/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
stamtræ skabelon
Fra : ingelein
Vist : 227 gange
100 point
Dato : 21-03-22 19:00

Jeg er ved at lave en slægtsbog som fotobog med billeder og kopier af attester. Meningen er at mine børn/børnebørn og oldebørn skal bruge bogen på de 70 sider som et minde. Min mand og jeg er i 80'erne. Jeg vil som de ældste familiemedlemmer tage et familiemedlem født i 1879 - død i 1965 med i stamtræ og bog. Vores ældste søn har kendt denne oldemor. Derfor starter jeg med den generation. Vi har også mange billeder, som ser sjove ud med nutidsøjne.
Det bliver dog lidt indviklet for mig, fordi jeg er i vildrede om teksterne. Nu har jeg besluttet mig til at der skal navne under billederne og årstal for fødsel og død.
For at lave en oversigt, vil jeg lave et stamtræ, gerne lidt livligt og måske med henvisning til siderne i min billedbog.
Jeg har mulighed for et ret bredt opslag over to sider. Men hvordan gør jeg? Stamtræer på nettet starter jo altid med en mand forneden i stamtræet. Hvor kommer konen ind i billedet? Vil gerne tage resten over mail.
mvh Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-03-22 23:37

Kig her: www.familytreemaker.dk det kan lave det, du ønsker.