/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ændre størrelse Win10-menuer?
Fra : cristian2
Vist : 227 gange
50 point
Dato : 22-03-22 12:17

Hvordan ændrer jeg størrelse på menuerne i Win10? Filernes thumb-nail-størrelse kan jeg sagtens ændre, men menuerne i bjælken for oven og i venstre side (fx: This PC / Desktop / Downloads / Music ...) bliver ved at være meget små.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 24-03-22 11:14

Mener det har noget med skærmopløsningen at gøre,hvis den er på 1922x så prøv noget lavere.
H klik på skrivebordet

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 24-03-22 11:56

Citat
Mener det har noget med skærmopløsningen at gøre,hvis den er på 1922x så prøv noget lavere.

Task bar har den rigtige størrelse, så jeg tror ikke det er skærmopløsningen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-03-22 13:13

Jeg tror det er en indstilling inde i registreringsdatabasen!!

Regedit så kommer den frem, men hvor??

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 50 point
Dato : 27-03-22 21:13

Gør du brug af dette trick, bliver elementerne ikke bare større og tydeligere at se, men også meget nemmere at ramme med musen.

Højreklik et tilfældigt sted på Windows Skrivebord, og vælg Skærmindstillinger.
Under Skift størrelsen af tekst, apps og andre elementer skal du flytte skyderen mod højre (placer musen ovenpå skyderen, klik og hold venstre museknap nede, og flyt musen mod højre). Du kan vælge mellem 100, 125 og 150 procent.

Kopieret herfra:
https://komputer.dk/computerudstyr/operativsystem/windows-10/faa-stoerre-tekster-ikoner-og-menuer

Det virker hos mig - nu kan jeg bruge pc'en uden briller, så 1.000 tak for at du fik mig til at undersøge det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-22 11:41

Quick fix:

Hold CRTL tasten nede og RUL med mushjulet

...for at gøre tekst osv. større eller mindre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-04-22 09:18

Hele skærmen forstørres ved at holde ctrl nede og samtidig trykke på + gentagne gange. Formindske med ctrl og trylle - tasten (bindestreg).
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 19-05-22 17:38

Tak for svaret vith.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 20-05-22 01:16

Selv tak cristian2