/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Udtrækssejl
Fra : HH47
Vist : 108 gange
20 point
Dato : 27-04-22 15:36

Jeg har et udtrækssejl på 300 x 120 cm.Det skal monteres på denne stolpe:
https://www.frishop.dk/pi/Outfit-stolpe-til-Kim-l%C3%A6hegn_8296250_86759.aspx
Stolpen skal skrues ned i et terrassebræt, hårdt træ, som er 20 mm tyk. Der er jernplade neden under terrassebrættet, og terrassebrættet kan ikke tages op, så jeg kan kun skrue stolpen disse 20 mm ned. (4 skruer)Vil denne stolpe kunne holde udtrækssejlet? Dette bliver trukket ca. 200 cm ud. Eller findes der et alternativ? Der er ikke væg, stolpen kan kan skrues ind i.
På forhånd tak for svar
.Mvh HH

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 28-04-22 15:33

Tror ikke det vil holde pga. evt. vindbelastning.
Kan du ikke bore igennem jernet, skære gevind og bruge gevind bolte?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-22 09:13

Hvis du kan komme til på den anden side af jernpladen, vil det nok være at foretrække med en gennemgående og en selv låsende møtrik (så det ikke løsner sig, når det hele vibrerer i vinden)
Du kan købe gevindstænger som kan skæres til i passende længde.

Kommentar
Fra : HH47

Dato : 30-04-22 12:56

Jeg tror heller ikke at det kan holde. Men jeg kan heller ikke gøre noget af det I foreslår.
Jeg har nu haft et endebræt afmonteret, og det viser sig, at det er en firkantet stålkasse, måske en ventilationskanal, der ligger under de 2 inderste terrassebrædder, og denne kasse ligger på betonunderlaget.
Så jeg må nok droppe projektet
Men mange tak for jeres svar.