/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fra kamera til computer
Fra : sdam
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 27-02-22 17:34

Jeg kan ikke overføre billeder til min computer fra kortlæseren. Når kortlæseren - med kort - bliver tilkoblet et USB-stik i computeren sker der ikke noget - jow, et par små pling-pling! Ellers ikke noget. Jeg mener, at billederne skulle gå direkte ind på computerens disk!
Hvad går der skævt??

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 27-02-22 17:42

Har det samme problem og forbinder i stedet cameraet med det medfølgende kabel til PC, en og så kører det fint, men du synes sikkert det er for besværligt.
Det er en måde som også står i manualen.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-02-22 17:46

Det kan du have ret i, men resultatet er det samme!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-02-22 17:49

Har du prøvet at åbne Stifinder og finde enten kort eller kamera der ?

Hvilket styresystem??

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-02-22 18:01

Jeg synes jeg har prøvet alle tænkelige løsninger, men desværre ikke fundet noget jeg kan bruge

Kommentar
Fra : webm

Dato : 27-02-22 18:12

Hvilket styresystem?? spørger Bille1948

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-02-22 18:13

Windows 10

Kommentar
Fra : webm

Dato : 27-02-22 18:16
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 27-02-22 20:25

Har du prøvet en anden computer ?

Hvilket kamera ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-02-22 20:59

Autorun er jo typisk slået fra i nyere styresystemer, så du skal IKKE forvente nogen for for automatisk kopiering af billeder.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-02-22 07:31

prøv en anden usb port

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-02-22 07:34

Hvis den siger lyd når du indsætter din usb stick, så kan pc læse at der sker noget.
På min WIN7 kommer der en meddelelse om at der er fundet ny software

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-02-22 08:39

Har du prøvet at gå ind i dit billedbehandlingsprogram og trykke "hent" eller "importer"?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-22 10:39

Set dit dit kort kortlæser ind.
Hold "windowstasten" nede og tryk e
I venstre side under denne pc står dit kort nederst.

Altså hvis din kortlæser kan håndtere dit kort

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 28-02-22 10:48

HAR DU PRØVET AT GÅ IND I DENNE COMPUTER OG SE
OM DU IKKE HAR DEN UNDER "ENHEDER OG DREV"

ENTEN MED DIN KORTLÆSER ELLER MED LEDNING DIREKTE I DIT KAMERA.

MVH AG112

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 02-03-22 10:51

Desværre er der ingen af ovennævnte gode forslag der gør, at jeg kan indlæse billederne fra mit kamera/kortlæser.....

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 02-03-22 11:26

Har du den sidste store opdatering fra Windows10, da jeg downloade den var mit problem væk øvrigt også små andre irritationer.
Versionen hedder 21H2

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 02-03-22 15:15

Min version hedde 21H1, og kan ikke se nogen steds, hvor jeg skulle kunne lave en opdatering!
I mellemtiden har jeg dog fundet ud af, at jeg kan udskrive billederne direkte via min printer, men det jeg har brug for, er bl.a. at få dem lagt billederne ind på en disk, og det ert netop det jeg ikke kan gøre til min computer - hverken via en kortlæser eller kamera....!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-22 16:38

Du beder bare om at opdatere dit styresystem. Klik på den lille lup og skriv Windows update, så går den sikkert i gang ,ed at søge.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-03-22 16:58

Når du sætter kort i dukker dit kort op på samme måde som en ekstra harddisk.I din stifinder.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 02-03-22 17:00

Nej, det gør den nemlig ikke...!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-03-22 17:02

Så skal du vel blot i enhedshåndtering og søg efter hardware opdateringer.
Alternativt se om du kan åbne dit kort i en anden PC. Der kan jo være en fejl på dette.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 02-03-22 18:01

Har du prøvet om din kortlæser virker i en anden computer ?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 03-03-22 08:25

Ja, det kunne være en god idé!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-22 10:27

Det er ikke alle kortlæser som kan læse de nyere hurtige kort.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-22 11:48

Hvis du kan høre en lyd når du sætter kortlæser/kamera til, men ikke kan se det i Stifinder, så prøv at se om det ikke er i Diskhåndtering (WIN-tast + X), hvis det er, så højreklik på det og vælg Skift drevbogstav og sti..., her skal du så vælge et ledigt drev bogstav og klikke ok til advarsel osv.

Hvis du nu kan se kortlæser/kamera i Stifinder, så kan du åbne Indstillinger (WIN-tast + i) klikke på Enheder, vælge Automatisk afspilning ude til venstre og vælge hvad der skal ske når kortlæser/kamera sættes til!

Måske virker det?!

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 04-03-22 14:50

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-22 16:24

velbekomme

Fik du det til at virke?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 04-03-22 17:35

Ellers kan du jo resætte computeren !?

Prøv at skriv Reset nede i venstre hjørne ved forstørrelsesglasset.