/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bedste bærbar til internet
Fra : Palmen8000
Vist : 189 gange
20 point
Dato : 20-02-22 17:53

Hej
Behovet er simpelt
En bærbar PC'er, der KUN skal bruges til internet-surfing og intet andet
Det skal være muligt at kunne koble en skærm til den bærbare, således at man kan bruge skærmen på den bærbare og en ved siden af - have to "åbne vinduer"
Jeg ønsker naturligvis ikke at bruge flere penge end højst nødvendigt og tænker at med et så simpelt behov så burde det være muligt.
Jeg har ikke super meget forstand på det, men overvejer om en Chromebook er det jeg skal købe ?
Er det den rette vej ?
Noget jeg skal være opmærksom på den skal have ?
Eller skal jeg købe en alm bærbar og hvad skal jeg være opmærksom på der ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-02-22 18:09

Hvis den kun skal bruges til internet skal du sikre dig, at der enten er wifi eller LAN i maskinen så er styresystemet lidt ligegyldigt.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 20-02-22 19:45

Køber du almindelig bærbar - vær opmærksom lagerpladsen nogle har så lidt at der kan være problemer bare med Windows opdateringer - har prøvet Windows 10 og 32G lager... Der sælges stadig bærbare med svag CPU og for lidt memory -til tider loddet så det ikke kan skiftes...

Chromebook er baseret på skyen så du skal være klar til at have dine data der -jeg ved ikke om de er brugbare uden internet forbindelse.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-02-22 20:12

Maskinen skulle jo kun bruges til internet, og så er lagerpladsen stort set ligegyldig.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-02-22 22:28

Hvis det var mig ville jeg købe en brugt bærbar på DBA.dk

Køb noget med windows og med en af disse processorer i: I3 / I5 / I7

Husk også at se at der er det rigtige stik i. Det skal være HDMI eller VGA.

Det burde kunne købes for ca. 500 kr.

Jeg ville vælge noget herfra:
https://www.dba.dk/computer-og-spillekonsoller/computere/baerbare/?soeg=i3&harddiskkapacitet=(111-)&stand=perfekt&stand=god&sort=price

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-02-22 23:14

i3 er rigeligt til internet og HDMI & VGA er inderligt ligegyldige til det brug, der ønskes.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-02-22 07:15

HDMI og VGA er vigtige hvis der skal forbindes en ekstra skærm.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-02-22 10:02

Det var ikke en del af spørgsmålet

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 25-02-22 11:07

Bille vi er nogen der har læst ekstra skærm som en del ag spørgsmålet...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-02-22 12:12

Så OK da

Kommentar
Fra : Magnacom

Dato : 25-03-22 19:51

Umiddelbart vil jeg sige, at du egentlig kan købe de fleste nye bærbare og få alt det, som du har brug for. Kig efter batteritid og udgange. Den computer fra Lenovo, som jeg har fundet på Compware burde være en god mulighed for dig. Det gode ved Compware er, at de sammenligner priser blandt forskellige forhandlere, men lige ved de to eksempler, som jeg har fundet, er de kun ved den ene forhandler. God batteritid, HMDI-udgang og 15,6 tommer skærm.

Lenovo bærbar:
https://compware.dk/product/3/6232958468480ac07262aa6d

Ellers, som du selv nævner, kunne en chromebook også være en mulighed. Her har jeg fundet en med 14 tommer skærm, HDMI udgang og god batteritid.

Acer Chromebook:
https://compware.dk/product/cb314-2h-k6tj/6232953968480ac0457c9952