/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Naboorientering
Fra : bodillouise
Vist : 175 gange
200 point
Dato : 16-06-22 22:30

Er det ejeren af et hus problem , hvis nabo søger tilladelse til en ting som påvirker økonomisk negativ
Kommunen siger de er fuldstændig ligeglade og tager ikke hensyn til dette.
Nogle lov ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-06-22 23:14

Det er et meget "diffust" spørgsmål, som ingen kan svare på uden at kende flere detaljer, så du bliver nødt til at uddybe yderligere.

Lige nu, er der ingen der aner "en skid" og hvad dit spørgsmål drejer sig om.

Er det en hund, kat, kanin eller høns?

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 17-06-22 06:51

Min nabo har valgt at ville lave en flyveplads Til midte fly.
Vi har allerede i 2019 søgt aktindsigt, men jeg tror ikke vi for alle papir
Kommer til at ligge ca 800 m fra mit hus. Tættere på andre nabo huse.
Støj siger kommune at der er lavet støjmåling, men af en eller anden grund, har vi endnu ikke fået materialet.
Kommunen siger at støj målingen er iordren, så der kan vi ikke komme med nogle.
Vi har talt med ejendomsmægler som siger det kan stor betydning for pris og liggetid og få sådan “en nabo”
Banen er lavet i 2018/2019 og de er begyndt at bruge den. De har fået tilladelse af trafikstyrelsen. Mangler dog en landzone tilladelse fra kommunen. Kommunen har dog lovet i mail at den ikke blev benyttede før den var lovlig.
Mener også at de skal have en miljøgodkendelse da de søger om 50 helekopter og 450 operationer med propelfly.
80 % flyvning vil forgå i sommerhalvåret mellem 7-19:00.
Der er blevet flyttet jord over 1/2 meter, arbejdet blev ikke stoppet efter kommunen bedte dem om det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-22 16:43

Det er vist ikke noget der kan klares uden en advokat, og du kunne prøve at kontakte Dansk retshjælp.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-06-22 17:21

Det kan i hvert fald ikke klares her på Kandu.dk

Annuller spørgsmålet
Fra : bodillouise

Dato : 01-07-22 21:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål