/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
sd card protected
Fra : Sønder
Vist : 325 gange
300 point
Dato : 09-04-22 17:12

Pludselig skriver mit kamera "this memory card is protected"
jeg kan ikke se nogen "tappe" man kan stille på på kortet.
Hvorfor gør den det og hvad kan jeg gøre? Jeg kan ikke engang komme til at formatere kortet i kameraet.
Det er et 16gb sdandisc ultra kort

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 09-04-22 17:45

PRØV AT SLUKKE FOR KAMERAET, TÆND IGEN OG SÆT ET ANDET KORT I.

HVIS DET VIRKER, SÅ PRØV AT ISÆTTE DET GL. KORT IGEN.

DET KAN VÆRE DET MIDLERTIDIG ER GÅET I BAGLÅS.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-04-22 18:08

Hvis du heller ikke kan formatere så er kortet skrivebrskyttet, så du må lede videre efter en lille “tap” eller lign.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-04-22 18:42
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-04-22 18:44

er der også fejl ved at bruge det på pc

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-04-22 19:17

@abbaba: Nej, det virker fint i pc'en. @ag112: det var detførste, jeg prøvede ;) @bille1948: Det var det andet, jeg prøvede- der er simplelthen ingen tapper( det er et mini-kort stukket ind i en adapter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-22 19:23

Nogle SD kort har den ulempe at den lille spærretap sidder så løst at den glider til låst stilling når det sættes ind kameraet (har selv 4 af slagsen)

Dit camera kan vel "køre" med 16GB kort.

Jeg har endnu ikke set noget nyere kort som ikke har en låsetap på den tynde side.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-04-22 20:03

@ababa: nu har jeg kæmpet med linket tre kvarter og fulgt opskriften - desværre

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 10-04-22 08:53

@Eyvind: nej, det ser ud som om skyderen på tappen simpelthen er faldet af. Jeg må nok en tur til fotohandleren...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-22 10:52

Sd card

I venstre side når du skubber kortet ind, sidder jo den lille skyder/lås der kan skydes frem og tilbage.

Frem = så kan der læses og skrives.
Tilbage = så kan der kun læses.
Midten = så kan der kun læses.

Den lille skyder er kun en skrivebeskyttelse.
Hvis du i computeren kan læse/se dine billeder så kopier det hele over i en mappe på eks. "skrivebordet"

Og derefter glem alt om det hukommelseskort......................og køb et nyt.

Lige et lille spørgsmål: sidder der et lille kort for enden af det kort.
Står der noget i retning af "adapter" på hukommelseskortet

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 300 point
Dato : 10-04-22 12:05

Der sidder mig bekendt ingen skrivebeskyttelse tap på mini/ micro sd kort, har aldrig set det, men på adapterkort er der.

Prøv med en lille nål om du kan få tappen skubbet på plads

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-04-22 12:58

Enig med abbaba - ditto her

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 11-04-22 08:16

@abbaba: God ide. (Det havde jeg også prøvet.) det kunne man desværre ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-04-22 10:43

@Sønder - kan du se dine filer/billeder på det kort. ??

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 11-04-22 11:31

Tak for svaret abbaba. Som Eyvind også spåede var det den lille låsetap på adapteren, der var knækket af. da de ikke sælger adaptere i "løs vægt" kostede det mig et nyt kort
Men tak for anstrengelserne og flere fine forslag allesammen