/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Glemt kode til logon på laptop og mobil
Fra : jensviggo
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 30-03-22 13:22

Hvordan nulstiller jeg adgangskode?
mvh jensviggo

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-03-22 13:25

adgangskode til hvad?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-03-22 13:26
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-03-22 13:42

Nej det der til e-boks

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-03-22 13:57
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-03-22 14:00

=> Jensviggo: Det er jo ikke nemt at gætte, med det, du skriver.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 31-03-22 11:32

Jeg er virkelig en klovn. Jeg har ingen problemer med e-boks på min laptop, som jeg skriver fra nu, men, få e-boks på mobilen til at virke formår jeg ikke. jeg har set flere videoer på youtube hvordan man gør. Går i stå når jeg skal vælge indstillinger og så videre derfra. Måske der er fordi jeg kører windows 7. Nu har jeg prøver adskellige gange. Mit personnummer kender jeg, og koden jeg bruger er: Rasmus1417 så det burde virke, men får bare beskeden: vi kunne ikke logge dig på.

Hvad mon jeg gør nu?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 31-03-22 11:50

Citat
Hvad mon jeg gør nu?

Du gør som beskrevet - der er kun en måde - den rigtige...!

https://fagligsenior.dk/2018/07/04/faa-e-boks-app-paa-din-telefon-tablet/

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 01-04-22 08:25

Tak for linket. Problemet med vejledningen er, at jeg ikke kan finde indstillinger. Når jeg logger på e-boks, kommer jeg direkte ind i alle de meddelser der ligger der. Ikke den side der er vist i linket, altså den side, hvor indstillinger er. Hvordan kommer jeg til den side?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-22 10:35

Hvis du har e-boks kørende på din altså du er logget ind med nemid.

oppe til højre står står der hjælp klik på den og rul ned og klik på "for private"
Der er to kasser et stykke nede
Indstillinger
Sikkerhed (også med indstillinger)

Så har du lidt at kigge på

Kommentar
Fra : webm

Dato : 01-04-22 11:00

Nu ved jeg ikke hvilke indstillinger du egentlig taler om...
E-Boks har jo ændret lidt i måden de viser de forskellige forsendelser.

Der er en oversigt og Post fra virksomheder og Post fra det offentlige.
Mon det er den indstilling du har overset?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 01-04-22 16:37

Indstillinger så jeg kan lave ny adgangskode til at logge på e-boks på mobil.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-04-22 16:51

Det er samme adgangskode du skal bruge på begge enheder!

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 01-04-22 17:57

Det er det så ikke. Har prøvet. Vil logge ind på e-boks på min mobil. Først skal der tastes mit personnummer og under skal skrives.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 02-04-22 06:20

Og under der skrives kode

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-04-22 15:48

Sikkert fordi din mobilos ikke gemmer dine koder at du skal manuelt indtaste koderne, ellers er det de samme bruger/ login om det er pc eller mobil

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-04-22 15:50

Har selv Win7 og to mobilos og ingen problemer, samme koder på alle

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 05-04-22 15:51

Eller også har du ikke opdateret Eboks

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-22 17:12

husk at hvis du ændrer koder på eks computer - skal du lave nyt logon på dine telefoner med det nye kodeord.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-04-22 08:06

Vil det sige, at den adgangskode jeg bruger på min laptop til at logge ind på e-boks skal jeg også bruge på min mobil?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-04-22 10:02

Ja, for det er jo det samme du skal logge på til.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-22 10:22

Ja det vil være en god idé

Tænk på e-boks som en Folkevogn.
Det er lige meget hvor du parkerer bilen.............så er det samme nøgle du låser den op med.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 06-04-22 11:16

Tak for svaret Eyvind. Jeg skal åbenbart have en nu telefon. Det kræver en iphone 7 eller nyere. Har iphone 6. Kan det virkelig passe?
Indtil videre er det ikke lykkes med e-boks på telefonen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-04-22 11:41

Det er slet ikke utænkeligt. Der bliver løbende udviklet nye former for sikkerhed, som ikke kan afvikles på ældre enheder

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 07-04-22 09:43

Okay, der er nogle generelle problemer med iOS enheder som ikke har denne funktion slået til, som vi arbejder på at løse. Vi anbefaler, at man bruger vores hjemmeside i mellemtiden.

Denne besked fik jeg, efter at have kontaktet e-boks support online. Endda af to forskellige medarbejdere.
Så der er lang vej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-22 09:59

Min telefon er en Samsung A3 som har NFC - den kan læse inde i passet men den kan ikke læse den lille chip som er uden på passet........................ Så jeg har bestilt et besøg hos borgerservice, for jeg nægter at bruge 5 - 6000 kr. på en ny telefon bare fordi et billigfirma har vundet en licens.
Så det bliver den gratis nøgleviser (er hentet) til mig og min kone.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-04-22 03:42

Var på borgerservice i går. Var valideret til MitId fik en grundig vejledning i hvordan. Men det hele hjælper ingenting, da jeg også i går havde besøg af Yousee der skulle skifte bokse og dermed overgå til fiber. Medarbejderen der lavede det fysiske arbejde kom fra energinord kunne imidlertid ikke skaffe den nødvendige forbindelse da fiberforbindelsen var afbrudt. Så jeg sagde hvad så? Ja der måtte en tekniker til at skabe forbindelsen. Så jeg kunne ikke hverken se tv osv. foreslog ham at tilkoble den gamle homeboks forbindelse så jeg kunne komme videre. Men det kunne han ikke, da den var blevet afbrudt inden han kom. Va så? Så skulle jeg kontakte tdc osv osv osv. Dette så ikke sket. Hvordan kommer jeg videre?