/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
savage rose
Fra : warrior
Vist : 332 gange
50 point
Dato : 02-04-22 22:22

Hej
Jeg hørte i ca. 1969 et nummer med de pågældende, hvor der bliver sunget noget med "hvorfor er der ingen der giver en chance".
Er der nogen der ved hvad titlen er?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : åhda

Dato : 04-04-22 21:40

Jeg kan ikke lige huske nummeret med Savage Rose.
*
Men (Måske ?)
med :
Gasolin ....
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=t-OEP17t0E8[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 04-04-22 22:14

Det er netop denne melodi. Jeg kan ikke finde den med Savage Rose, så måske husker jeg forkert. Men det var ihvertfald med en anden gruppe, dengang.
Tak for svar.

Kommentar
Fra : åhda

Dato : 04-04-22 22:19

Godt ... !

Accepteret svar
Fra : åhda

Modtaget 50 point
Dato : 06-04-22 10:52

Jeg mener, at : Savage Rose sang udelukkende på engelsk frem til 1978, hvor de udsendte deres første dansksprogede album "Solen er også din".
*
Gasolin' indspillede i 1972 deres album "Gas 2", hvor man finder sangen "Hvorfor er der aldrig nogen der tør tage en chance".
*
Måske er det den, du kan huske?

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 06-04-22 13:08

Ja, jeg kan huske melodien,(som du henviste til, Youtube.) Det var bare ikke med gasolin, som jeg hørte den med dengang.

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 06-04-22 13:08

Tak for svaret åhda.

Kommentar
Fra : åhda

Dato : 06-04-22 17:47

Selv tak, warrior - Det var et fint Musik-Spørgsmål ....

Kommentar
Fra : åhda

Dato : 06-04-22 17:52

Jeg har, bag efter, spurgt Biblioteks-vagten, som plejer at være kvikke. - Man henviser også til Gasolin. - Men det er da meget sandsynligt, at andre grupper har spillet det nummer !
*
Jeg gik selv til mange koncerter 1969. Og flere bands spillede hinandens numre. !