/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Forkert land i Play Butik
Fra : ppk
Vist : 237 gange
300 point
Dato : 16-05-22 09:05

Måske er dette her det forkerte sted at spørge

Har det problem at min Android Tablet har bestemt sig for at jeg "bor" i Portugal og dette bevirker der er flere APP`s jeg ikke kan finde da de ikke bruges i dette land

I øvrigt gælder det også for min Android SmartPhone

Så nu tænker jeg, hvem bestemmer hvilket land "bor" i ? er det udbyderen af internet eller udbyderen af min mobil telefoni ? eller det måske Google ?

Kan lige tilføje jeg har kæmpet en kamp for at få ændret mit land i PlayButik, men dette har givet mig endnu flere grå hår på hovedet

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-05-22 09:07

Gå til din goggle konto og se om du er registreret korrekt

Kommentar
Fra : webm

Dato : 16-05-22 09:09

Slet og geninstaller din Play Butik så løser det sikkert problemet...

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-05-22 09:11

ThomasCSR

Har ellers godt nok prøvet at finde det i Google Konto, men der er virkelig mange info der inde så det virker uoverskueligt så kunne em eller anden guide mig til lige hvor jeg skal kigge og ændre, ville min dag være reddet

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-05-22 09:13

webm

Går det så ikke ud over mine GMails adresser ?

Har du evt. en opskrift på hvordan jeg afinstallere og får en ny f.eks. på min Tablet ?

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 16-05-22 09:29

hvis du logger ind på google map, hvor siger den så du er ?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-05-22 09:49

Under indstiillinger bruger du søgefeltet og skriver LAND ellers er din telefon sat forkert op

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-05-22 09:52

udbyderen af min mobil telefoni

Det er din IP adresse der bestemmer

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 16-05-22 10:20

On your phone or tablet, open the Settings app .
Tap Apps & notifications and then See all apps.
Scroll down and tap Google Play Store Google Play.
Tap Storage and then Clear cache.
Tap Clear storage and then OK.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 16-05-22 11:01

hvad viser

https://iplocation.com/

Har du VPN aktiv - enten som program eller plugin i browser ?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-05-22 13:21

fox_mulder

De ting har jeg ryddet på både telefon og tablet uden det har ændret noget

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-05-22 13:32

fox_mulder

Når jeg logger ind på Google Maps siger den jeg er på min adresse

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-05-22 13:33

Der er nok ikke andet at gøre, end at nulstille tabletten og begynde forfra med at vælge sprog og land.
Husk at lave en backup i skyen eller noget.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-05-22 13:36

abbaba

Lige der skriver den at Dit land Fundet automatisk (Danmark)

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-05-22 13:44

kurt54

Den IP adresse der står på dit link, er det din egen ? er ikke klar over om hvad min er på telefonen.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-05-22 13:58
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 16-05-22 14:08

abbaba

Min Android SmartPhone er købt hos YouSee i Nykøbing Falster og min Lenovo Tablet er købt hos Elgiganten i Nykøbing Falster

Så der er da underligt at begge skriver mit land er Portugal ! især da tabletten kun kører på vores trådløse net ! som telefonen godt nok også gør når jeg er hjemme.

Nu prøvede jeg lige at slå trådløs netværk fra på mobilen, og den APP jeg søger dukker stadig ikke op jeg så en ven`s Android mobil med lethed fandt den pågældende APP så godt nok mystisk min ikke vil ! men det er nok fordi PlayButik tror jeg bor i Portugal

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-05-22 14:52

Det er land indstillingen på din Google konto der skal ændres. Hvis du i Maps vælger min placering er det telefonens GPS koordinater den går ud fra ikke dit hjemland. Mit bud.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-05-22 22:22

Mon Youseeeeeeeeeeee har butikker i andet land, til gode priser osv/ import.

Jeg købte en mobilos i elgiganten omkring år2022 som ikke kunne finde PLAY (for ny) som heller ikke havde fingertryks godkendelse som der stod i deres annonce og fik at vide at så må de have telefonen ind på værksted og lave fejlen? lave et hul til samme, hvordan og FUCK jeg blev sur = garantien udløb ved bare at åbne pakken med tlf, men fik pengene igen efter have snakket med osv.

Falsk vare beskirvelse.
Du må kunne se det under sidste opdateringer af software.

Ellers havde de fået skidtet i hovedet og i butikken øjeblikkeligt få det lavet.

Skriv på TRUSTPILOT det har de til tider respekt for.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-05-22 11:50

Har du prøvet dette?

Åbn Google Play Butik på din android tlf.

Tryk på dit profil ikon øverst til højre.

Tryk på IndstillingerGenerelt og så Præferencer for konto og enhed og så Land og profiler.

Måske du kan ændre noget der!?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-05-22 16:44

Klaudi

Disse ting har jeg også prøvet uden held

Og Google er pløjet igennem på kryds og tværs ! på et tidspunkt, læste jeg at der hvor jeg kan se jeg skulle på i Portugal der skulle man også kunne se andre lande så man kunne se hvilke APP man kunne tilgå der

Men denne mulighed har jeg heller ikke

Jeg har så igennem YouSee fået i nummer til Google, men lige så snart man har tastet sig igennem kommer en telefonsvare og siger de desværre ikke kan tage imod min samtale i øjeblikket

Har så prøvet indtil flere gange !

Et sted jeg var inde på min konto, kunne jeg ændre landet ! men dette ville tage mindst 48 timer hvor de så ville skrive en mail til mig men de timer er overskredet

Så hvordan man så skal få fat i dem og få det ændret vides IKKE. I øvrigt kan man kun ændre sit land 1x pr. år noget af en SERVICE.......

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-05-22 17:34
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 18-05-22 18:56

Brassovitski

Tak for INFO den side har jeg stort set kørt slavisk igennem men intet er ændret