/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
2 NemID app på samme telefon (android)
Fra : Eyvind
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 01-04-22 10:14

Jeg har en NemID og en android telefon med NemID app
Min kone har en NemID og en Doro klaptelefon. ( uden NemID app, for det kan den ikke.)

Spørgsmålet er så om der kan ligge to separate NemID app´s på min telefon.

Jeg ved godt at vi snart kommer over på MitID så spørgsmålet gælder og så MitID.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-04-22 11:01

Ja, det er ikke noget problem...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-22 11:05

webm - hvordan gøres det lige.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-04-22 11:14

Du kan tilknytte samme NemID til nøgleappen på op til tre af dine mobile enheder. Af sikkerhedsmæssige årsager er der krav til, hvilket styresystem du bruger, hvis du vil anvende NemID nøgleapp.

NemID nøgleapphttps://www.nemid.nu › dk-da › nogleapp

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-22 11:20

Du skal (og kan) kun installere én nem-id app på telefonen, men på samme Nem-ID app logger du dig på med 2 forskellige bruger-id og password.

Sværere er det ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-22 11:38

Bille - jeg bruger jo kun en pinkode til at åbne den app.
Hvordan skifter jeg så over til den anden bruger.
Vender tilbage sener,

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-04-22 11:39

Indtaster et nyt brugerid og kode

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-22 13:29

Bille
Jeg vil jo gerne skifte frem og tilbage.
Det eneste jeg kan se når jeg åbner NemID appen er dette billede med,
mulighed for at taste en kode eller sig jeg har glemt koden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-22 13:29

Og så lige billedet
https://ibb.co/JxYn3Cq

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-04-22 13:56

Mener ikke Nemid kan klare flere brugere, Mitid kan kan der tilknyttes en anden/ ny bruger under indstilliger

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-04-22 13:56

Altså i APPen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-04-22 13:59

Nu snakker vi som de blinde om farverne.

Den du viser i et link er nøgleappen, som bruges til godkendelse af NemID.

Den bruges IKKE til at logge på NemID.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-04-22 14:44

Den bruges IKKE til at logge på NemID.

Hvad bruger du så.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-04-22 14:52

Konen kan nøjes med en kodeviser, med den skal stadig tilmeldes Mitid, hvor den skal registreres.
https://www.mitid.dk/kom-i-gang-med-mitid/mitid-identifikationsmidler/mitid-kodeviser/?language=da-dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-22 16:26

Ja det lyder lidt rodet.
Jeg har fået besked fra banken om at skulle have MitID - men min NemID skal verificeres først, og her starter så problemerne.

Den app jeg viser har jeg hentet i forsøg på at få gang i Mild og jeg kommer også så langt som at kunne læse inde i mit pas - når der så skal scannes på forsiden af mit pas melder den om fejl.
Min telefon er en Samsung A3 år 2017 > NFC   Yes (LTE model only)
Ifølge gsmarena > https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a3-6762.php

Jeg kan bruge den app til at godkende ( swipe) NemID eller vælge nøgleviseren.
I fremtiden vil vi bare en nøgleviser.

Og ja jeg er forvirret og samtidig irriteret over at vi skal have sådan et bævl bare fordi et firma har vundet retten til at eje hvores allesammens kommunikations linje.

Ps. jeg har bestilt tid hos Borger service, og fået tid dagen før udløbet.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-04-22 16:39

Citat
Ps. jeg har bestilt tid hos Borger service, og fået tid dagen før udløbet.

Velkommen i klubben...

Du deler din problemer med tusinder af andre danskere som er i samme situation.
Det er ikke godt at vide om de alle når at blive færdige med dette MIT.ID cirkus inden
fristens udløb.
De stakkel borgerservice folk står på hovedet alle steder og undertegnede har rigeligt med at
køre ud og hjælpe sagesløse borgere med at komme på systemet.
Det kan være virkelig frustrerende til tider.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-22 17:03

webm - er der kontingent i den klub.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-04-22 17:16

Næh, heldigvis ikke - ikke kroner-øre mæssigt - man betaler med frustrationer og manglende tålmodighed...

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-22 10:16

Tak for svaret Bille1948. Det bliver så uden app og kun nøglevisere til mig og konen.