/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grøn belægning
Fra : Fynboerne
Vist : 230 gange
100 point
Dato : 01-06-22 22:19

Jeg har træer med en ru, grøn/grå belægning. Jeg kan pille meget af det af med fingrene. Er der et eller andet der kan fjerne det og hvad er det for noget?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-06-22 22:58

Det er vel alger?

Hvilken slags træer er det?

Beskriv den grønne belægning noget mere.

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 110 point
Dato : 01-06-22 23:09
Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-06-22 00:11

Det kunne tyde på at det er en kombi af Mug, skimmel og alger.

Find en dag, hvor det holder tørvejr/vindstille og sprøjt dit træværk med enten algefjerner eller Rodalon til udendørs brug med en havesprøjte. Lad det virke et par dage og rens efterfølgende med en højtryksrenser.

Fremadrettet kan du efterfølgende give dit træværk engang Rodalon til udendørs brug 1-2 gange om året. (forår/sensommeren) Herefter fjerner regn/skybrud selv nye fremkomster af Mug, skimmel og alger.

OBS! Pas på når du bruger havesprøjte, at du ikke får det på hud/øjene.

McBobo

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 02-06-22 07:52

Tak for svaret webm. Fin artikel.