblet til PC'n via en USB SATA adapter, og hvilket program bruger du?
Pas på at du ikke for valgt dit eksisterende drev, som om det er den nye disk, så risikerer du at overskrive/slette din nuværende disk. De fleste clone programmer vil forsøge at formatere den nye disk, hvis ikke det er gjort fra fabrikanten. Der er mig bekendt ingen fysisk måde at skrivebeskytte en harddisk.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-06-22 07:28

jeg bruger hdclone og en usb adapter men hvorfor den er skrivebeskyttet er mig en gåde for når jeg sætter den til min pc så er den ikke skrivebeskyttet kun min kones pc?? og jeg har en 10år gammel pc som jeg ikke nænner at smide ud den er heller ikke skrive beskyttet. så hvorfor det kun er min kones kunne jeg godt tænke at få opklaret

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-06-22 10:55

Hvilket operativsystem er der på den PC du vil clone?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-06-22 11:04

Jeg har læst lidt op på det der HDCLONE, Hvis det er den gratis version du bruger, Understøtter den ikke USB 3 eller højer, Max USB 2.
Så chek lige om din usb port er usb 3

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-06-22 11:06

Win 10 home

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-06-22 11:11

Hvis din Usb port er sort er det usb 2
er den blå er det usb 3

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-22 11:16

Citat
Jeg har læst lidt op på det der HDCLONE, Hvis det er den gratis version du bruger, Understøtter den ikke USB 3 eller højer, Max USB 2.
Så chek lige om din usb port er usb 3

Burde vel ikke være et problem, det er blot hastigheden der ikke understøttes. Dvs. at overførslen kun bliver med USB 2 hastighed. Alt USB 2 udstyr bør kunne virke på en USB 3 port også.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 28-06-22 07:46

Tak for svaret Brassovitski.